מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ז 06.10.2006

מתח בפראג: סוכות תחת אבטחה חסרת תקדים

"תמיד הרגשנו בטוחים בבית-הכנסת, מעכשיו התחושה שונה", אומר ל-ynet הרב של חב"ד בצ'כיה הרב מאניס ברש. ברובע היהודי בבירה מורגשת מאז ראש השנה נוכחות משטרתית מאסיבית, וגם בשגרירות הישראלית תוגברה האבטחה. אבל למרות הכל, "מקווים שהמוני ישראל יבואו גם השנה לברך על הלולב"   לסיפור המלא ■ הרב ברארש היה אורח הפינה 'קול שישי' המשודרת ברדיו 'קול-חי' בהנחיית אסף נגל. להאזנה: לחצו כאן
מתח בפראג: סוכות תחת אבטחה חסרת תקדים
בית הכנסת 'אלטנוי שול'. מימין: שליח חב"ד בפראג, הרב מאניס באראש
תחושה קשה שוררת ערב חג סוכות בקרב הקהילה היהודית בצ'כיה. "הקהילות באירופה כבר רגילות לדאבוננו לאיומים וגם מעשים. עכשיו זה הגיע גם אלינו", אמר ל-ynet מאניס ברש, הרב הראשי של חב"ד בפראג הבירה.

ב"מלאדה פרונטה דנסה", הנפוץ שבעיתוני צ'כיה, פורסמה הבוקר (יום ו') בהרחבה ידיעה מדאיגה במיוחד: ארגון מוסלמי תכנן לחטוף עשרות יהודים בתוך בית-כנסת, להחזיק בהם כבני-ערובה ולבסוף, לפוצץ את המקום על יושביו. על הכוונת, על-פי הפרסום, היה בית-הכנסת הגדול ברחוב ירוזלמסקה.

"עד לפני שבועיים עוד הרגשנו בטוחים, כי תמיד יש שמירה ליד בית-הכנסת", אמר הרב ברש. "מעכשיו התחושה תהיה שונה. אנחנו עדיין הולכים ברחוב, אבל בחג הזה, באופן טבעי, קצת יותר חוששים וחשדניים".

בשבועות האחרונים, מתברר, הורגשה היטב ההתרעה הביטחונית ברחבי הבירה הצ'כית - הן ברובע היהודי, הפופולרי כל-כך בקרב המטיילים מישראל ומהעולם כולו, והן באזור נמל-התעופה ובשאר המוקדים בעיר. מאז ראש השנה מסתובבים שוטרים חמושים בין התושבים והתיירים הזרים, שואלים שאלות ובעיקר, מפגינים נוכחות.

גם בירושלים עוקבים אחר האירועים בפראג. השגרירות יצרה קשר עם אנשי הקהילה, והמליצה להם לתגבר את השמירה. "הם לוקחים

את ההתרעות מאוד ברצינות, גם סביב השגרירות הוגברה האבטחה", אמר ל-ynet אחד מאנשי הקהילה היהודית בבירת צ'כיה. דובר משרד החוץ, מארק רגב, מסר: "ידוע לנו כי על קיומן של קבוצות קיצוניות ביבשת אירופה, הרוצות לפגוע בנציגי ישראלי ובקהילה היהודית המקומית. רק לאחרונה היה אירוע מסוג זה בנורווגיה. נציגויות ישראל בחו"ל נוקטות את הצעדים המתבקשים".

לפי המלצת השגרירות והמשטרה המקומית, השמירה על בית-הכנסת הגדול בפראג אכן הוגברה באופן אינטנסיבי. אנשי הקהילה היהודית מקווים שהנוכחות במקום, כמו גם בשאר האתרים ברובע העתיק, לא תהיה דלילה בסוכות. "בנינו סוכה כמו שצריך, ואנחנו מקווים שיגיעו רבים, ישראלים ואחרים, לברך על הלולב כמדי שנה", אומרים שם.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
mlada fronta
י"ד תשרי ה׳תשס״ז
עפ עתון זה היוצא לאור כאן בפראג נמנע ארוע בבית הכנסת היובל הידוע עש הרחוב בו הוא שוכן ירוזלמסקה .בליל רהש ויום הכיפורם התכנסו בו למעלה ממאתיים מתפללים.בני יאיר ירמיהו משמש בו כחזן.בית הכנסת אינו שוכן ברובע היהודי אלא ליד תחנת הרכבת המרכזית.אכן האבטחה היתה הפעם חריגה בהיקפה כולל סגירת הרחוב לתנועת כלי רכב עי שוטרים חמושים בנשק אוטומטי דבר שלא נראה בעבר בפראג.ברובע היהודי עצמו היתה נוכחות מאסיבית של שוטרים אך לא נסגרו רחובות.-מיכאל ירוחים,פראג
2.
בית חב"ד פראג
י"ד תשרי ה׳תשס״ז
חיזקו ואימצו ועשו חייל,חג שמח ומועדים לשמחה ושנה טובה,
3.
פראג
י"ד תשרי ה׳תשס״ז
היכן תגובה מס1?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.