מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ז 18.10.2006

"צריך להגביר את הלימוד בתורתו של הרבי"

דבריו של ה'חוזר' הרב יואל כהן במהלך ה'פאנל' המרתק ב'בית-רבקה' בקראון-הייטס עוררו הדים ■ ר' יואל חשף בפני הבחורים כיצד מונה ל'חוזר', מהם ההוראות שקיבל מהרבי, האם נכונות הטענות שהוספו דברים בשיחות שלא נכתבו ב'הנחות' והוא גם ביקש להגביר הלימוד בתורת הרבי לעיונא ■ "אתם צריכים לבקש מהמגידי-שיעורים, הרמי"ם והמשפיעים שימסרו לכם שיעורים במאמרים של הרבי לעיונא", דרש ר' יואל מהבחורים ■ COL מגיש את עיקרי הדברים  לסיפור המלא
לעיין במקורות. הרב יואל כהן • צילום: אלי קאהן, COL
מאת: חיים ברון
כתב COL בניו-יורק

מי שמסתובב היום בבית-חיינו - 770 הבחין במאות בחורים שמתפלפלים בדברים שנאמרו במהלך ה'פאנל' המרתק עם ה'חוזרים' ב'בית-רבקה' בקראון-הייטס ועליו דווח אמש בהרחבה ב-COL. רבים מהבחורים התפעלו מהדברים שנאמרו על-ידי ה'חוזר' הרב יואל כהן שהגיע שלא כמתוכנן ואמר דברים נפלאים ומרתקים, בפעם הראשונה. COL מביא את עיקרי הדברים לטובת הגולשים.

כך מונה ל'חוזר'

במהלך ה'פאנל', אחד הבחורים שאל את ר' יואל, מתי מונה ל'חוזר'. תחילה, ניסה להתחמק מהשאלה ולאחר-מכן סיפר: "זה היה בקיץ בשנת תש"י. באותה תקופה, כידוע, מיאן הרבי בכל התוקף לקבל את הנשיאות. כמובן שגם לא היה שום עניין של 'חזרה'. אבל בקרב הבחורים, היינו מדברים על עניינים אלו ואני כשלעצמי רשמתי את כל הראשי-פרקים. כמובן שלא חשבתי אפילו לרגע להכניס את זה לרבי. באחד הימים, אמרתי לרב בער'ל חסקינד שרשמתי מספר דברים והוא אמר: 'ככה? תן לי את זה'.


מישהו שאל אותי, אם פעם היה לי הוראות מהרבי איך לכתוב? אכן, היה לי הוראה אחת - לכתוב כמה שיותר ברור וכמה שיותר מובן"

"אני יודע שגם הוא פחד להכניס את זה לרבי. כעבור זמן, הוא נכנס לרבי ואמר שאנ"ש בערי-השדה רוצים לשמוע מה שמדברים כאן ונתן לרבי את הרשימה שכתבתי. הרבי אמר: 'את זה היה אפשר לעשות גם קודם'... (לפני ההסתלקות).

"לאחר-מכן הרבי הגיה, אבל לא היה שום-דבר. הפעם הראשונה שהודפס מאמר עם השער – היה ביו"ד שבט".

בהמשך ה'פאנל', סיפר ר' יואל, סיפור שממחיש עד כמה הרבי דייק במלאכת המראי-מקומות. "באחד הימים, כשתקתקתי את המראי-מקומות ראיתי שהרבי: 'ספר חסידים' סימן תתשכ"ט' והיה על זה מחיקה. אני לא ידעתי מה צריך לעשות. זה היה בשעת לילה אבל ראיתי שהמזכיר הרב חודקוב עוד היה במשרד. שאלתי אותו מה צריך לעשות, בדיוק באתו רגע צלצל הטלפון.

"יצאתי מהחדר ולאחר מספר רגעים הוא סימן לי להיכנס ואמר לי שהרבי על קו הטלפון. אמרתי לרב חודקוב מה ההתלבטות שלי והרבי ענה שהוא כתב את זה מתוך הזיכרון, אבל הוא לא רצה לסמוך על הזיכרון ומכיוון שהיה צריך לבדוק בפנים, לכן מחק, אבל כעת, לאחר שהגיע לבית, הוא הסתכל בספר וראה שאכן זה נכון וככה באמת צריך לכתוב".

ההוראות של הרבי

לקראת סיום ה'פאנל', נשאל ר' יואל על-ידי אחד הבחורים, שהוא ראה 'הנחה' וראה לאחר-מכן שיחה וראה שם דברים שאין ב'הנחה'.

תחילה הקדים ר' יואל ואמר: "מישהו שאל אותי, אם פעם היה לי הוראות מהרבי איך לכתוב? אכן, היה לי הוראה אחת - לכתוב כמה שיותר ברור וכמה שיותר מובן: אם מביאים מהרש"א ויהודים שקוראים את זה ולא למדו את הגמרא ולא ה'תוספות', אז הם לא מבינים ולכן צריך לכתוב הכל ברור. הרבי אמר בקיצור, כאשר לא מעיינים בפנים, פשוט לא מבינים מה שמדברים.


אתם צריכים לבקש מהמגידי-שיעורים, הרמי"ם והמשפיעים שימסרו שיעורים במאמרים של הרבי לעיונא. העיקר זה הלימוד העיוני בתורה של הרבי"

"הרבי אמר שתמיד צריך לעיין במקורות שכך, למעשה, יותר מבינים את הלימוד וממילא פשוט ששינוי את הדברים. אף-אחד לא שם רעיונות שלו ולא ניתן לחשוב כך. האם אתם חושבים של'מניחים' היה כזה ראש שהם יכתבו משהו שיחשבו שזה הרעיונות של הרבי...

"איך יכול לעלות על הדעת של מישהו שאדם כתב משהו והרבי הסכים לאשר? פשוט  לא תמיד דיברו בפירוט, אז הסבירו קצת. זה הכל. אני יכול אפילו לתת כמה דוגמאות".

בסיום דבריו, קרא ר' יואל להגביר את לימוד התורה של הרבי בכל התחומים. ראשית, פשוט לימוד לגירסה - זה פותח את הראש. ההסתכלות על כל הדברים, משתנית: הן לעיונא, הן בנגלה, הן על חסידות, והן על 'פשוטו של מקרא'. אתם צריכים לבקש מהמגידי-שיעורים, הרמי"ם והמשפיעים שימסרו שיעורים במאמרים של הרבי לעיונא. העיקר זה הלימוד העיוני בתורה של הרבי".
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
כל הכבוד!
כ"ז תשרי ה׳תשס״ז
תודה רבה ל-COL
זה פשוט מעניין!!!
2.
תודה לכם
כ"ז תשרי ה׳תשס״ז
כתבה מצויינת.

תודה גם הבאת ההקלטות אתמול!!!!
3.
כ"ק אדמור
כ"ז תשרי ה׳תשס״ז
השאלה אם מנהיגי האירגונים מסכימים עם זה
4.
היי שלוימי!
כ"ז תשרי ה׳תשס״ז
אמנם אתה לא בפוקוס, וטיפה היד של יולכאן מסתירה אותה... אבל זיהיתי אותך!
נו, איך איתך שם, נהנה?
מוישי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.