מערכת COL | יום י"ז תשרי ה׳תשס״ז 09.10.2006

החסידים יצאו מהסוכות לחפש יהודים ברחובות

עם שחר של ערב חג-הסוכות, נראו בכניסה לבית-חיינו - 770, תכולה נוספת של מזוודות השייכות לקבוצות חדשות שהגיעו מארץ-הקודש וממקומות נוספים בעולם שהצטרפו לכמות השיא של האורחים ■ בבתים רבים, סעודת-החג נהפכה להתוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, כשאליה מצטרפים עשרות-רבות של אורחים נוספים ■ COL מגיש דיווח מחג-הסוכות תשס"ז מבית-חיינו - 770  לדיווח המלא
החסידים יצאו מהסוכות לחפש יהודים ברחובות
מאת: חיים ברון
כתב COL בניו-יורק

עם שחר של ערב חג-הסוכות, נראו בכניסה לבית-חיינו - 770, תכולה נוספת של מזוודות השייכות לקבוצות חדשות שהגיעו מארץ-הקודש וממקומות נוספים בעולם. כפי שדווח ב-COL, השנה כמות האורחים גדלה בצורה משמעותית.

לאורך היום, יצאו אלפי האורחים - מנער ועד זקן ל'מבצעים' ברחבי ניו-יורק והסבירו לאנשים על חג-הסוכות הממשמש ובא, כשהם מצויידים בעלונים בשפות שונות שיצאו-לאור על-ידי ארגון 'צעירי-אגודת-חב"ד'.

ומלאה קראון-הייטס התוועדויות

עם שקיעת החמה, החל 770 להתמלאות ואווירת חג-הסוכות פשטה על שכונת קראון-הייטס. אחרוני ה'בסטות' כבר פונו וגם הרחבה שממול 770 שעד לפני דקות אחדות הייתה מלאה בהדסים, ערבות ולולבים פסולים - נוקתה ביסודיות מירבית. לאחר תפילת ערבית, יצאו האורחים לאכול את סעודת-החג בסוכה הגדולה של האורחים, או לחלופין בבתים של תושבי קראון-הייטס שהזמינו את התושבים בהמוניהם. פה ניתן לציין, כי מאות משפחות מארחות את האורחים הרבים ביד רחבה.

בבתים רבים, הסעודה נהפכה להתוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, כשאליה מצטרפים עשרות-רבות של אורחים נוספים. יש לציין את סוכות 'כל דכפין' שנפתחו הלילה ובעליהם דואגים לשתיה ומזונות לאורך הלילה.

לקראת השעה עשר, החלו הריקודים של 'שמחת בית השואבה' המרכזית ברחוב 'קינגסטון', בהשתתפות אלפי אנשים שרקדו שעות ארוכות, עד אור הבוקר, כשהרחוב חסום לתנועה ומקל על הבאים להגיע לאיזור.

שביבים מ'מבצע-לולב'

בבוקר יום השני של חג-הסוכות, יצאו אורחים רבים ל'מבצע-לולב' במקומות שונים בניו-יורק (כגון: בתי-רפואה, בתי-מגורים, חנויות בהם עובדים יהודים וברחובות שונים) וזיכו יהודים בנטילת ארבעת-המינים.

סיפורים רבים התגלגו ב'מבצע-לולב'. אחד מהם היה עם אישה זקנה שמתגוררת בבניין רב-קומות באחת מהרחובות בשכונת 'אושן-פארקווי'. האישה, הביטה על הלולב בשתיקה ודמעות זלגו מעיניה במשך דקות ארוכות. לאחר-מכן, החזיקה לבחורים את הלולב והודתה להם בראשה. מי יודע אלו מחשבות רצו בראשה של זקנה זו. סיפור נוסף היה עם בחור שעבר באחד מהרחובות כשמולו הוא רואה אדם שנראה לו יהודי. הוא שאלו האם הוא יהודי והלה, השיב בחיוב.

הבחור הציע לו לזכות בנטילת ארבעת-המינים, אך היהודי סימן כי הוא ממהר לחנותו ואמר שאם הוא רוצה שיבוא עימו לחנות (מרחק של רחוב וחצי לערך) הבחור הלך אחריו ומשהגיע למקום, קטף עימו עוד כמה מצוות: בכניסה לחנות לא היה מזוזה והוא השפיע על בעל-החנות (היהודי) לשים מזוזה, בנוסף, בסוף החנות, עבדו עוד שלושה יהודים שגם הם זוכו בנטילת 'ארבעת-המינים'.

דקות לפני השקיעה הגיעו אחרוני ה'תמימים' שחזרו מ'מבצעים'. כל אחד וההצלחות שלו: זה זיכה יהודי אחד וזה עשרות יהודים. אבל אפילו בשביל יהודי אחד שווה לצעוד כמה שעות. כאמש, לאחר תפילת ערבית, יצאו האורחים לסעוד וגם הלילה, התקיימו עשרות התוועדויות. כך למשל, התקבצו להם בוגרי ישיבת 'אור-מנחם' ברחובות באחת הסוכות והתוועדו עם אחד המשפיעים שלהם באחת מהסוכות. גם הלילה, התקיימו הריקודים ביתרשאת וביתר-עוז.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.