מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשס״ז 27.09.2006

נתניה: 'בנות הח''ן' פתחו את השנה בהתוועדות חסידית

תכונה רבה מורגשת בימים האחרונים בביה''ס העל-יסודי, 'בית-רבקה' בנתניה. השנה החליטו המנהלת-הגב' צביה קורץ, רכזת הפעילות וצוות המורות להעצים את הצד החסידי בבי''ס בצורה מאורגנת, ולשם כך גייסו חלק נכבד מהתקציב השנתי. עוד בימים הראשונים לפתיחת שנה''ל, ידעו הבנות ''השנה הולך להיות משהו מיוחד''  לסיפור המלא
נתניה:  'בנות הח''ן' פתחו את השנה בהתוועדות חסידית
העידו על-כך הכרזות האנונימיות שתלו על כל פינה בביה''ס ושהבטיחו בלשון משכנעת: טיולים, ספרים, תכשיטים, חצי כרטיס טיסה לרבי,טיולים מיוחדים, שבת ייחודית ועוד.

לאחר מכן, מילאו הבנות שאלון: ''חב''ד תובעת פנימיות'' שמטרתו לקבל מידע בסיסי לגבי רמת הבנות בביה''ס מבחינה חסידית. הבנות שצלחו את השאלון ועברו את סך הנקודות המינימאלי הופנו לראיון אצל המורות האחראיות בוועדה, שבסופו חתמו על דף הצהרה כי הן מתחייבות להיות חלק מהארגון שנוסד השנה והמכונה: ''ארגון בנות הח''ן'' (חב''ד נתניה).

מקור הארגון הוא מהוראת הרבי ביום יום כ''א שבט:' 'חובת נשי ובנות החסידים לעמוד בשורה הראשונה...ועליהן לארגן חברת בנות החסידים...''
באופן בלתי צפוי, הביעו 53 בנות (כמעט 50% מבנות ביה''ס) את רצונן העז להיות חלק מהארגון, למרות ההזהרות החוזרות ונישנות של המורות האחראיות כי הארגון יהיה מחייב ויטיל עבודה קשה על הבנות.

וכך, ביום שלישי, ד' תשרי התאספנו כולנו 'בנות הח''ן' להתוועדות פתיחה ראשונה לחודש תשרי. ההתוועדות התקיימה לא פחות ולא יותר באולם אשר במלון 'גלי-צאנז' בנתניה, לבנות הנרגשות הוקצבה חצי שעה להנות מהבר העשיר -שתיה חמה ,קרה ועוגות כשהן מפטפטות בעליזות בלובי המלון.

לאחר מכן התכנסנו באולם מיוחד שהיה ערוך בתקרובת קלה, כשלפני כל בת הונחה ערכה מיוחדת: תקייה ובה חומר מיוחד, דו''ח לחדש תשרי ומכתבים שונים מהרבי העוסקים בחשיבות חשבון הנפש והתיקון התמידי בכל העניינים, חובת ומעלת הדיווח, מעלת הצניעות ועוד...+מזכרת מתוקה.

את ההתוועדות ריכזה בכישרון רב המורה אסתי בן מעש-רכזת בנות הח''ן יחד עם המורות האחראיות בוועדה: המורה רותי אמיתי,הצורה פנינה סלומון והמורה חני סגל. כל אחת תרמה את חלקה בעיצוב ההתוועדות שהייתה מרגשת במיוחד- המורה אסתי בן מעש דיברה על-כך כי 'היום אנחנו מניחות את אבן הפינה לארגון שבעז''ה יגדל למימדים עצומים בשנה זו ובהמשך, היא דיווחה לבנות כי חלק נכבד מהתקציב השנתי יועד לאירגון, והסבירה את תהליך מלוי הדו''ח והגשתו, אופן חלוקת הניקוד, חובות הארגון וזכויותיו וכו'.

המורה פנינה סלומון הנחתה את סדר הניגונים שהיה מרגש בפני עצמו ודיברה על 'מסירות הנפש' של החסידים ועל-כך שאנו, בנותיהם צריכות לראות וכן לעשות.
מרגשים ומעניינים מאוד היו דבריה של המורה חני סגל שהעלתה זכרונות מהחברות שלה בארגון 'השורה הראשונה' בשנת ייסודו בכפר-חב''ד, היא העלתה בפני הבנות את הקשיים העומדים בפני כל מי שרוצה לעשות שינוי בנפש והוסיפה כי: ''זה כיף להיות טובה''.

היה זה מפתיע ומרגש, כשהמורה אסתי בן-מעש חילקה בשם הארגון מתנות יום-הולדת לכל הבנות החוגגות בחדשים אלול ותשרי את יום הולדתן בתוספת ברכה מיוחדת וקובץ מנהגי יום הולדת שהונהגו ע''י הרבי.

את ההתוועדות שהייתה מתובלת בניגוני כיסופין לצד ניגונים שמחים, חתמה המורה רותי אמיתי שכבר מחר בבוקר טסה לרבי, היא הודיעה על ההחלטה הטובה לחדש תשרי - להקפיד על שתי תפילות ביום-שחרית ומנחה בכל ימות החגים, ומי שכבר מקפידה- שתפילתה תיראה אחרת לפחות בחדש זה, כמו''כ היא דיברה על מעלת התפילה אצל החסידים ומעלת הלימוד שלפני התפילה- ''חסיד צריך לחוש תפילה כל היום'' היא אמרה.

הבנות נפרדו בשעת ערב מאוחרת, כל אחת לביתה, בהרגשה מרוממת וגאווה על עצםפ היותן חסידות חב''ד. תקיות נשלחו גם היישר ל770- שם שוהות כעשרים בנות מביה''ס אשר גם הן חברות בארגון.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
דודה צביה היקרה!!!!
ה' תשרי ה׳תשס״ז
יישר כוחך!!!
עלי והצליחי!!!
2.
היה ממש מהמםםם!!
ה' תשרי ה׳תשס״ז
המורה רותי אמיתי דיברת ממש יפה!!
איזה חנמודה היא טסה היום ב-3 ואתמול היא הייתה!!!

אחת מ-י שמעריצה אותה.
3.
כל הכבוד
ו' תשרי ה׳תשס״ז
המשיכו לעשות חיל עם המנהלת הנכבדה הגב קורץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.