מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשס״ז 27.09.2006

שנתם של תושבי כפר-חב"ד תופר?

תשע שנים לאחר שהתקבלה ההחלטה כי מטוסים לא ימריאו וינחתו בנתב"ג בין 2 אחר חצות ל-5:30 בבוקר, שונתה ההכרעה ■ יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ ל-COL: "אנו מקווים שהשקט של התושבים לא יופר" ■ במשרד התחבורה ובמשרד להגנת הסביבה בטוחים שההחלטה תטיב עם התושבים ■ "הצלחנו להגיע לנוסחה שתאפשר הפחתה משמעותית של הרעש", אומר השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא  לסיפור המלא
שנתם של תושבי כפר-חב
כפר-חב"ד ממעוף הציפור • צילום אוויר: שמואל בן צבי, COL
תשע שנים לאחר שהתקבלה ההחלטה כי מטוסים לא ימריאו וינחתו בנתב"ג בין 2 אחר חצות ל-5:30 בבוקר, שונתה ההכרעה, כך מדווח אתר ynet. על-פי הדיווח באתר, משרד התחבורה והמשרד להגנה הסביבה החליטו לאפשר למטוסים המוגדרים "שקטים" לנחות ולהמריא בין השעות 11 בלילה ל-6 בבוקר. במשרדי הממשלה וברשות שדות התעופה מתגאים ב"הישג" אבל עיריית חולון זועמת.

לעומת זאת, במשרד התחבורה ובמשרד להגנת הסביבה בטוחים שההחלטה תטיב עם התושבים. השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא: "ההחלטה חשובה ומשמעותית מאוד לתושבים שסובלים מרעשי המטוסים – הצלחנו להגיע לנוסחה שתאפשר הפחתה משמעותית מאוד של הרעש ולפזרו לאורך כל שעות היממה. הגיע הזמן שתושבים באזור ישנו בשקט. במקביל, תגדל התחרות בשוק הטיסות ונהפוך להיות כמו כל המדינות שאיכות הסביבה חשובה להן".

משמעות "מטוסים שקטים"

יועץ השר, עופר קול, הסביר לאילו מטוסים יורשה להמריא בשעות הלילה. "יש מטוסים הנקראים מטוסים שקטים, כאלה שלפי פרמטרים אירופים ואמריקנים, הרעש שלהם נמוך. מנגד יש את המטוסים הרגילים שאנו מכירים, שהרעש שלהם גבוה יותר. משמעות ההחלטה היא שלאורך היום יטוסו מטוסים מקטגוריית 3, מטוסים שהם יותר רועשים. בלילה יהיה אישור רק למטוסים מקטגוריה של מטוסים שקטים".

בנוסף החליטו השרים כי חברות התעופה ידרשו להפחית את הרעש שנגרם ממטוסים בכל שעות היום והלילה, בהתאם לתקן שייקבע על ידי מומחים לאיכות הסביבה. השרים החליטו להעביר הצעה להחלטה לוועדת השרים לאיכות הסביבה. ההחלטה תעבור תקופת ניסיון של שישה חודשים מרגע קבלת ההחלטה וכניסת התקנות לתוקף.

בשנת 2002 אישר שר התחבורה לשעבר, אפרים סנה, את המלצות מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, להארכת זמן הסגירה להמראות בנמל התעופה בן-גוריון בלילה.


עד אז נסגר נתב"ג להמראות מטוסים בין השעות שתיים בלילה ועד חמש וחצי בבוקר. זאת, בהתאם להחלטת הממשלה מיולי 1997 הקובעת, כי נמל התעופה ייסגר להמראות בשעות הלילה המאוחרות בגלל מפגעי רעש המטוסים, המפריעים לתושבי האזור.

"מקווה שהשקט לא יופר בכפר-חב"ד"

גם ראש המועצה המקומית בית דגן, אליהו דדון, מגבה את ההחלטה: "כששאול מופז היה בבית דגן לפני שלושה חודשים העליתי בפניו את הנושא של רעש המטוסים. אני שמח שהכפפה מורמת, כי בהחלט הפחתת מפלס הרעש תגרום לאיכות חיים טובה יותר לאוכלוסיה".

בשיחה עם COL אומר יושב-ראש ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ, כי "לפי הבנתי, המטוסים השקטים לא אמורים לגרום לרעש יוצא דופן שיגרום בעיות לתושבי כפר-חב"ד, הממוקם בסמיכות לשדה-התעופה. אנו מקווים שהשקט של התושבים לא יופר".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
נקווה
ה' תשרי ה׳תשס״ז
שאכן לא יהיה רעש
2.
אוי
ה' תשרי ה׳תשס״ז
עכשיו יהיה רעש
3.
מטוסים שקטים . . .
ה' תשרי ה׳תשס״ז
הצחקתם אותנו, ששר התחבורה המלומד יבוא לכאן וינסה לישון בשקט כשמטוס שקט ממריא לו מעל לראש ונשמע אותו אחרי כן מדבר על מטוסים שקטים.

אם אלו מטוסים שקטים, אז לך תדע כבר מה הם המטוסים המרעישים . . .? ? ?
4.
מה מפריע?
ה' תשרי ה׳תשס״ז
אפשר לחשוב שכאילו מהיום התחילו מטוסים לטוס מעל לכפר חב"ד. כבר 40 שנה שהם טסים לנו מעל לראש מה מפריע בסך הכל קצת רעש מתרגלים לזה לא נורא
5.
למה רק עד 5:30 בבוקר?
ה' תשרי ה׳תשס״ז
זה מפריע ללימודים בבתי ספר
6.
למה
ה' תשרי ה׳תשס״ז
למה לא רואים את אזור השיכונים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.