מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ו 21.09.2006

מסתמן: מחיר לולב למעלה מ-100 שקלים

כמידי שנה צפוי בחג-הסוכות ביקוש של כמיליון לולבים, מתוכם מיובאים ממצרים 850,000 יחידות. עד אתמול (רביעי) יובאו לישראל דרך מסוף ניצנה רק כ-180,000 לולבים ■  לדברי ח"כ אורלב, יש חשש כבד כי עצירת היבוא ממצרים תגרום למחסור חמור בלולבים ותעלה את מחיר הלולב לצרכן ליותר מ-100שקלים ■  "יש שמועות עיקשות שלכאורה עשו קרטל ועל החלטות בלתי-כשרות הנגועות בעניינים זרים המעכבות הייבוא", אמר אורלב  לסיפור המלא
מסתמן: מחיר לולב למעלה מ-100 שקלים
צילום : מאיר דהן - COL
כמידי שנה צפוי בחג הסוכות ביקוש של כמיליון לולבים, מתוכם מיובאים ממצרים 850,000 יחידות. עד אתמול יובאו לישראל דרך מסוף ניצנה רק כ-180,000 לולבים. לדברי ח"כ אורלב, יש חשש כבד כי עצירת היבוא ממצרים תגרום למחסור חמור בלולבים ותעלה את מחיר הלולב לצרכן ליותר מ-100 ₪ ליחידה.

לח"כ אורלב נודע כי נציג משרד החקלאות במסוף ניצנה, מאיר מזרחי, עצר את יבוא הלולבים מחשש ל"מחלות בהם נגועים הלולבים ממצרים". אורלב טוען כי "קיים חשש שמדובר בטענות סרק מאחר שיום קודם אושר יבוא של 180,000 לולבים מאותו אזור גידול. יש שמועות עיקשות על קרטל ועל החלטות בלתי כשרות הנגועות בעניינים זרים המעכבות את היבוא". לדבריו, "כמדינה יהודית שצריכה לאפשר רכישת לולב במחיר סביר, יש להסדיר יבוא של מלוא הביקוש ללולבים".

במכתב ששיגר לשר החקלאות, מבקש ח"כ אורלב את התערבותו להסדרת הנושא ומציין כי "הרשות להגבלים עסקיים ורשות המיסים חוקרות חשדות לעבירות מס והסדר כובל שביצעו יבואני לולבים. הפרשה כונתה "יציאת מצרים" והיבואנים חשודים בין השאר כי פעלו "לנפח" את מחירי הלולבים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.