מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ז 12.10.2006

מוסלמים התרעמו על סוכת חב"ד מול האו"ם

גורם דיפלומטי גילה כי מוסלמים התלוננו לעיריית ניו-יורק על סוכת צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית המוצבת מול בניין האו"ם במנהטן. "למה אתם נותנים ליהודים לעשות את זה?", הם הטיחו בפקיד עירייה. הרב שמואל בוטמן אמר בתגובה כי "זה לא הפעם הראשונה שלהם". הקונסול הישראלי בניו-יורק אריה מקל אמר בביקורו בסוכה: "כשאני אומר 'וכל הרשעה' אני מתכוון לאותם ששוכנים בבניינים האלו" בהצביעו על בנייני האו"ם  לדיווח המלא
מוסלמים התרעמו על סוכת חב

אלפי יהודים, מכל הסוגים ומכל השכבות, נהנו מהסוכות הציבוריות שהוקמו על ידי צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית ושלוחי חב"ד בעיר ובמדינת ניו-יורק. במנהטן הוקמו הבולטים שבהן בשדרה השישית פינת רחוב שלושים ושתיים הסואנת, בוול סטריט, בטרי פארק והסוכה הבינלאומית מול בניין האו"ם.

בכל המקומות היו גם צוותים של בחורים חב"דיים שעסקו במבצעים בלהט חסידי אופייני וזיכו אלפים במצוות ארבע מינים. "זה חלק מפעולותיו של הרבי הדואג לכל יהודי בכל מקום מוצאו", אמר הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית.

על אפם ועל חמתם של שונאי ישראל שחושבים שהם שולטים באו"ם והיהודים באו "למשכנם" הוקמה גם השנה הסוכה הבינלאומית מול האו"ם. גורם דיפלומטי ישראלי סיפר כי מוסלמים, עובדי האו"ם, התלוננו בעיריית ניו-יורק של 'סוכת היהודים'.

"למה אתם נותנים ליהודים לעשות את זה?", המוסלמים הטיחו בפקיד עירייה.

הרב בוטמן סיפר כי "זה לא הפעם הראשונה שלהם". הסוכה ניצבת ליד "כותל ישעיה" ומבקרים בה דיפלומטים יהודיים ופעילים יהודיים במשרדי האו"ם.

"כשאני אומר 'וכל הרשעה' אני מתכוון לאותם ששוכנים בבניינים האלו", אמר הקונסול הכללי של ישראל בניו-יורק בהצביעו על בנייני האו"ם. אריה מקל גם הביע איחוליו "שכל הבעיות יהיו מאחורינו והשנה הזאת תהיה שנה טובה וברוכה". הצטרף אליו מייקל מילר, מנהל JCRC - מועצת הקשרים של הקהילה היהודית.

הרב בוטמן ענה לו: "תבוא סוכת השלום, 'די קליינע סוכה'לה', הסוכה היהודית הקטנה והניצחית ותפר את כל הדיבורים והתוכניות שמעבר לרחוב. והרי זה לאומת זה עשה האלוקים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.