מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשס״ז 05.10.2006

הנשיא והפרטיזן / גלריית תמונות

בימי חג הסוכות, חלים היארצייטים של הנשיא – מר שניאור זלמן שז"ר ו'הפרטיזן' – ר' זושא וילימובסקי, שתי דמויות השזורות בהיסטוריה החב"דית, שהקשר ביניהם היה אמיץ ביותר ■ השניים נפגשו אין-ספור פעמים, בבית הנשיא, בכפר חב"ד ולכל הפגישות היתה מטרה אחת – כיצד לעזור לחסידי חב"ד ומוסדות חב"ד בארץ הקודש  ■ אין טוב ממראה עיניים. לפנינו גלריית תמונות מרשימה של הנשיא והפרטיזן זכרונם לברכה  לגלריית התמונות
הנשיא והפרטיזן / גלריית תמונות
הפרטיזן ור' שלמה מיידנצ'יק מגישים לנשיא משלוח מנות בשם הרבי (פורים תשל"ג)

בימי חג הסוכות, חלים היארצייטים של הנשיא – מר שניאור זלמן שזר ו'הפרטיזן' – ר' זושא וילימובסקי, שתי דמויות השזורות בהיסטוריה החב"דית, שהקשר ביניהם היה אמיץ ביותר. הנשיא שזר נפטר בחול המועד סוכות תשל"ה, והפרטיזן נפטר ביום טוב שני של סוכות תשמ"ז.

בספר הפרטיזן, נכתב בהרחבה אודות הקשר המיוחד בין הנשיא והפרטיזן, נצטט מהספר, דו-שיח קצר שהתפתח בין השניים בעת ביקור פתע של שזר בכפר חב"ד בכ"ג באייר תשכ"ג, ארבעה ימים לפני שנבחר לנשיא המדינה.

נו, עכשיו כבר לא יהיה קל להגיע אליך, אומר לו ר' זושא, שנהג לבקרו גם במשרדו בסוכנות וגם בדירתו הפרטית. למה? תמה שזר. על יד הדלת יעמדו ז'נדראמים, מחייך ר' זושא. כלום יש שוטרים המסוגלים לעצור בעדך? מעיר שזר כשכולו שופע חיוכים.

מאז נפגשו הנשיא והפרטיזן אין-ספור פעמים, בבית הנשיא, בכפר חב"ד ולכל הפגישות היתה מטרה אחת – כיצד לעזור לחסידי חב"ד ומוסדות חב"ד בארץ הקודש.
אין טוב ממראה עיניים. לפנינו גלריית תמונות מרשימה של הנשיא והפרטיזן זכרונם לברכה.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
תאריך לא נכון
י"ג תשרי ה׳תשס״ז
הרי הרב אידלקופ (שרואים בתמונה) כבר נפטר בשנת תשכ"ז
2.
מן הסתם
י"ד תשרי ה׳תשס״ז
הביטוי "פרטיזן ונשיא" הוא על משקל הספר "נשיא וחסיד" של שמואל קראוס, אך באם כן אירעה כאן טעות קלה מכיוון ששם אין הכוונה במילה "נשיא" לשז"ר כי אם לרבי. ואם כן, מן הראוי היה שגם אתר כמו סי או אל ידע כי "נשיא" יש רק אחד (על פי האיגרת הידועה של הרבי (משנות היו"דים) למר יצחק בן צבי (שכיהן במשרה זו בימים ההם) בה הרבי מתנצל על כך שאין הוא מכנהו בתואר נשיא ומסביר לו משמעות התואר נשיא ועל מי הוא חל)והוא הרבי ולא יכנה בתואר זה אנשים אחרים. חג שמח.
3.
תגובה ל1 ו2
י"ד תשרי ה׳תשס״ז
ל1 - התמונה היחידה בה כתוב תאריך היא פורים תשל"ג, ושם לא רואים את הרב איידלקופ

ל2 - נכון שהרבי עצמו לא התבטא בשם נשיא אודות נשיא מדינת ישראל, אבל בכלי התקשורת ובחיבורים חב"דיים תמיד כתבו נשיא מדינת ישראל, ואיש לא כתב פרזידנט וכדומה. ומשחק מילים הוא משחק מילים וכל אחד יכול לשחק בו כרצונו. אז שמואל קראוס שיחק בו כך, והאתר שיחק בו אחרת.
4.
ל-3
ט"ז תשרי ה׳תשס״ז
הבעיה שבגללה הרבי לא הסכים לתואר "נשיא" לא היתה בגלל שזה מעין מתן לגיטימציה לצייונות וכדו (שאז מתאימים דבריך) אלא התואר "נשיא" בכלל, גם לגבי גורג בוש, אינו מתאים לאמר על אנשים כערכנו על פי האיגרת של הרבי למר יצחק בן צבי.
(ופשיטא שאין חילוק בין "נשיא" ל"פרזידנט" ששניהם מבטאים אותו עניין). וק"ל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.