מערכת COL | יום י"ח תשרי ה׳תשס״ז 10.10.2006

מיוחד: "הרבי השיב לי את הילדה הנעדרת"

זהו סיפור על נער ממשפחה חרדית מאוסטרליה שירד מהדרך והתמכר לסמים ובזכות בית-חב"ד המקומי שב לחיק היהדות ואף פיתח שיטה לגמילה מסמים והתפרסם בעיר ■ ברבות הימים, הציל הנער היהודי שחור שאף הוא התמכר לסמים והשניים נהפכו לידידים ועבדו במשותף ■ כעבור זמן, פנתה אליהם אישה שילדתה נלקחתה על-ידי בעלה והשניים יצאו למסע מרתק ■ סיפור שסיפר ר' משה-ליפא רבינוביץ' במהלך התוועדות  לסיפור המלא סיפורי מופת
מיוחד:
הרב רבינוביץ': מה תמונה פועלת • צילום: אלי קאהן, COL
מאת ר' משה-ליפא רבינוביץ'

נער ממשפחה יהודית באוסטרליה, ירד מדרך הישר וכעבור זמן-מה, אף התמכר לעישון סמים. בדרך-לא-דרך, נודע הדבר לבית-חב"ד המקומי שהחל במבצע להצלת הנער ולהחזירו לדרך המוטב. לאחר מאמצים מרובים, הצליחו ב"ה להחזירו, אך נתקלו בבעיה אחת: מעישון הסמים הנער אינו מוכן להיגמל, והבעיה הוכפלה בשבת-קודש, אשר אסור לעשן בה אפילו סיגריה רגילה.

חסידי חב"ד שפעלו עימו, ביקש ממנו שיכתוב על-כך מכתב לרבי וכך עשה. בתשובה, הרב מברכו שיצליח להיגמל גם מזה. ואכן, כעבור זמן מועט, הבחור נגמל גם מזה וכתב על-כך מכתב תודה לרבי והוסיף: שבדרך גמילתו מהעישון הוא פיתח איזה-שהיא שיטה לגמילה מעישון סמים. הרבי הגיב לו במכתב, שעליו לפרסם שיטה זו ברבים על-מנת להציל אנשים. וכך היה, הבחור פרסם את שיטתו ונתפרסם שמו הטוב בתחום זה למרחקים.

"אתם ליובאוויטשערס?", שאלה האישה

כעבור תקופה מסויימת, צלצל הטלפון של הנער. על הקו, הייתה אישה שסיפרה לו בדמעות על בנה שהתמכר לסמים. אותו נער, שהכיר את המצב מקרוב, נסע לביתו של הנער השני. כשהגיע לשם, התברר לו כי המטופל הוא אדם שחור בגיל העשרים והוא שחקן מפורסם בבייס-בול. כעבור זמן, הצליח הנער היהודי להגמילו מהעישון. כתוצאה מזה, נקשר אליו השחור בקשר נפשי והיה איתו במשך כל היום.


מצאתי שם איזה-שהוא מחזיק מפתחות עם תמונה של הרבי מליובאוויטש, שקיבלתי כשהייתי חניכה בקעמפ של חב"ד לפני המון שנים. מיד ביקשתי ממנו שיעזור לי, והנה אתם באתם הנה

מטבע הדברים, כחלק מעבודתו, היה אותו יהודי צריך להגיע למקומות מסוכנים על-מנת להציל משם אנשים יהודים ושאינם יהודים. אך היות והשחור היה בסביבתו תמיד, ואף היה אדם בריון וגבוה, היה הוא לו לעזר ולשמירה מפני כל אלו שרצו להזיקו.

ביום מן הימים, כשישבו שניהם במשרד, נשמע לפתע רחש מן החדר הסמוך. מיד יצאו שניהן החוצה וראו שתמונתו של הרבי נפלה. "כנראה שיש יהודי בצרה והרבי מבקש שנצילו", אמר הכושי ליהודי.

מיד יצאו שניהם מחוץ לדירה בכדי למצוא איזה-שהוא יהודי הזקוק לעזרה. לפתע יצאה אשה בריצה מן אחד הבנינים הסמוכים וצעקה להם: "אתם ליובאוויטשערס?". כשנענתה בחיוב, הכניסה אותם לביתה והחלה לספר להם את סיפורה.

ביקשתי מהרבי עזרה

"נולדתי לבית יהודי", סיפרה האישה, "וכיום אני כבר בת שלושים, אבל כבר כשהגעתי לגיל 12, התמכרתי לעישון סמים. מאוחר יותר, התחתנתי עם גוי ואף נולדה לנו בת. עם הזמן, עזב אותי בעלי וגם לקח עימו את ילדתי.

"אני", היא ממשיכה לספר, "שזכרתי שיהודיה אני, רציתי להתפלל לאלוקים שיעזור לי למצוא את ילדתי, אך לא היה לי כל דבר של יהדות. התחלתי לחפש בחפציי ומצאתי שם איזה-שהוא מחזיק מפתחות עם תמונה של הרבי מליובאוויטש, שקיבלתי כשהייתי חניכה בקעמפ של חב"ד לפני המון שנים. מיד ביקשתי ממנו שיעזור לי, והנה אתם באתם הנה".


ביום מן הימים, כשישבו שניהם במשרד, נשמע לפתע רחש מן החדר הסמוך. מיד יצאו שניהן החוצה וראו שתמונתו של הרבי נפלה

הכושי, שהסיפור מאוד נגע לליבו, אמר לעצמו שהוא חייב לעזור לה למצוא את ילדתה. הוא שאל אותה: "במה בעלך מתעסק?" והיא ענתה לו שהוא כיום שחקן ביסבול באיזור פלוני.

הכושי החל מיד בבירור מתי יתקיים שם המשחק הבא, ואף ארגן קבוצת חברים שתעזור לו במשימה. באותו היום, הם באו למגרש, תפשו את אותו בעל, דחקו אותו לפינה ונתנו בו את מכותיהם עד שגילה להם היכן ילדתו, ואפילו לקחם לשם על-מנת להביאה אליהם".

האישה הנרגשת הודתה להם רבות ואמרה: "הרבי השיב לי את ילדתי".

הרב רבינוביץ' סיים את הסיפור ואמר: "אתם הצעירים, נולדתם עם שפע של תמונות של הרבי, אבל בשנים קודמות, תראו מה תמונה אחת קטנה - ממחזיק מפתחות, פעלה".

(הביא לפרסום: חיים ברון, כתב COL בניו-יורק)
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מעניין
י"ח תשרי ה׳תשס״ז
סיפור מעניין
3.
מוזר מאוד
י"ח תשרי ה׳תשס״ז
חג שמח
אשר
4.
יש הרבה אי דיוקים בסיפור
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
משה ליפא רבינוביץ

***

הערת מערכת COL:
נשמח לקבל את השינויים.
5.
לשם מה נחפזים לפרסם?!
י"ט תשרי ה׳תשס״ז
לאחר דבריו אמר הרב רבינוביץ שנאמר לו שעד היום הסיפור לא פורסם כיוון שעדיין יש חשש שהשוטר ייענש
6.
יחי המלך!
י"ז חשוון ה׳תשס״ז
הרבי שליט"א מלך המשיח חי וקיים!!!
7.
סיפור יפה!
כ"ח טבת ה׳תשס״ז
זה סיפור יפה מאוד!
רק לא הבנתי למה באו לבעלה של האישה ולקחו אותו במכות?!
8.
ל7 למה לא? זה היופי שהסיפור.
ו' שבט ה׳תשס״ז
סתם בצחוק היופי זה שכאשר היא ביקשה מהתמונה של הרבי נפלה אצלם התמונה של הרבי.
האמת היא שהנס הגדול הוא שהכושי הבין שהרבי רוצה שהם יעזרו ליהודי...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.