מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ז 06.10.2006

קראון-הייטס: ראשי העירייה מבטיחים הגנה ראוייה

בקראון-הייטס הוקמו שני מוצבי פיקוד ונשלחה תגבורת של שוטרים בעקבות העלייה במקרי פשע ושוד ודרישות התושבים ל'הגנה ראוייה' ■ "זכותינו להרגיש בטוחים בשכונה", אמר ר' צבי לאנג, סגן יו"ר ועד הקהל, במפגש השבוע עם סגן ראש העיר דניס וולקוט, פרקליט מחוז ברוקלין צ'רלס היינס, וסגן מפקד המשטרה פראנק ווגה ■ כתב COL בניו-יורק מוסיף: השמירה תתוגבר בחג הסוכות. בעבר, פשעים והתגרויות מצד השחורים אירעו בעבר דווקא בתקופות החגים לסיפור המלאהפגנה בקראון-הייטס: דורשים הגנה לשכונה
קראון-הייטס: ראשי העירייה מבטיחים הגנה ראוייה
שוטרים נעמדים לתצלום מזכרת של בחור ישראלי • צילום: שלמה-חיים ריבקין, COL

מאת: חיים ברון
כתב COL בניו-יורק

מי שיסתובב בימים אלה בשכונת קראון-הייטס, יבחין בתגבורת של שוטרים הפרוסים בכל רחובות השכונה. זאת בעקבות המשך העלייה בפשע ודרישת התושבים לטפל בפושעים ופורעים המגיעים מהקהילה השחורים וילידי האיים הקריביים. שוטרים רבים נמצאים ברחבה שעל-יד בניין 770 - בית-חיינו.

"בשעת לילה מוקדמת", סיפר אחד אמש (חמישי) הבחורים ל-COL, "הגיעו עשרות ניידות מתחת לדירה שלי ושוטרים החלו להתפרס בשכונה".

יש הרואים את התגבורת כתגובת העירייה ומשטרת ניו-יורק להפגנת המחאה שנערכה ביום רביעי האחרון בהשתתפות מאות תושבים ואורחים על שדרת איסטרן-פארקוויי.

נשאו בה דברים מספר אנשים מקראון-הייטס ובניהם אחיו של ר' אפרים קליין שנהרג לפני מספר חודשים. הנואמים השונים הביעו את מחאתם כנגד אוזלת-ידה של המשטרה, כדבריהם. "לאחר כל מקרה, אומרת לנו המשטרה שהיא כעת תנהג ביד תקיפה ובפועל שום-דבר לא קורה", אמר אחד הנואמים בכעס.

בליל שבת-קודש האחרונה, בחור חב"דניק הלך לתומו באחד מרחובות השכונה, כשלפתע ניגש אליו שחור והחל להכות אותו בעוצמה, תוך-כדי שהוא זורק לעברו צרור קללות אנטישמיות. "אתה יהודי מלוכלך", צעק לעברו.

העירייה: הדאגות שלכם יישמעו

נציגי ועד הקהל של קראון-הייטס, הגוף הנבחר המייצג את תושבי השכונה, נפגשו השבוע עם סגן ראש העיר דניס וולקוט, פרקליט מחוז ברוקלין צ'רלס היינס, חברת העירייה לטישה ג'יימס ונציגים של משטרת ניו-יורק לדון על עלייה הפשע.

הם הודו לשני תושבים מקומיים על סיוע שהם הגיעו לשוטרים בעת מעצר פושעים. "אנשים צריכים להרגיש בטוחים אצלינו בשכונה כמו בכל מקום אחר", אמר להם ד"ר צבי לאנג, סגן יו"ר ועד הקהל.

"הביטחון של הקהילות שלנו עומדת בראש סדר העדיפויות", ענה לו סגן ראש העיר וואלקוט. "יחד עם מנהיגות קראון-הייטס, המשטרה ומשרד הפרקליט אנחנו נבטיח שהדאגות של הקהילה שלכם יישמעו והעירייה תיענה לדרישות לעשות מעשה".

סגן מפקח משטרת ניו-יורק פראנק ווגה, האחראי על 'פריסינקט 71' - שם הקוד המשטרתי לקראון-הייטס - דיווח על הקמת שני מוצבי פיקוד ניידים בשכונה. מטרתם היא להיות כתובת לתלונות והערות התושבים.

לקראת סוכות: תגבור נוסף בשמירה

אירוע נוסף אירע דקות אחדות לאחר תפילת מעריב בליל יום-הכיפורים. בחור ישיבה יצא מבית-חיינו - 770 לעבר ביתו, ונתקל בחבורה של חמישה שחורים שהחלו לקללו. הבחור ניסה בתחילה להימלט מהמקום, אך לשחורים היו תוכניות אחרות.

הם ניתצו על ראשו בקבוק בירה, הלמו בו בפראות והיכו אותו בכל חלקי גופו. בחור נוסף שעבר במקום ראה את המעשה, ורץ מיד להזעיק שוטר מהרחוב הסמוך. השוטר מיהר להגיע למקום כשהוא מדווח על המקרה לחבריו.

בינתיים השחורים הספיקו להימלט, אך השוטרים הצליחו לעצור שלושה מהם באחד הרחובות הסמוכים. הם זוהו מאוחר יותר על-ידי הבחור הפצוע כמי שתקפו אותו. הבחור, ששכב על הריצפה כשהוא מדמם, טופל על-ידי 'הצלה'.

ל-COL נמסר, כי בחג-הסוכות השמירה בקראון-הייטס תתוגבר, זאת לאחר שההתגרויות אירעו בעבר דווקא בתקופת החגים (ראש-השנה ויום-הכיפורים, ח"ב).

• קראון-הייטס: 5 שחורים תקפו בחור ישיבה 
"אתה יהודי מלוכלך", צעק השחור על הבחור

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
השמאלי בתמונה
ט"ו תשרי ה׳תשס״ז
ישראלי לשעבר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.