מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשס״ז 29.09.2006

חברי הקיבוצים יתפללו עם חב"ד

מאות מוקדים של תפילה משותפת לחילוניים ודתיים יפתחו בישראל, לקראת יום הכיפורים, כך מדווח אתר nrg שמסקר את הפעילות המתוכננת של שלוחי חב"ד ■ הרב יוסף-יצחק אהרונוב, יו"ר 'אגודת חסידי חב"ד', אומר כי הדיווחים מכל רחבי הארץ מעידים על צימאון גדול להתקרב לאבינו שבשמים ■ וגולת הכותרת מתרחשת דווקא בקיבוצים, שם מתקיימות תפילות בהשתתפות עשרות מחברי המשק, אשר מתפללים כתף אל כתף עם שליחי חב"ד  לסיפור המלא
חברי הקיבוצים יתפללו עם חב
אוהל חב"ד בשכונת כוכב הצפון בתל-אביב, השבוע (צילום: י. בלינקו)
חב"ד מצידה לא מוותרת על הזכות להתפלל עם העבריינים". כך, למשל, בראשון לציון הפך היכל התרבות העירוני לבית-כנסת בימים הנוראים. היוזם, הרב אורי קשת, מנהל בית-חב"ד בשכונה, אומר כי בראש-השנה התפללו במקום קרוב למאה יהודים, ולקראת יום-הכיפורים הוא צופה השתתפות של מאות איש. הוא זיהה את הצורה הזה כבר לפני שנים, והשנה פרסם מודעות בשכונה, שזכו להיענות גבוהה.

במרכזה של שכונת רמת אביב ג', השוכנת בצפון היוקרתי של תל-אביב, הקימו חסידי חב"ד אוהל תפילה ענק שיקלוט ביום-הכיפורים מאות מתושבי המקום. אשתקד נדחסו באוהל התפילה למעלה מ-600 מתפללים, ביניהם השר לשעבר מ'שינוי' יוסף פריצקי והעיתונאי יאיר לפיד. "התפילה באוהל התפילה מתאפיינת בסגנון מיוחד במינו" אומרים ר' שניאור חביב ור' אלון דביר מהנהלת בית הכנסת, "אנו דואגים לשתף את הקהל בכל מהלך התפילה, לצד הסברים ורעיונות חסידיים קצרים המשובצים לאורך התפילה".

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת חסידי חב"ד, אומר כי הדיווחים מכל רחבי הארץ מעידים על צימאון גדול להתקרב לאבינו שבשמים. "השלוחים משתדלים לתת מענה לביקוש הזה ולאפשר ליהודים להתקרב לקב"ה, על-ידי תקיעת-שופר בראש-השנה, תפילות בימים הנוראים, וזיכוי המוני יהודים במצוות סוכה וארבעת המינים בחג-הסוכות", הוא אומר.

ואולי גולת הכותרת של 'מנייני הימים הנוראים' מתרחשת דווקא בקיבוצים. כיום ניתן למצוא גם בקיבוצי תק"ם טהורים, כמו רגבים, פרוד, כפר רופין, שדה נחום ונוה-אור, תפילות בהשתתפות עשרות מחברי המשק, אשר מתפללים כתף אל כתף עם שליחי חב"ד את תפילות הימים הנוראים.

בשל העדר מבנים מסודרים לבתי-כנסת באותם קיבוצים מתקיימן על-פי-רוב התפילות בבתי-הילדים של פעם, אשר התרוקנו בשנים האחרונות, וכעת נמצא להם שימוש חלופי – לשמש בתי תפילה ושפיכת-שיח לפני השוכן במרומים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
לשמוליק ובלה המקסימים!!
ז' תשרי ה׳תשס״ז
שמחים לשמוע מכם.. אתם עושים מעל ומעבר!!ישר כוח!!!!!!!!
3.
הרעיון של ר שלמה קרליבך...
ט' תשרי ה׳תשס״ז
זה היה אחד מתוכניותיו הרבות שלא התקבלו אז...
נו, הוא רצה ואנחנו עשינו!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.