מערכת COL | יום י"ט תשרי ה׳תשס״ז 11.10.2006

צעירי-חב"ד בניו-יורק נפגשו בסימן זירוז הגאולה

השבוע התקיימה הוועידה השנתית ה-51 של צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית תחת הסיסמה: "עשו ככל אשר ביכולתכם" ■ משתתפי הועידה שמעו דיווחים ודברי עידוד וחיזוק משלוחים ופעילים בשטח, שדיברו על פעולותיהם הברוכות במשך השנה האחרונה ■ היו"ר הרב דוד רסקין שיתף את הנאספים מזכרונות ימי הבראשית של צא"ח  לסיפור המלא
צעירי-חב
נואם: הרב דוד רסקין • צילומים: שלמה-חיים ריבקין ואלי קאהן, COL
הועידה העולמית החמישים של 'צעירי-אגודת-חב"ד' המרכזית התקיימה בבית-חיינו - 770 ביום הראשון של חול-המועד סוכות. הועידה שמעה דיווחים ודברי עידוד וחיזוק משלוחים ופעילים בשטח, שדיברו על פעולותיהם הברוכות במשך השנה העברה.

פתח את האירוע הרב משה גולדמן שאמר שהוועידה הזאת היא באופן של "מלמעלה למטה" הוראה מפורשת של הרבי על-ידי מזכירו האישי הרב חיים-מרדכי-אייזיק חדקוב ע"ה לעשות כינוס מיוחד יחד עם קבלת-פנים לאורחים החשובים. הרב גאלדמאן דיבר בערגה על "הימים הטובים" בה היה הרבי מתוועד ביום הראשון של חול-המועד סוכות בערב, ובעת ההתוועדות היה הרבי מצווה ליושב-ראש הוועידה של 'צעירי-אגודת-חב"ד ליתן דו"ח של הוועידה כשהרבי בעצמו יושב ומקשיב. כן, היו זמנים.

הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמן, יו"ר הועידה ומנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית, הדגיש אודות מכתב היסוד ששלח הרבי לצא"ח בהתייסדותה אודות "עבודה עם עצמו ועבודה עם זולתו" כדי להכין את עצמו ואת זולתו לביאת המשיח, שזו סיסמת הוועידה העולמית "עשו ככל אשר ביכולתכם" להכין את עצמו ואת זולתו לגאולה השלימה, ואחרי מה שעם ישראל עבר במשך החדשים האחרונים ברור לכל שאנחנו נמצאים בסוף הגלות ועומדים כבר על סף הגאולה.

הרב דוד רסקין, יו"ר צא"ח, המנהל הרוחני של ישיבת תומכי תמימים וחבר אגודת חסידי חב"ד העולמית, שיתף את הנאספים מזכרונות ימי הבראשית של 'צעירי-אגודת -חב"ד' ואמר שצו השעה כעת הוא "איבערן געבן זיך אינגאנצן" להתמסר כל כולו לפעולות הרבי, ולפעול כפי ההוראות של הרבי בכל העניינים שזה מה שהרבי הורה לנו, ומצפה מכל אחד מאתנו לפעול ולעשות ככל יכלתו.

הרב רסקין הדגיש בנאומו שכעת צריך כל אחד לעשות חשבון בנפשו מה הוא יכול כדי לגרום נחת רוח לרבי, ולעשות הישבון אליבא דנפשי' ואז ימצא כל אחד ואחד בלי יוצא מן הכלל מה הוא יכול לעשות ועל ידי זה יקרב את הגאולה עוד יותר ונזכה לראות כשהרבי "וועט זיך אנטאן אין א גוף גשמי" שהרבי יתלבש בגוף גשמי ויוציא אותנו מהגלות.

עם-ישראל צמא ליהדות אמיתית

הרב כתריאל-ברוך קסטל, מרכז הפעילות של צא"ח, שעסוק למעלה ראש בשלוח אנשים לבקר אסירים יהודים בבתי-הכלא, ולזוכותם בד' מינים, וכן בשלוח המון משלחות להתוועדויות של שמחת בית השואבה העלה על נס ההצלחה שרואים בפעולות הרבי ואיך שעם ישראל צמא ליהדות אמיתית ורוצה "לשוב אל המקורות".

הרב שמואל גרייזמן, מנהל מפעל כתיבת ספר-תורה לילדי ישראל, עמד על הקאך המיוחד של הרבי בענייני כתיבת ספר-תורה לילדי ישראל, ושהרבי הדגיש שלדעת רוב הפוסקים כתיבת ספר-תורה היא המצווה האחרונה בכל תרי"ג המצוות ושענין של כתיבת ספר תורה שייך לגאולה השלימה. הרב גרייזמן גם מסר דברי הרבי שאות בספר התורה "הוא ענין של נפשות".

הרב שמעון בקרמן, חבר הנהלת צא"ח בישראל, נתן סקירה כללית מהקרוב לשלוש מאות סניפים של 'צעירי-אגודת-חב"'ד בארה"ק שעושים עבודה נפלאה במשך כל מעגל השנה ומשתפים מאות אלפי תושבי ארץ הקודש, מכל הגילאים ומכל שכבות העם בפעולות נרחבות, ומנסיונו האישי להביא את אור התורה והיהדות לאסירים יהודים יושבי כלא. "פעולות הרבי הם ממש ענין של מחיה נפשות".

הרב בוטמן אמר שישנם היום יותר מחמישים בתי-חב"ד בעיר ניו-יורק וסביבותיה הפועלים במסגרת צא"ח המרכזית, והציג את הרב שלמה-זלמן כהן, השליח בשיפסהעד ביי, ברוקלין.

הרב כהן עמד בדבריו על ההצלחה האדירה שהשלוחים רואים בזכות הרבי ואיך שכל מקום שבו נכנסו נעשה מיד קטן מהכיל את הקהל שהגיע. הרב כהן הציע שכל אחד מאנ"ש "יאמץ" בית-חב"ד, ובפרט אחד שהוא קרוב בגשמיות לבית-חיינו, לשיתוף פעולה תמידי במשך כל השנה לתועלת בית-חב"ד והיחיד.

הרב נפתלי רוטנשטרייך, השליח בגרמסי פארק, במנהטן, אמר שרואים את הצלחת הרבי על כל צעד ושעל. וסיפר שתוך מופתים הצליחו לשפץ בית כנסת כדי שיוכלו ליכנס לשם לראש השנה ויום הכיפורים, והיה בית-הכנסת מלא עד אפס מקום, ואחרי יום כיפור טלפנה לו צעירה יהודית שאמרה שעל ידי שהשתתפה בתפילות בבית חב"ד החליטה לעזוב את האינו יהודי ר"ל ומבקשת חיזוק גם להבא.

המהפכה של הרבי

הרב מנחם-מענדל וילהלם, מנהל בית-חב"ד 'אגד', דיבר על פעילות עניפה בכל סניפי 'אגד', הרכבת, הנמלים ושדות-התעופה, ושב-4500 מתוך 7000 אוטובוסים של אגד יש חת"ת וקופסת צדקה (על-יד הנהג). כמו-כן יש חת"ת וקופסת צדקה ב-90 רכבות. הרב וילהלם גם אמר שהשנה היו 32 קייטנות עבור בני נוער במשך הקיץ ושהפעולות במשרד התחבורה, סניפי אגד, הרכבת, הנמלים ושדות התעופה הולכות ומתרחבות.

הרב פרץ פייגנסון, הממונה על שיעורי תורה מטעם צא"ח, דיבר על המעלה של שיעורי תורה שזה מזכך את העולם ומביא רוח של קדושה באויר העולם. הרב פייגענסאהן הוסיף כמה וכמה סיפורים במעלת לימוד התורה ברבים.

הרב יצחק ידגר, מנהל פעילות חב"ד בתענך דיבר באריכות גדולה על הפעולות בתענך והסביבה ועל המהפכה הרוחנית שהרבי חולל בשטח. ובמשך שעה ארוכה הלהיב את הקהל בדברי תורה וסיפורים איך שהרבי כבש וכובש את כל העולם כולו ומביאו לגאולה השלימה.

תם ולא נשלם. הועידה ננעלה בתחושה שאנחנו נמצאים על סף הגאולה והנה הנה משיח בא, כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
למה אין תמונות מהקהל הרב
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
אפשר להביא תמונה מכל אחד בנפרד
2.
הרב ידגר
כ' תשרי ה׳תשס״ז
איפה התמונה של הנואם הראשי של הכינוס בכל שנה- הרב יצחק ידגר?????
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.