מערכת COL | יום כ"ד תשרי ה׳תשס״ז 16.10.2006

עיריית ירושלים מתעתעת ברשת גני חב"ד בעיר

לאחר שנמסר מבנה לאחד הגנים בקטמון ונלקח בחזרה, תוך הכפשת המוסד, עתה טרם נמצא מבנה אחר ■ "זהו שוד לאור יום ואין פוצה פה ומצפצף. אולי זה בגלל  שלחב"ד אין גב בעירייה?", שואל אחד ההורים בכאב בשיחה עם COL ■ ביום רביעי הקרוב, מבטיחים ההורים, לקיים הפגנה סוערת ברחבת העירייה ■ ההורים פנו לכל הגורמים הרלוונטיים, ולאף-אחד לא אכפת. "אם לא יהיה שינוי ביומיים הקרובים אנו נפנה לבג"ץ", הם אומרים  לסיפור המלא  • כתבה מגמתית בטלויזיה נגד גן חב"ד בירושלים
עיריית ירושלים מתעתעת ברשת גני חב
אפלייה. גן הילדים של חב"ד בקטמון • צילום: ערוץ 2
עיריית ירושלים ממשיכה בתעתועיה עם רשת גני-הילדים של חב"ד הפועלת בעיר ירושלים כרשת עירונית: לאחר שנמסר מבנה לאחד הגנים בקטמון ונלקח בחזרה, תוך הכפשת המוסד, עתה טרם נמצא מבנה אחר.

גני-הילדים של חב"ד בירושלים פועלים בשכונות הר-חומה, גילה וקטמון בתור גנים עירוניים החל מהשנה הנוכחית. האגף לחינוך חרדי בעירייה אשר פרש את חסותו על הגנים, התגלה לבסוף כאבן הנגף העיקרית של ילדי הגן.

תשלמו, אבל לא תקבלו גן

ההורים אשר רשמו את ילדיהם בעיריה לגן עירוני חב"ד, עומדים המומים לנוכח העובדה המדהימה: כיצד ייתכן כי העירייה גבתה מהם כבר שלשה חודשי שכ"ל (20 לאוג', 1 לספ' ו- 1 לאוק') אך לא סיפקה מבנים לגנים!

בהר-חומה מצטופפים 85 ילדים במבנה של גן אחד ובקטמון אין מבנה כלל ל-45 ילדי הגנים. הרשת נאלצת לשכור מבנה בעצמה ולשפצו על חשבונה. העירייה לא סיפקה ציוד, שיפוץ או כל דבר אחר, למרות התחייבויות מפורשות וחתומות. מלבד זאת, לא העבירה העירייה תשלום לגננות ולעובדות, ואף לא אגורה שחוקה אחת משכר הלימוד שגבתה מההורים.

"זהו שוד לאור יום ואין פוצה פה ומצפצף", אומר אחד ההורים בשיחה עם COL, "אולי זה בגלל שלחב"ד אין גב בעירייה"?
 
ביום רביעי הקרוב, מבטיחים ההורים, הם יקיימו הפגנה סוערת (בליווי טלוויזיה ועיתונות) ברחבת העירייה. "באין מבנה מתאים לגנים, נביא את הילדים לעיריה", אומר הורה אחר. "שם יש הרבה מקום, הם יוכלו לשחק בלשכת ראש-העיר למשל, או לסעוד ארוחת בוקר בלשכת מנהל אגף הנכסים בעירייה... פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים, ולאף-אחד לא אכפת. אם לא יהיה שינוי ביומיים הקרובים אנו נפנה לבג"ץ".

גן עירוני לכל דבר

כפי שדווח בשבוע שעבר ב-COL, בתוכנית "משמר אזרחי" המשודרת בערוץ 2 (התכנית עוזרת לאזרח הקטן מול הרשויות) בהגשת גיא מרוז ואורלי וילנאי התארח ביום חמישי דובר חב"ד הרב מנחם ברוד שהשיב לטענותיה של נציגת עמותת 'יד-ביד' בירושלים, שחב"ד כביכול גזלו מהם גן-ילדים.

"מדובר למעשה בארבעים וחמשה ילדים שהעירייה, לה הם משלמים שכר לימוד, אמורה לדאוג להם לגן-ילדים, מכיוון שגן חב"ד הוא גן עירוני לכל דבר", אמר הרב ברוד שהוסיף, כי ילדי חב"ד נכנסו למבנה מאחר שהצהרון של "יד ביד" הפסיק לפעול, וכי ברגע ש'יד ביד' יצטרכו את המקום - הם יקבלו אותו.

"יד ביד מעולם לא תבעה לקבל את המקום, אלא להפך, היא פנתה לרשת גני חב"ד שתקנה את הציוד המצוי בגן", אמר הרב ברוד שרצה להציג את הפנייה הרשמית של העמותה, אך הדבר לא התאפשר.

לפני בואו של הרב ברוד לאולפן שודרה כתבה מגמתית ומורשעת על "ההשתלטות" כביכול של חב"ד על המקום. כתבי התוכנית נכנסו לבית-חב"ד בשכונה, מצאו בחור חסר בית שאינו קשור לסיפור כלל, והעמידו אותו במצב מביך מול המצלמות, ללא בושה.

ל-COL נודע, כי כתבי התוכנית ראיינו גם מספר הורים שהסבירו בטוב-טעם את הצד שלהם, אך העורכים בחרו לא להביא את הדברים ובכך נמנעו מלהציג את הצד של חב"ד - שמדובר במבנה עירוני של גן-ילדים ש'יד ביד' כבר לא משתמש בו, כי אין להם ילדים וחב"ד נכנסה לשם אמנם ללא אישור, אך הדבר בא מתוך התסכול של ההורים שילדיהם נשארו ללא תנאים, בשעה שעומד לו גן עירוני שנסגר - ריק.

לתגובה של הרב ברוד הוקצה זמן מזערי בסוף התכנית, ולמרות זאת המגישים גם קטעו אותו פעמים רבות, אולם המגישים הבטיחו לטפל בהשגת מבנה הולם לילדי חב"ד.


אך כידוע, הבטחות לחוד ומעשים לחוד.
לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
הרב שנור
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
זה הצאנס שלך להחזיר את הכבוד לחב"ד
2.
הלם, ממש הלם !!!
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
כנראה זה הפרצוף של חב"ד בארץ נטולי כח ממשי והשפעה רצינית ... לכן בכל מקום כמו במקרה זה צוחקים על חב"ד, הגיע הזמן להתעורר !!
בכל מקרה חיזקו ואימצו הרבי איתכם .
3.
תגובה ל- 1
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
דווקא הרב שנור משתדל מאד לפתור את הבעיה.

הרב תמיר קסטיאל
מנהל בית חב"ד קטמון ירושלים ת"ו
4.
תגובה ל-3
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
נחיה ונראה עם הוא יעשה משהו...
5.
גם אני מצטרף לרב קסטיאל
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
בהחלט שהרב שנור עושה רבות למען חב"ד בירושלים וכולל גם עזרה רבה בנושא הזה.

הרב מנחם ברנד
מנהל בית חב"ד הר חומה ירושלים.
6.
איפה הנהלת ה"רשת" ???!!!
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
אמא של אחד הילדים
8.
למס 1
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
אני בטוח שאין לך מושג כמה עוזר הרב שנור עם עוזרו החשוב ר חיים מנדלסון לכל בתי חב"ד בירושלים.
וכיון שהוא לא אוהב שמפרסמים אני מכבד את רצונו .
אבל תשאל את מנהלי בתי חב"ד ותשמע מהם שלא היה נציג שכ"כ עזר להם בעיריית ירושלים שנים רבות מאד! כמו שהרב שנור ו ר חיים מנדלסון עוזרים!!!
בשו"ט
9.
פעילות של הרב שנור מאחורי הפרגוד
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
שוחחתי עם הרב שנור זה באמצע טיפול ואני מקוו ה שהענין הסתדר והערות נגד הרב שנור נובע מקנאה. הוא דאג לבית ספר חב"ד בגילה שבו יש 16 כתות למוד ושמעתי שגם בהר חומה דאג למיגרש לבניה וכן לגן ילדים שם וכו וכו
10.
איפה בלוי?
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
שמעתי שישנו אדם (שד"נ) שעובד במיוחד עבור מוסדות "חב"ד".
11.
מ - 10
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
למה הורדתם את הסוף???
תהיו נטרלים!
12.
שאלה:
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
למה לכלל הציבור החרדי יש גני ילדים במבנים חדשים ומפוארים עם ציוד חדש ומשוכלל ולנו חב"ד ירושלים אין אפילו גן אחד במבנה מסודר למה???
13.
תגובה ל- 10
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
קוראים לו ברגר, לא בלוי
14.
תשובה ל- 12
כ"ה תשרי ה׳תשס״ז
האינטרס החב"די לא מיוצג בצורה אחידה : אין קשר בין הצרכים של בתי חב"ד ושל קהילת אנ"ש ירושלים, אין נציגות עסקנית כללית ומאוחדת בשם חב"ד, אין תוקף פוליטי, אין מי שמחפש תקציבים (שקיימים !) בכל מיני משרדי ממשלה ועיריה, אין גב כלכלי, אין יוזמה מספקת ואין אחדות - אבל - אל דאגה, יש רבי אחד גדול שהוא כל יכול !!!
15.
לא נגיד
כ"ו תשרי ה׳תשס״ז
יפה
16.
תגובה ל10 ו13
כ"ו תשרי ה׳תשס״ז
אכן קוראים לו ברגר והוא יודע לדאוג טוב לעצמו!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.