מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ו 21.09.2006

אני לא מתחיל עם חב"ד, הבהיר המפקח

שוב ושוב, חברי המחוז עירוני בג'קסונוויל עוסקים בשאלה: האם מותר לשליח חב"ד הרב נחום קורינסקי להפעיל תוכניות ושיעורים מתוך ביתו הפרטי. שכן בשם כורטיס לונג טען "הם גורמים לפקקים, רעש ובעיות ביטחון". אולם, לטובת חב"ד, גם מחלקת התחבורה של פלורידה הודיעה שאין שום בעיה בנעשה. "זה נושא שהדיון בו מיותר", קבע ג'יימס אקוסטה, מפקח המחלקה החוקית במדינת פלורידה. 
אני לא מתחיל עם חב

חברי המחוז העירוני של פנטה ודרה ביטש בג'קסונוויל, פלורידה, התכנסו באחרונה לדון ב'בעייה יהודית': בית-חב"ד המקומי הפועל מתוך שכונת מגורים. אולם אלה לא הצליחו למנוע או לעצור את הפעילות.

הנושא עלה אחרי שתושב השכונה בשם כורטיס לונג הגיש באפריל השנה תלונה למועצת המחוז והתלונן על "פקקים, רעש ובעיות ביטחון שנגרמים מהפעולות הליליות של הקבוצה היהודית".

לונג טען כי שליח חב"ד הרב נחום קורינסקי "מקיים טקסים דתיים בתוך הבית שלו ואיזה 20 רכבים חונים בכביש כמה פעמים בשבוע".

מחלקת התחבורה של פלורידה דחתה את הטענות. אולם בעת מפגש חברי המועצה המחוזית חולק עותקים של עלוני פרסום של בית-חב"ד המודיעים על פעוטון יום וכן ביקורים של מרצים. "זה היה מוכיח כי הם מריצים עסק מתוך קרקע בשכונת מגורים", נכתב בעיתון 'פלורידה טיימס יוניון'.

ג'יימס אקוסטה, מפקח המחלקה החוקית של פלורידה, ציטט מתוך פסיקה בהקשר בית-חב"ד אחר בפלורידה והתיר את המיקום של הרב קורינסקי. "זה לא נושא של הפעלת החוק. זה נושא 'בלי ידיים' מכיוון שמה שהם עושים דומה למפגש של נוער הצופים".

ובאשר לפעוטון שיכול להיחשב בעסק ריווחי, הרב קורינסקי הודיע כי הוא העביר את המוסד לשכונה אחרת. "הפעוטון החל לקבוצת משחקים לבני וכמה מחבריו. עכשיו עם תחילת שנת הלימודים, הוא נעשה פופולרי יותר ולכן מצאנו לו מקום אחר שיתנהל כפעוטון לכל היום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.