מערכת COL | יום י"ט תשרי ה׳תשס״ז 11.10.2006

ראשון-לציון: נחנך בית-חב"ד בשכונת רמת-אליהו

קהל רב השתתף אתמול (שלישי) בחנוכת המשכן המפואר והחדש של בית-חב"ד בשכונת רמת אליהו-נווה ים בראשון-לציון בהנהלת שליח חב"ד הרב חנן כוחונובסקי ■ באירוע נכחו אישי-ציבור, חברי-כנסת ורבנים ובניהם: הרב יונה מצגר, רב העיר הספרדי הרב יוסף עזרן ח"כ הרב מאיר פרוש ועוד ■ "יהודי גבוה, תמיד עם לב רחב, שהיה מתפלל שנים רבות בצנעה במקלט קטן בשכונה ואשר תמיד חלם על הקמת בית-הכנסת", אמר הרב מצגר על הרב כוחונובסקי  לסיפור המלא וגלריית תמונות
ראשון-לציון: נחנך בית-חב
הקהל הרב במהלך חנוכת בית-חב"ד • צילומים: מאיר דהן, COL
קהל רב מכל רחבי העיר ראשון-לציון השתתף אתמול (שלישי) בחנוכת המשכן המפואר והחדש של בית-חב"ד בשכונת רמת אליהו-נווה ים בראשון-לציון בהנהלת שליח חב"ד הרב חנן כוחונובסקי. טקס קביעת המזוזות נערך שבוע לפני ראש-השנה, בכדי לאפשר את פתיחת בית-הכנסת בימים הנוראים. בראש-השנה וביום-הכיפורים היה מלא במתפללים רבים, והיום, בעיצומו של חול-המועד, גדשו כ-1000 איש את רחבת בית-הכנסת הגבוה והמרשים הנשקף מכל רבי שכונות רמת-אליהו ונווה-ים.

את האירוע כיבדו בהשתתפותם רבני העיר ראשון-לציון: הרב יהודה וולפא, ששיבח את פעילות בית-חב"ד ואת בית-הכנסת המרשים והמפואר שנבנה בתרומת משפחת נאקש, ורבה הספרדי של העיר הרב יוסף עזרן. רב הישוב רכסים ויו"ר מוסדות אור חדש הרב משה תנעמי העלה על נס את פועלו הרב של הרב חנן כוחונובסקי שחולל מהפכה בשכונה.

בית-כנסת מרשים

את האירוע כיבדו בהשתתפותם מספר חברי-כנסת שנשאו דברי-ברכה ושיבחו אף הם איש איש את פעילות בית-חב"ד. בין הח"כים: ח"כ סטס מישסזניקוב ('ישראל ביתנו') שציין בהתפלאות את בית-הכנסת המרשים "אחד היפים בישראל", ושיבח את פועלו של הרב כוחונובסקי. ח"כ מאיר פרוש ('אגודת ישראל') הודה לתורמים – משפחת נקש – שהרימו מכספם להקמת בית מקדש מעט זה, וח"כ ניסים זאב (ש"ס).

חבר מועצת העיר דב צור נשא אף הוא דברי-ברכה ובירך את משפחת התורמים נאקש. "אנו זקוקים לעזרתכם בפיתוח העיר", אמר. הרב משה נחשוני ראש מחלקת הכשרות בעיר וחבר לשכת הרבנות בעיר נשא דברים בעניני יומא – חג הסוכות.

הרב הראשי לישראל וראש אבות בתי-הדין הרב יונה מצגר שהשתתף בחנוכת בית-הכנסת נשא את הנאום המרכזי בערב. במהלך נאומו שיבח הרב מצגר את המסירות של הרב כוחונובסקי "יהודי גבוה, תמיד עם לב רחב, שהיה מתפלל שנים רבות בצנעה במקלט קטן בשכונה ואשר תמיד חלם על הקמת בית-הכנסת. עד שהגיע ה"גאולה" ממשפחת נאקש החשובים שהרימו תרומה חשובה להקמת בית הכנסת. "גאולה רוחנית – בית תפילה לכל תושבי השכונה".

איך בונים בית כנסת ב-8 דקות?

במהלך הערב הודה המנחה למשפחת רחמים שסייעה רבות להקמת בית הכנסת ובמיוחד לגב' שולה ששון שבזכותה נוצר הקשר עם משפחת נאקש ואשר גייסה את התורמים. תודות נוספות ניתנו למר רחמים סיטרי שתרם את ארון-הקודש המפואר בבית-הכנסת לימות החול, ואת מר זאב קוגלר.

מר רפאל נאקש מתורמי בית-הכנסת נשא דברי-ברכה נרגשים. "ראיתי קהילה חמה שביקשה את תרומתי, ששנים רבות נעצרו עם הבנייה, ונרתמתי לסייע". בתום דבריו הקצרים של מר נאקש הוקרן סרט קצר "איך בונים בית כנסת ב-8 דקות", בו מתועדים שלבי בניית בית הכנסת צעד-אחר-צעד.

הרב תנעמי הגיש לתורם מר נאקש אתרוג ענק ומהודר כאות הוקרה לתרומתו הרבה להקמת "בית-מקדש מעט בשכונה".

את האירוע כיבדו בהשתתפותם שלוחי חב"ד הפועלים בשכונות העיר ראשל"צ, מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר. את הערב הנעימו הפייטן שי קזיוף, מקהלת 'פרחי ירושלים' והזמר דקלון.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מרשים מאוד!
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
המון הצלחה!רק חבל ששוכחים הקפדות של הרבי כמו מנורה עגולה על ארון הקודש! הרבי הקפיד על כך מאוד.
הרבה הצלחה
חבדניקית
2.
איזה יופי - בהצלחה
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
1. לחנן ידידי היקר ורעייתו הנכבדה , השקעתם המון וב"ה רואים את הברכות של הרבי מתגשמות . תמשיכו להצליח !
2 . לשליח שבתאי מיכאלי כל הכבוד שבאת לכבד חבר יקר , בקרוב אצלך שתסיים לבנות את הבנין היפה מהר .החברים מחכים.
3 . לצלם המיוחד מאיר דהן אתה ענק ! כל תמונה זהב . המוח, העין, והאצבע שלך מייצרים ערך מוסף לכל השלוחים שמשכילים לקחת אותך . תצליח !
4 . לכל החברה , תלמדו מכל השלושה הנ"ל איך משקיעים ועובדים. גם אתם תצליחו בעזהי"ת . שליח מהמרכז.
3.
אין מלים
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
כך צריך להיראות בית חב"ד
ממש מורגש השקעה בכל פרט ופרט
עלה והצלח
4.
צלם יקר
כ' תשרי ה׳תשס״ז
תמונות ניפלאות אתה צלם אמיתי עם המון אומנות יישר כוחך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.