מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ו 21.09.2006

צה"ל בעיר המלך

משלחת של למעלה ממאתיים קצינים וקצינות ביקרו בעיר דנייפרופטרובסק במסגרת מסע 'עדים במדים', שמטרתו להתרשם מתחיית היהדות בתפוצות ■ את פניהם קיבלה משלחת של נכבדי הקהילה היהודית בראשות השליח ורב העיר הרב שמואל קמינצקי ■ "היום אסתכל אחרת עליכם" אמר קצין בכיר בתום הביקור ■ "לא הייתה יכולה להיות לעירנו מתנה לרגל השנה החדשה יותר מזו", אמר הרב קמינצקי   לסיפור המלא וגלריית תמונות
צה

משלחת של למעלה ממאתיים קצינים וקצינות ביקרו בעיר דנייפרופטרובסק במסגרת מסע 'עדים במדים', שמטרתו להתרשם מתחיית היהדות בתפוצות, הכולל גם מסע מיוחד לפולין. לראשונה בהיסטוריה היהודית בעיר, משלחת כה מכובדת הכוללת את מיטב מפקדי צה"ל מבקרת בעיר באופן רשמי.

ראש המשלחת תא"ל יוחאי בן-יוסף המשמש כמפקד בסיס חיל-הים בחיפה מסביר את המניעים לביקור בעיר: "זו עיר מרכזית של כל היהדות באוקראינה, יש לה רקורד ענק בתחיית היהדות, בחרנו אותה לאחר הביקור בקייב, היות ואין עדות של העמקת המסורת היהודית בקרב יהודי התפוצות כפי שהיא נהוגה בדנייפרופטרובסק. לקח לי זמן רק לומר את השם של העיר, אך לא ציפיתי לעוצמה כזו", דברי המפקד.

יוזמת ביקור המשלחת בעיר הינה פרי יוזמתם של שגרירת ישראל באוקראינה גב' נעמי בן עמי וקונסול ישראל באוקראינה מר אודי בן עמי. את מלאכת הביצוע לקחה ע"ע הסוכנות היהודית באוקראינה בראשות מר חיים קפלנסקי ונציג הסוכנות בעיר מר דימה אפרצב.

בבוקרו של יום שלישי נשקו גלגליו של מטוס בואיגג 707 של חיל האוויר הישראלי על אדמת דנייפרופטרובסק, על סיפונו קצינים עייפים לאחר מסע ארוך בפולין ובקייב. אף אחד מבין הטסים לא משער את עוצמת החוויה שהולך לחוות במהלך היממה הקרובה.

קבלת פנים חגיגית

מכבש המטוס יורדים הקצינים בסדר מופתי עפ"י הנחיות ברורות לבושים במדי א' כל אחד לפי אופי יחידתו. משלחת מכובדת של נכבדי הקהילה היהודית בראשות רב העיר הרב שמואל קמינצקי, מקבלת את המשלחת בהתרגשות רבה ומזמינה אותם להתלוות אליהם למסע של ביקור בקהילה היהודית בעיר.

הרב קמינצקי מנצח על המלאכה יחד עם שאר הגורמים. לאחר מספר מילים עשתה השייר את דרכה אל בית-הכנסת 'שושנת הזהב' לטקס קצר של קבלת פנים. מקהלת 'בית ברוך' פוצחת בשירי הלל וברוכים הבאים ומקבלת את פני הבאים.

לצד שולחנות ערוכים יושבים הקצינים הממלאים את חלל בית הכנסת ומאזינים לדברים הקולחים מפי הרב הראשי, ראשי המחוז, נציגי הארגונים היהודים ואישים נכבדים אחרים. הקצינים העייפים מתעוררים לתחייה הם לא מאמינים למראה עיניהם, לכזו עוצמת פעילות הם לא ציפו.

הלו"ז הוא הגורם היחיד שמכריח את השיירה להמשיך בדרכה, בית הספר 'אור אבנר' על מאות ילדיו ממתין בכיליון עיניים לבואם. לקול תרועותיהם של הילדים והצוות מתקבלים הקצינים כשהם מחזיקים בידיהם את דגלי הצבא ויחידותיה וצועדים במסדר מיוחד כשמשני צידיהם עומדים ילדי בית הספר ופניהם קורנות מאושר.

הקצינים לא מתאפקים, מפירים את כללי הטקס לוקחים את ילדי החמד על כתפיהם מחלקים להם מתנות, לכמה גם מעניקים את דרגותיהם או חובשים לראשם את הכומתה כשאושר גדול נסוך על פניהם.

"לא ידענו שגדל כאן"...

מנהלי בית-הספר ורב העיר מעבירים בפניהם סקירה על פעילות בית הספר וייעודה, ולאחר מספר מילים של הנציגים, ניגשת סגנית בית-הספר כשהתרגשות בקולה ומזמינה את בוגר בית-הספר דימטרי שלמד בבית-הספר לפני עשור ועתה משמש קצין בכיר ביחידה מובחרת בצה"ל.

הקצינים ההמומים מביטים בקצין בהשתאות, לא ידענו כי הוא גדל כאן, אומרים. ומתוך הקהל לקול צלילי מוזיקה יוצאים הוריו וניגשים אל בנם תוך בכי ואושר של שמחה. הקהל מגיב בהתאם, ריקודים של קצינים וילדים מתארגנות בספונטאניות והשמחה מרקיעה שחקים. ושוב הלו"ז מפריד בין ביקור לביקור, עתה עושה השיירה את דרכה לדרום העיר, מקום משכנה של המכללה האקדמית בית חנה ובית ברוך – מקום מגורים לגיל הזהב.

במכללת בית חנה, מקבלים את פניהם תלמידות המכללה יחד עם מנהליהם בראשות הרב מאיר סטמבלר והרב משה וובר. מפקד המשלחת מר יוחאי בן יוסף הולך בצמוד לגב' שרה טסלר ניצולת שואה המשמשת להם כעדות לכל אורך המסע.

גב' טסלר גם מורה במקצועה, משתאה מהעשייה הגדולה ולא מאמינה למראה עיניה, המפקד והמשלחת מבקרים במוסד ומקבלים הסבר ע"י התלמידות. בסיום הביקור מתכנסים כולם באודיטוריום לטקס מיוחד בהנחיית ר' משה וובר.

הרב מאיר סטמבלר נושא דברי סקירה בהצביעו על מפת החינוך של המכללה אמר: 'מכאן יוצא האור היהודי לכל חבר העמים'. אחריו מופיעה מקהלת המכללה בארבע שפות שונות. עיין אחת לא נשארה יבשה במהלך ההופעה, הקצינים מיאנו להיפרד מהם ובקשו שימשיכו בהופעתם עוד. בתום הטקס יצאו הקצינים בהתפעלות מהחוויה המרשימה ומבטיחים להיות שגרירים נאמנים של המוסד בכל מקום.

מתנה לראש-השנה

ממלכת הרבי ומוסדות הקהילה היהודית בעיר המלך גדולה ורחבה. די היה לקצינים במעט המוסדות שביקרו להתרשם מההיקף והעוצמה. 'היום אסתכל אחרת עליכם' אומר קצין בכיר. קצין אחר מבטיח לסייע בכל מה שצריך. הקצין משמש כקצין רפואה ראשי בבסיס חיל האוויר...

לסיום הביקור עורכים הארגונים השונים למשלחת קונצרט משותף המשמש גם כקבלת פנים לשנה החדשה הבעל"ט. הדוברים בזה אחר זה משבחים את הפעילות בעיר בראשות הרב קמינצקי, ומבטיחים ללמד את הצבא עוצמה ונחישות מהי.

לסיכום אומר הרב קמינצקי: "לא הייתה יכולה להיות לעירנו מתנה לרגל השנה החדשה יותר מזו. פניהם הקורנות, הצעדה ברחובות, העלתה את הגאווה היהודית לדרגים גבוהים ולוואי שנראה את תוצאותיה בהמשך.

ביקור זה גרם לקידוש שם ליובאוויטש ושם הרבי. המשלחת על כל קציניה ומפקדיה יצאו מחוזקים ומתפעלים מפעילות הרבי, וימשיכו וודאי רוח זו גם בהיותם בתפקידם בצה"ל". לסיום מודה הרב קמינצקי לכל המארגנים והיוזמים להבאת הביקור לעיר דנייפרופטרובסק.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
למה אין תמונות של הילדים???
כ"ח אלול ה׳תשס״ו
בביקור הראשון שהם עשו ואתם צילמתם צילמתם גם ילדים ואילו פה שיש לי חברים ואני מקווה שאולי אני אראה אותם אז אתם לא מצלמים???
חבל!!!!!!
2.
לא יפה!!
כ"ח אלול ה׳תשס״ו
למה לא רואים את השלוחות מבית רבקה????
למה הן לא מוזכרות????
3.
אשריך ר" שמוליק
כ"ח אלול ה׳תשס״ו
מי שלא ראה את גודל העשיה של הרב קמניצקי לא יוכל לתאר עד כמה הוא הרים את קרן היהדות לפסגות עצומות הוא הקים שם מפעל חיים רוחני שכל מוסד יכול ללמוד ממנו איך מעירים עיר שלימה מתרדמתה ומפיחים רוח וחיות רוחנית בצורה מעוררת השתאות והמדהים שאת כל זה הוא עושה בצנעא ובשקט ובאותה עדינות מיוחדת הכה אופינית לו כחבר ילדות אני זוכר עד כמה הוא היה עדין והפלא שאת אותה עדינות הוא שימר ואיתה הוא מצליח לבנות עולמות אשריך הרב קמניצקי עלה והצלח .ושירבו כמותך בישראל.ולסיום שנת אושר ועושר גאולה ושגשוג והצלחה במשימת הקודש בשלימות.וגם ים תודה וברכה על האירוח הראוי לכל שבח

5.
דנייפר!!!!
ב' תשרי ה׳תשס״ז
דנייפר.. אין עליכם!!!
אתם 10!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.