מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשס״ז 25.09.2006

סמוסלנק: מאות מיהודי העיר בתפילות החג

מאתיים וחמישים אנשים נשים וטף, נתאספו ביומו השני של ראש השנה, במסעדה היוקרתית 7/40 לחגוג את החג, בקיום מצוות ומנהגי היום. מבעוד מועד קיבלו בדואר חברי הקהילה היהודית לוח שנה מהודר בצירוף עלון הסבר על חגי חודש תשרי, מכתב ברכה לשנה החדשה והזמנה מהודרת לחגיגת ראש השנה. כמו כן, בעיתון המחוזי הנפוץ, פורסם מכתב הברכה של רבה של העיר סמולנסק והמחוז הרב לוי יצחק מונדשיין לקראת השנה החדשה  להמשך הדיווח
סמוסלנק: מאות מיהודי העיר בתפילות החג
הרב ו"עוזריו" מכינים את בית הכנסת לקראת ראש השנה.

בשעה היעודה פתח את המסיבה המנחה, חבר הקהילה, מר ויקטור זאדאראז'ני, שנשא דברים על החג ומשמעותו. בסיום דברי הפתיחה, הזמין המנחה את הרב לוי יצחק מונדשיין לזכות את הקהל במצוות היום. הרב מונדשיין פתח בדברי הסבר על מצוות השופר בליווי משלים ודברי חז"ל, והכין את הקהל הרחב לשמיעת קול השופר.

בתום סדר התקיעות הוזמן הקהל לשבת לשולחנות הערוכים, כשבתחילת הסעודה הסביר הרב על המאכלים המסורתיים שאוכלים בראש השנה. בהמשך הסעודה שר הקהל בעזרת הילדים המשתתפים את שירי ראש השנה, והשתתף במשחק חברתי מלווה בפרסים, שבוצע עם פריטים הקשורים לחג ומצוותיו.

במהלך החגיגה הוקראו מכתבי הברכה שקיבל הרב מונדשיין מאת הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר וממושל מחוז סמולנסק, מר ויקטור מסלוב.

במשך שעה ארוכה נמשכה החגיגה באווירה משפחתית טובה, כאשר הקהל אינו ממהר לעזוב את המקום. מתוך איחולים לבביים לשנה טובה ומתוקה פנה הקהל לדרכו לא לפני שהודו בחום למארגני האירוע, על החגיגה המוצלחת והנעימה.

במשך ימי החג נערכו כרגיל תפלות החג בבית הכנסת שבמשרדי הקהילה היהודית. טרם כניסת החג, ניתנה הזדמנות להנחת תפילין לאלו שלא הספיקו להניח תפילין בבוקר. הקהל צפה בשיחת קודש של הרבי המתפרסם בסדרת 'תורת חיים' ובשעת כניסת החג פנו הנשים להדלקת נרות שבת וחג. בסיום התפלות הסב קהל המתפללים לסעודות חג מסורתיים באווירה חגיגית חמה.

 
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.