מערכת COL | יום כ"א תשרי ה׳תשס״ז 13.10.2006

נערי ניו-ג'רזי ערכו 'סוכה הופ' עם השלוחים

עם שני אוטובוסים לרשותם, 100 בני נוער מחמש תיכונים בניו-ג'רזי ערכו מסע דילוגים 'סוכה הופ' בסוכות חב"ד בעיר טנפליי עם השליח הרב חיים בויארסקי. הם נטלו לולב ואתרוג בבית-חב"ד, המשיכו לארוחה ושירים בסוכה אחרת, וסוכה שלישית עם עשו מלאכת-יד, נהנו ממשחקים וצפו בשני מלהטטים. היום העמוס הסתיים בהתוועדות חסידית ל-40 אנשים ונשים עם הרב שמעון בקרמן מכפר-חב"ד והרב לוי קפלן מקראון-הייטס. והיה גם שיר באידיש על "געלט"  לדיווח מלא וגלריית תמונות
נערי ניו-ג'רזי ערכו 'סוכה הופ' עם השלוחים

פעילות סוכות של בית-חב"ד בטנפליי, ניו-ג'רזי, הסתיים עם מסע דילוגים בסוכות בשם 'סוכה הופ' עבור 100 בני נוער יהודיים, תלמידי חמישה תיכונים באיזור. שני אוטובוסי צ'רטר הסיעו אותם מאתר לאתר.

את המסע ליווה מנהל הפעילות בבית-חב"ד, השליח הרב חיים בויארסקי. תחילה הם נטלו לולב ואתרוג בסוכת בית-חב"ד, שיעבור בקרוב שיפוצים להרחבת הבניין. היעד הבא היה סוכת מקורב בה הוא סעדו ארוחה קלה, ושרו שירים יהודיים יחדיו.

ביעד הבא הם נהנו ממלאכת-יד ייחודית: יצירת העתק משעווה של כף היד והאצבעות. אמן עזר להם לטבול את ידיהם לתוך כד מים, כד שעווה חמה, שוב למים ואחר-כך לתוך כד צבע. התוצאה הייתה כפפה בצורת היד. הם גם שיחקו משחקי חברה.

בסוכה נוספת של מקורב אמיד, הם צפו בשני מלהטטים. אחד מהם הצליח להקפיץ את עצמו באופניים מעל הרב בויארסקי המכופף. מנהל הבית-חב"ד, השליח הרב מרדכי שיין סיפר לצעירים כי "סוכה היא כמו זרוע שמחבקת. זרוע היד מורכבת משני חלקים וכף היד. והמינימום לסוכה כשרה היא שני קירות ועוד חצי".

בשעות הערב נערך בסוכת בית-חב"ד התוועדות חסידים עם ארבעים מקורבים - אנשים ונשים. לצד השלוחים המקומיים, התוועדו הרב שמעון בקרמן, חבר הנהלת צעירי-אגודת-חב"ד בישראל, והרב לייבק'ה קפלן, חזן לעיתים ומלמד ב"אהלי תורה" בניו-יורק בקביעות.

כדי להכניס את החבר'ה לאווירה, בנוסף ל'משקה', הרב קפלן החל לשיר קטע בחזנות שהלהיב את המשתתפים. לאחר ביאורים על עניינה ומצוות החג, הרב קפלן לימד אותם שיר באידיש בשם "געלט".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
Avrom Ahron
כ"ב תשרי ה׳תשס״ז
Nice to see you,youre looking good. L. F
2.
chaim
כ"ד תשרי ה׳תשס״ז
good to see you
kol tov
moishe cohen montreal
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.