מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשס״ז 25.09.2006

חברי הבד"צ בביקור במשחטות רושבקין באייווה

לאחרונה יצאו חברי הבד"צ דקראון הייטס לביקור במשחטת "אגרי פרוססערס" של משפחת רובשקין אשר בפוסטוויל אייווה. הרב אברהם אזדאבא, הרב יצחק צירקינד, הרב שלמה יהודה הלוי סגל הגיעו למקום בליווי חברי ועד הכשרות ר' יוסי ברוק והרב שניאור זלמן אזדאבא. האורחים ביקרו במשחטות השונות, התעכבו ליד המשגיחים הבודקים את החלקים הפנימיים, פיקחו על ההדחה והמליחה, והיו שבעי רצון  לסיפור המלא 
חברי הבד
ר' שבח הולצברג עם הרב שלמה יהודה הלוי סגל
האורחים ביקרו במשחטות השעופות ההודו, בכדי לראות מקרוב את הנעשה במקום. הם התעכבו ליד המשגיחים הבודקים את החלקים הפנימיים וכו', במקום ההדחה והמליחה, והיו מרוצים לראות כיצד המשגיחים עומדים ועושים מלאכתם מלאכת קודש. לסיפור המלא ולגלריית תמונות

למחרת בשעה 6 בבוקר הגיעו הרבנים למפעל ויצאו לסיור לראות מקרוב את תהליך השחיטה והבדיקות, ולאחר מכן את תהליך הניקור וההכשרה, הרה"ג הרה"ח מוה"ר אזדאבא שי' בדק לשובי"ם את החלפים בין שחיטה לשחיטה וביחד עם הרבנים הנבחרים חברי הבד"צ הרב צירקינד והרב סגל ראו את מעשה השחיטה ואת ההידורים שנעשו במקום.

במקום ההכשרה עקבו הרבנים על תהליך הניקור, המליחה וההדחה ראו איך שבכל עמדה עומד משגיח צמוד ומפקח על העבודה שתתבצע על הצד הטוב ביותר, את צליית הכבדים עושה משגיח בעצמו, הדבר נעשה בחדר מיוחד וע"י מכונת צלייה שנבנתה מיוחד עבור המפעל בהדרכת רבנים מומחים שנתנו הוראות איך לבנות את המכונת צלייה כדי שיהיה ע"פ הלכה וכו',.

לאחר מכן המשיכו את הביקור במשחטת העופות הצמודה למקום וגם שם ראו את תהליך השחיטה, הרב אזדאבא שי' בדק חלפים לשובי"ם וב"ה היה מרוצה, לאחר מכן המשיכו בסיור וראו את הבדיקות של (הקישקעס) הבני מעיים וכו' של העופות ותהליך ההכשרה (מליחה הדחה וכו') כמו"כ ראו את מקום האריזה ואת המשגיח במקום ואיך המוצרים נארזים במכונות הכי חדישות דבר שמעלה את רמת ההיגיינה והאיכות של המוצרים וכו'. דיברו עם המשגיחים שעומדים על משמרתם בכל מחלקה ובכל עמדה ושמעו מהם על כל התהליך ועל ההידורים שנעשים במפעל.

לאחר מכן נכנסו למפעל לייצור נקניקים וכדו' מפעל שלאחרונה התפתח באופן בלתי רגיל, מפעל שהושקע בו הרבה כסף ומכונות הכי חדישות שיש בשוק, והתוצאה נראית לעין מוצרים על רמה בין לאומית ועם הכשר על רמה הכי גבוהה שאפשר, יוצאים מהמפעל הנ"ל לכל רחבי ארה"ב והביקוש הולך וגובר, הרבנים הסתכלו בעיקר על עניני הכשרות והיו מרוצים מסידרי הכשרות במפעל הנ"ל.

לאחר כל הסיור דברו הרבנים עם חלק מצוות הכשרות, ראשי צוות, בודקי חלפים, שובי"ם, משגיחים וכל מי ששיך לכשרות ושמעו את מה שיש להם לומר, חלק מאנשי הצוות העלו רעיונות איך לנהל את הכשרות יותר טוב, או איך לוודאות שחלק מאנשי הצוות אינם עובדים שעות ארוכות מידי וכדו', הרבנים מצידם שמעו ואמרו שיראו מה אפשר לעשות עם הדברים שהעלו פה ובאם זה פרקטי מבחינה מעשית, הרבנים המשיכו וחיזקו את ידי צוות הכשרות העושים מלאכתם נאמנה ודואגים שיהודים בכל מקום יוכלו לאכול בשר ועופות ומוצריהם כשרים גלאט למהדרין מן המהדרין.

לאחר מכן ישבו הרבנים עם האחים למשפחת רובשקין ר' שלום מרדכי הלוי ור' הרשי הלוי שיחיו מבעלי המקום ואלו אשר מנהלים בפועל את המקום, בנוסף הודו הרבנים לבעה"ב ועומד בראש המפעל אביהם ר' אברהם אהרן הלוי שי' רובשקין ובנו ר' יוסף יצחק הלוי שי' על המאמץ שהם עושים שהמקום יהיה על הרמה הכי גבוה בכשרות ועל השיתוף פעולה המלא שיש להם עם צוות הכשרות ובקשו שכך ימשיך בעתיד והכל כדי שיהיה המקום לשם ולתפארת עם סטנדרט כשרות הכי גבוה שאפשר, משפחת רובשקין הודו לרבנים ובמיוחד לרבנים צירקינד וסגל שנבחרו לאחרונה כחברי הבד"צ ע"י תושבי השכונה על הביקור ואמרו שזה להם כבוד גדול שחברי הבד"צ דשכונת קראון הייטס, יבואו לבקר בעיירה פוסטוויל, הרבנים ובפרט הרב צירקינד והרב סגל שנבחרו לאחרונה כחברי הבד"צ העירו את הערותיהם בנוגע לחיזוק הכשרות במקום.

בהמשך ערכו הרבנים ביקור במוסדות החינוך של העיירה פוסטוויל ומאד התפעלו מהיופי של המוסדות, ובמיוחד התפעלו מהספריה שהוקמה לאחרונה בעיירה, ומתנהל ע"י השו"ב הרב אהרן שימיל שי'. ושבחו את הרב שימל על התמסרותו למקום.

בסוף הביקור ישבו הרבנים עם הרב חיים אליעזר מייזליש (לשעבר ראש השוחטים של העדה החרדית ותלמיד מובהק של הרב שלמה ליפשיץ מכפר חב"ד) שידוע כמומחה גדול בעניני שחיטה וכו' וכיום הוא ראש השוחטים במשחטה בפוסטוויל ואחראי על כל הנעשה במקום מצד הכשרות. ועברו איתו על כל סידרי העבודה שבמקום וכמו"כ הדריכו אותו מה הם רוצים שיעשו כששוחטים עבור הבד"צ ומי השוחטים שיכולים לשחוט עבור הבד"צ.

הרבנים סיכמו את הביקור ואמרו שהם היו מרוצים מהמסירות שישנו במקום לייצר מוצרים על רמת כשרות הכי גבוה שאפשר ועל השיתוף פעולה המלא שיש עם הבעה"ב שהם בעצמם חסידים ותמימים ויראי שמים אשר כל דאגתם היא להאכיל את אחינו בנ"י באוכל כשר למהדרין.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
2.
מגיב
ג' תשרי ה׳תשס״ז
רואים שהרבנים הם גדולים אמתיים על פניהם איז אויסגעגאסן דער יראת שמים.....
3.
למה החביאו את החבדניקים?
ג' תשרי ה׳תשס״ז
כאשר האדמור מסטמר הגיע לבקר במפיעל ביקשו מכל מי שהוא חבדניק לבוא לאחר הביקור. משפחת רובשקין מוכרים הכל בעבור נזיד עדשים.
4.
ישר כח על הדיווח
ג' תשרי ה׳תשס״ז
ובבקשה להשתדל להבא לתת כבוד לכל הרבנים ולא לכתוב על חלק "הרב" ועל חלק רק "ר", ובפרט שמדובר בתלמיד חכם עצום שעליו עומד כל מערך הכשרות של "בד"צ" והוא מגזע היחס וכולי ולפחות כמו ידידו ורעו העובד תחתיו הרב שניאור זלמן אזדאבא.
10.
יראת שמים
ד' תשרי ה׳תשס״ז
למגיב: מהפולמוס שלך איז אויסגעגאסען וואס? כבוך שמים און אהבת ישראל....
11.
לתגובה 4: לא צריך להגזים
ד' תשרי ה׳תשס״ז
הרב חיים שאול ברוק ע"ה היה באמת חסיד אמיתי, אבל זה לא אומר שכל צאצאיו הם בגדר "תלמיד חכם עצום", גם אם מדובר באחד שכל מערך הכשרות של "בד"צ" הרב אזדאבא שליט"א נשען עליו.
12.
למגיב מספר 3
ד' תשרי ה׳תשס״ז
בבקשה לא להמציא סיפורים
האדמו"ר מסטמר היה פה ודיבר
ולחץ ידיים לכל החבדניקים
והעריך מאד את העבודה של השוחטים
והמשגיחים של ליובאוויטש,
מי שמכיר פה את המשחטה יודע
שאין בארה"ב משחטה ברמת כשרות
כמו כאן בפאסטוויל , שכל המכונות
והמיכשור נבנו מיוחד בשביל
מהדרין מן המהדרין
וכל מי שאומר אחרת זה הכל אינטרסים
ופוליטיקה
13.
כל הכבוד להרב יוסי ברוק
ד' תשרי ה׳תשס״ז
שהוא הדבר המעמיד של ה"בד"צ" והוא תלמיד חכם עצום וכולי.
14.
תודה לכתבה החיובית.
ד' תשרי ה׳תשס״ז
וצריך להרים קרנם המושפלת של חברי ועד הכשרות שיש להם מסירת נפש לכל ענין דקדוש.

ובפרט מי שהוא הדבר המעמיד של הכל, ובאופן שאם הוא פסק "כשר" אז "כשר", ובאם פוסק שאסור לקנות באיזה חנות, אזי כל אלו שהם בדרגא שמקפידים על קוצו של כולי, אין מכניסים לפה אפילו פירור מזה.

ולדוגמא חיובית ממי שהוא בדרגת המשפיעים דפעם, וכמו המשפיע שואל ברוק ע"ה, הנה בדורנו זה המשפיע הדגול הרב פינייע קארף שליט"א, שחכמתו הולכת לפניו, וקשור בעבותות אהבה וחיבה אך לההכשר של ועד הכשרות, וכל שאינו מבית השחיטה של משפחת רובאשקין בהכשר ועד הכשרות ד"הבד"צ" אין לו חלק ונחלה בו.

וכדי להרים קרנם כדאי מאד גם לכבדם ברבים, ואפשר גם לדרוש בכל התוקף לכבדם בכל מינוי כיבוד בבית הכנסת, למען ישמעו ויראו, ויאכלו רק מהמיני מאכל שנקבע בועד הכשרות.

וכידוע בספרים הקדושים שמאכלים שאינם כשרים מטמטמים את המוח והלב, וכבר נודע איך אלו שאינם מקפידים על זה ובהם גם משפיעים וכולי רואים עליהם ההשפעה שאינה טהורה.
17.
למה מגזימים?
ד' תשרי ה׳תשס״ז
לא צריך להיסחף. גם אם תומכים את ההכשר של ועד הכשרות, כדאי להשאר קשורים למציאות.
זה נכון שהרב יוסי ברוק הוא הקובע בהכשר הזה, ואפילו הרב אברהם אזדאבא שליט"א מפנה אליו שאלות. אבל עדיין הוא רק חבר ועד הכשרות ועדיין לא חבר הבד"צ. אפילו אם נקבל הקביעה שהוא תלמיד חכם עצום.
וזה נכון שיש משפיע שחכמתו הולכת לפניו באופן דכל מכיריו ומיודעיו מודים בזה, אך עדיין אין ללמוד ממנו הוראה בפועל. ואם הוא מחמיר לאכול רק בהכשר הרב ברוק, זה זכותו המלאה, אבל לא צריך לקשור זאת בחכמת החיים שלו.
וזה נכון שצריך לכבד את אלה שקובעים לפועל מה כשר ומה לא, גם אם הם לא רבנים, אבל אני לא בטוח שבשביל זה צריך לתת להם כיבודים בבית הכנסת. הם מקבלים על זה משכורת, וזה מספיק והותר, ואת הכבוד צריך להשאיר לרבנים שנבחרו בבחירות הוגנות שכל הקהל הסכים עליהם ורוב הקהל בא להצביע בלי שום מחלוקת.
18.
ל 3
ו' תשרי ה׳תשס״ז
איזה שטויות רואים שם חבדניקים

יש את קנלסקי ויש את קלין

למה סתם לדבר?????
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.