מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תשס״ז 03.10.2006

נשות חב"ד ציינו את יום הסתלקות הרבנית חנה ע"ה

עצרת חגיגית ומרשימה מאוד התקיימה ביום רביעי, אור לו' בתשרי, באולמי 'נאות ירושלים' בבני ברק, לכבודה של הרבנית מרת חנה שניאורסון, אימו של הרבי. מאות נשים כיבדו את הערב בנוכחותן ומילאו את האולם מפה לפה  לסיפור המלאהקלטה מהערב: קטע - א    קטע - ב
נשות חב
הערב נפתח ב-19:30 בארוחה בשרית סביב שולחנות. הבר העשיר היה מלא כל טוב והיה פתוח לאורך הערב כולו. ב-21:00 בדיוק החלה התוכנית, שהייתה מרתקת ומלאת תוכן.

המנחה גב' דבורה פרוס סיפרה חלקים מסיפור חייה של הרבנית חנה. נר נשמה הדליקה מרת שרה רסקין מכפר חב"ד, שזכתה לפגוש ולהכיר אישית את הרבנית. בפנים מאירות ובמילים קצרות סיפרה על שיחתה עם הרבנית חנה ועל התעניינותה של הרבנית בין השאר, בנשי כפר חב"ד. הנשים צפו בהתוועדות של הרבי בו' בתשרי, בה סיפר על טוב לבה של אמו הרבנית ועל מעשי החסד שלה. בייחוד על התמסרותה למצוות הכנסת אורחים בעת מלחמה.

את משניות השם חנ"ה לימד הרב זושא וולף מכפר חב"ד, ביאר אותן באר היטב, האיר מתורתו של הרבי עליהן והציג גם פן מעשי, הנוגע לכוח הרב שייחס הרבי לנשות דורנו. זאת המחיש בסיפור קצר אודות אישה שפנתה אל הרבי בבקשה לברכה, שבנה יגדל ויהיה כמו הרבי. הרבי ענה לה: אם אימא של הילד תהיה כמו אימא של הרבי, אז הבן יהי כמו הרבי. במילים אלה לא הייתה תוכחה וגם לא כוונה להנמיך את ציפיותיה ושאיפותיה הגדולות של האישה ח"ו. הייתה כאן כוונה לומר לאישה: בידייך הדבר תלוי ובכוחך הוא אפשרי, והדבר נכון לגבי כל אישה יהודייה.

הרב מנחם מנדל גרליצקי מתל אביב ריתק את הקהל בדבריו אודות כוח המחשבה החיובית. היום כולם מכירים בכוחה, אך הרבי השתמש בשיטה זו כבר לפני שנים, ובכל הזדמנות החדיר בנו "טראכט גוט – ועט זיין גוט". אמנם, השיטות שונות במקצת: בעולם מקובל לחשוב שהחשיבה החיובית גורמת לאדם להתמודד טוב יותר עם המציאות הלא טובה וממתיקה ככל האפשר את המר. אנו אמונים על ההבטחה שהחשיבה הטובה והביטחון בה' מסוגלים לשנות את המציאות הלא טובה ולהפכה ממר למתוק בעז"ה.

חלקו השלישי של הערב – המגבית לקרן חנ"ה, נפתח בבקשת הרבי בשנת תשמ"ה, שנה בה מלאו 20 שנה להסתלקות אמו הצדקנית, להקים קרנות על שמה. מטרת הקרנות הללו לממן פעילות תעמולתית הקשורה לשלוש מצוות הנשים שראשי התיבות שלהן מרכיבים את השם חנ"ה: חלה – כשרות, נדה – טהרת המשפחה, הדלקת הנר – שבת. ארגון נשי ובנות חב"ד הקים מיד את 'קרן חנ"ה' בארץ ישראל.

הגב' פייגי בוקיעט מכפר חב"ד שניהלה את המגבית, סיפרה על עיקרי פעילות הקרן ב-21 שנות קיומה. הוצאה לאור: פרוספקטים, מאגרי מידע, חוברות, דיסקים וקלטות וידאו (בעברית, ברוסית ובאנגלית). לימודים: שיעורים, סמינריונים וימי עיון לאוכלוסיות מגוונות של נשים (צעירות, מבוגרות, נציגות, מדריכות לכלות). יוזמות: רכישת פמוטות, הקמת שיעורים, הכשרת מטבחים, ערכת שמשייה ושולחן ליוצאות למבצע נש"ק ועוד. תערוכה: הוקמה בשעתה תערוכת הכשרות בבנין בית שז"ר.

הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד עלתה לבמה, כדי לספר לנשים על פירות התרומות שלהן לקרן משנת תשס"ו. בסרטון קצר נראתה פעילות של 'מבצעים' מלווה ב'ערכת מבצע נש"ק', אשר הושקה בעצרת אשתקד. שולחן מתקפל, עליו מונחים החומרים ושמשייה אדומה, עליה סמל ארגון נשי ובנות חב"ד – כבית קטן עבור היוצאות למבצע. 100 ערכות כאלו נרכשו מכספי המגבית בשנה שעברה והן פזורות בנקודות רבות של 'מבצעים' ברחבי הארץ. הגב' זילברשטרום הציגה גם את מאגר המידע החדש לנשים ולבנות הכולל מידע על מדריכות לכלות, מקוואות חב"ד, בודקות הלכתיות ומלוות לידה, כל הרשימות בפריסה ארצית. כל אחת מהמשתתפות קיבלה את מאגר המידע וכן קטלוג של העלונים להפצת יהדות, היוצאים לאור על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד.

הגב' בוקיעט שבה ועודדה את הנשים לתרום, בימים אלו שהצדקה יפה להם, לקרן זו, שדווקא תרומת הנשים יפה לה. והנשים אכן תרמו ברוח נדיבה את סכום החברות בקן – 390 ₪. כל תורמת קיבלה כלי מהודר לדבש כשי תודה ונכנסה להגרלה על יהלום. נערכו גם הגרלות ומכירה פומבית לטובת הקרן.

לקראת סיום הערב נהנו הנשים משירת ניגונים נפלאה, על ידי הגב' מיכל אקבום מטבריה, בשילוב נגינה של גב' חוה ברנשטוק מצפת.

הנשים נפרדו בהרגשה לבבית ושמחה ובברכה שנזכה לשנה טובה ומתוקה ולגאולה האמיתית והשלמה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.