מערכת COL | יום ד' תשרי ה׳תשס״ז 26.09.2006

שר התמ"ת ביקר במכון המדעי הטכנולוגי להלכה

שר המסחר והתעשיה אלי ישי, ערך ביקור במכון המדעי טכנולוגי להלכה שבירושלים בראשות הרב לוי יצחק הלפרין. בסיור מקיף שערכו השר ופמלייתו, במבנה הצנוע של המכון, הם עמדו משתאים לנוכח היקף הפעילות והעשיה המתבצעת בין כתליו, אשר משתרעת כל תחומי החיים וחובקת זרועות עולם. ישי הורה על הקמת צוות עבודה משותף לאנשי המכון ולאנשי משרד המסחר והתעשיה, והתווה כמה כיווני פעולה מעשיים לעבודה משותפת לתועלת הציבור  לסיפור המלא
שר התמ
שר התעשייה והמסחר בביקורו במכון המדעי הטכנולוגי להלכה בירושלים

שר המסחר והתעשיה אלי ישי, ערך ביקור במכון המדעי טכנולוגי להלכה שבירושלים.

אל השר נלוותה פמליה נכבדה של בכירי המשרד, אשר כללה בין היתר את המדען הראשי, מר אליהו אופיר; המשנה למנכ"ל, מר אודי שנטל; יועץ כלכלי בכיר של השר, מר שמעון יפרח; ראש אגף הכשרה מקצועית, גב' שרה חורש, וכן את דובר המשרד וכמה מעוזרי השר.

ראש המכון, הרב לוי יצחק הלפרין, קיבל את פני השר ופמלייתו בדברי ברכה נרגשים. בדבריו שילב כאחד את שלושת מרכיבי הביקור, הזמן – עשרת ימי תשובה, המקום – המכון המדעי טכנולוגי להלכה, והאורח – הרב אליהו ישי. הוא עמד גם על יחודו של המכון, אשר תפקידו ויעודו לאפשר שמירת הלכה ואורח חיים יהודי מלא בעידן המודרני המתקדם, ויש בכוחו לגשר על פערים וחילוקי דיעות בין כל חלקי האוכלוסיה.

בסיור מקיף שערכו השר ופמלייתו, במבנה הצנוע של המכון, הם עמדו משתאים לנוכח היקף הפעילות והעשיה המתבצעת בין כתליו, אשר משתרעת כל תחומי החיים וחובקת זרועות עולם.

בעת שנכנסו לחדר התיקיה של המכון, הופתעו לגלות את כל חידושי המדע והטכנולוגיה מרוכזים בחדר מיושן וצפוף זה. על פני עשרות מדפים מסודרים בצפיפות רבה מאות תיקים, גדושי מסמכים עד להתפקע, אשר אוצרים בתוכם את כל הבעיות והפתרונות, בנושאי שמירת שבת, כשרות, רפואה, ועוד ועוד, של מוסדות ציבור, מפעלי תעשיה, זרועות הביטחון, אנשים פרטיים, בכל רחבי תבל.

הפתעה נוספת ציפתה להם במהלך הסיור בתערוכת הקבע הממוקמת במבנה המכון, שם מוצגים חלק מן הדגמים של הפיתוחים והישומים המיוחדים שפותחו בין כותלי המכון. פמליית השר גילתה ענין רב בפיתוחים שהציגו בפניהם בצורה מפורטת מהנדסי ומדעני המכון, ובתוכם מיחם גלישה לשימוש במוסדות ציבור בשבת, עגלות נכים פניאומטיות, מערכות איתות ואינדיקציה למעברי חציה בשבת, מנעולים אלקטרוניים, כרטיסי פיקוד למערכות קירור, מערכת "בישולית" לפתרון בעיית בישולי נכרים במפעלים ובמטבחים ציבוריים, מערכת טיהור וחיטוי מי מקואות, ועוד ועוד.
לקראת תום הביקור התכנסו שוב השר ופמלייתו לישיבת סיכום עם צוות אנשי המכון.

בדברי ברכה לבביים שהשמיע השר, הרב אלי ישי, הודה לראשי המכון על ההזדמנות שניתנה לו לראות מקרוב את מסכת הפעילות הענפה המתבצעת שם, וללמוד על השילוב המעניין והמיוחד בין טכנולוגיה מתקדמת לרוחניות.

על דעת כל בכירי המשרד שהשתתפו בביקור, הביע השר את התרשמותם הנפלאה מן הביקור, ואשר לדעת כולם מן הראוי להציב את המכון כמוסד לאומי. כפועל יוצא מכך, הורה השר מיידית על הקמת צוות עבודה משותף לאנשי המכון ולאנשי משרד המסחר והתעשיה, והתווה כמה כיווני פעולה מעשיים לעבודה משותפת לתועלת הציבור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.