מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשס״ז 30.09.2006

'עיתון תל-אביב': קשה לקטלג את חב"ד הגדולה

העיתון "תל-אביב" דירג בגיליונו האחרון את "9 חצרות הרבנים החשובות והמשפיעות בישראל" וצירף אליה את "חצר חב"ד - חסידות הדור השלישי". בכתבה נטען כי "דווקא את החסידות המשפיעה, העשירה והפעילה ביותר היום קשה לקטלג. הרבי מלובביץ' הוא זה שהוביל אותה למעמדה כמפורסמת ביותר בעולם והחסידים מפיצים את החסידות בווליום על-ידי שימוש בטכנולוגיה מודרנית כמו גם במסעות פרסום חוצות נרחבים"  לכתבה המלאה
'עיתון תל-אביב': קשה לקטלג את חב
התיאור בכתבתו של שי דורון:

חצר חב"ד: חסידות הדור השלישי
המנהיג: היום ללא אדמו"ר
המרכז: כפר חב"ד

ההתחלה: את התנועה ייסד רבי שניאור זלמן מליאדי, מחבר ספר התניא, החיבור העיקרי של החסידות. הרבי מלובביץ' היה האדמו"ר השביעי של החסידות, והוא זה שהוביל אותה למעמדה כמפורסמת ביותר בעולם.

ההשפעה: בעולם ההלכתי אוהבים להתבדח כי המותג השני בתפוצתו בעולם, לאחר קוקה קולה כמובן, הוא תנועת חב"ד, שלה סניפים ופעילים גם במקומות הנידחים ביותר על פני כדור הארץ. אם חצר היא מערכת הפועלת סביב אדמו"ר ומנהיג רוחני ומממשת את חזונו, הרי שדווקא את החסידות המשפיעה והפעילה ביותר היום קשה לקטלג. הסיבה פשוטה: למרות אלפי השלוחות ובתי חב"ד בכל עיר ומדינה אין לה אדמו"ר העומד בראשה.

בשנת 94' נפטר הרבי מלובביץ', ומאז נטולה חב"ד הנהגה רשמית. חלק מחסידיו, המכונים "המשיחיסטים", אינם מכירים במותו וטוענים כי הרב חי וקיים והוא המשיח. האחרים מכירים במותו אבל ממשיכים במורשתו, המבוססת על הפסוק "ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה" ומפיצים את החסידות בווליום גבוה.

חב"ד נחשבת לאחת החסידויות העשירות בעולם ואנשיה מנהלים בתי ספר יהודיים במדינות רבות בעולם, ובעיקר במדינות חבר העמים. התנועה דוגלת בשימוש בטכנולוגיה מודרנית כשידורי לווין או אתרי אינטרנט, כמו גם שימוש במסעות פרסום חוצות נרחבים להפצת המסר שלהם.

חסידי חב"ד מעורים בציבור הכללי יותר מחסידויות אחרות, מובילים קו ימני קיצוני בהשראת דעותיו הפוליטיות של הרבי המנוח והיו בין הגורמים שעזרו לבחירת בנימין נתניהו לראשות הממשלה עם הסיסמה שהמציאו: "נתניהו טוב ליהודים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.