מערכת COL | יום כ"ט אלול ה׳תשס״ו 22.09.2006

כנס התעוררות לע"נ ר' דוד יונה דובינסקי ע"ה

קהל רב התכנס אמש לעצרת התעוררות שהתקיים בין כותלי "מתיבתא חב"ד-ליובאוויטש" במוסקבה לזכר ר' דוד יונה הכהן דובינסקי  ע"ה. חשיבות רבה נועדה לכנס זה לאור העובדה שהמנוח עבד במקום כמלמד ומדריך במשך שנה, ושמר על קשר עם תלמידי המוסד עד יומו האחרון. חשוב לציין, כי באירוע זה התכנסו יחד לראשונה כל-כך הרבה בוגרים של המתיבתא מכל שבע שנות קיומה.
כנס התעוררות לע
הכנס התקיים במקביל בשני מקומות – במתיבתא שבמוסקבה ובישיבת תומכי תמימים (שחלק נכבד מתלמידיה התחילו את דרכם ביהדות בין כותלי המתיבתא) שבפרוורי העיר, ושודר מאחת לשני' בשידור חי ע"י הטלפון.

פתח את האירוע הרב ראובן שי' קורבסקי בציטוט מדברי חז"ל "אחד מחבורה שמת תדאג כל החבורה". הוא תיאר בצבעים חיים את השמחה ששורה עתה בשמים עם בואה של נשמה טהורה זו. "הנשמה באה לעולם כדי לעשות טובה ליהודי. ר' דוד יונה ע"ה תמיד חיפש להיטיב עם אחרים".
הנואם הבא, הת' גואל ישי שי' ווסיעלובסקי מתלמידי הישיבה השמיע את נאומו בישיבה, והקהל שהתכנס במתיבתא שמע את דבריו ע"י הטלפון. "הגוף טפל לנשמה, וכשהוא נפרד ממנה, הנשמה ממשיכה להתקיים לנצח. יותר מזה, הנשמה ממשיכה להיות קשורה עם אלה שהיו קרובים לאדם במשך ימי חייו".

הנוכחים שמעו מפיו של הת' מתתיהו  קודלין מתלמידי המתיבתא זכרונות על ימי שהותו של הת' דוד יונה ע"ה בין כותלי המתיבתא, ולאחר מכן למדו הנוכחים פרקי משניות לעילוי נשמתו בהדרכתו של ר' ממ"ש שי' סקאלקא.

הת' דוד ארוטוניאן, מבוגרי המתיבתא, סיפר באזני הנוכחים מספר סיפורים על המנוח. לאחר מכן הוקרן קטע וידיאו מחלוקת דולרים של הרבי בסיום ה"שבעה" אחרי הרבנית ע"ה.
בין ההחלטות שהתקבלו בכינוס: להמשיך את פעלו של ר' דוד יונה ע"ה בין כתלי המתיבתא ולהשמיע שיחות של הרבי ברבים אחרי התפילה במשך ה"שלושים".

הכנס הסתיים בנתינת צדקה ואמירת לחיים לעילוי הנשמה, וכל הנוכחים חתמו על מכתב תנחומין משותף שיישלח למשפחת המנוח.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.