מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשס״ז 01.10.2006

ynet על בתי התפילה האלטרנטיביים של חב"ד

יותר ויותר חילונים שלא מרגישים בנוח להגיע לבתי הכנסת, החלו בשנים האחרונות להתפלל במקומות אחרים שמוקמים במיוחד עבורם על-ידי אנשי חב"ד, כך מדווח אתר ynet ■ "הבעיה היא שבן אדם לא אוהב להרגיש כמו יווני בסוכה. לא אוהב להיות במצב שהוא לא יודע מה לעשות בו. לכן, נוח לבוא למקום שבו אף אחד לא יודע יותר ממנו", אומר דובר חב"ד הרב מנחם ברוד לסיפור המלא
ynet על בתי התפילה האלטרנטיביים של חב
בית-כנסת שהוקם בנאות אפקה • צילום: מאיר דהן, COL
COL מגיש קטעים מהכתבה מאת נטע סלע, ynet:

רוצים ללכת לבית הכנסת ביום כיפור אבל חוששים שהמתפללים הקבועים ישימו לב שהמחזור שלכם פתוח בעמוד הלא נכון? מתברר שאתם לא לבד. יותר ויותר חילונים שלא מרגישים בנוח להגיע לבתי הכנסת, החלו בשנים האחרונות להתפלל במקומות אחרים שמוקמים במיוחד עבורם, שם הם מקבלים הסבר כיצד יש לנהוג בכל חלקי התפילה. מי שהקימו את בתי התפילה האלטרנטיביים הללו הם אנשי חב"ד. הלוקיישנים: אוהלים מיוחדים וממזוגים, מקומות ציבוריים ואפילו בתים פרטיים.

דובר תנועת חב"ד, מנחם ברוד, טוען ש"הבעיה היא שבן אדם לא אוהב להרגיש כמו יווני בסוכה. לא אוהב להיות במצב שהוא לא יודע מה לעשות בו. לכן, נוח לבוא למקום שבו אף אחד לא יודע יותר ממנו".

לדברי ברוד, בחב"ד דאגו שבאותם מניינים יהיו שיסבירו "שכאן עומדים וכאן קמים, בצורה נעימה, וככה מתנהלת התפילה. השליחים מסבירים כל קטע מה הולך להיות בו ואיך עושים ולכן זה מאוד נוח. אנחנו מריצים את זה כבר כמה שנים, אבל השנה ההיקף רחב מאוד. אין מקום כמעט שלא עושים את זה. בראשון לציון הפכו את היכל התרבות לבית כנסת וגם אוהל גדול מאוד הוקם ברמת אביב ג'". 

הרב ברוד אינו רואה את הקמתם של המניינים החדשים במובן דתי, אלא יותר במובן של זהות. "מה שקורה ביום כיפור זה לא חזרה בתשובה", הוא מסביר, "אנשים לא מגיעים לבית הכנסת כאיזשהו פתיח לשינוי אורחות חייהם. מה שגורם לאנשים להגיע לבית הכנסת זה שגם בן אדם חילוני רוצה להרגיש יהודי. אנשים שבאים לאוהלי התפילה שמוקמים לכבוד יום כיפור, אלו הם לא אנשים שבעוד שנה יראו אותם עם כיפות על הראש".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חילוניים?
י' תשרי ה׳תשס״ז
מעניין למה משתמשים במושג הזה ,נדמה לי שהרבי היה מקפיד לומר אנשים שעדיין אינם שומרים תורה ומצוות.
כדאי ללמוד משהו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.