מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשס״ו 20.09.2006

"אנחנו מתבצרים בבית-חב"ד"

ישראלים רבים התראיינו במהלך היממה האחרונה לכלי-התקשורת בישראל וסיפרו על האווירה בבנגקוק בעקבות ההפיכה ■ איציק מצרפי, מטייל בבנגקוק, סיפר: "הגעתי אתמול ואנחנו מתבצרים כרגע בבית-חב"ד עם עוד עשרות ישראלים. הרב נחמיה, רבה של חב"ד, מייד סגר את הדלת ונשארנו לארוחת ערב" ■ ל-COL נמסר, כי שלוחי חב"ד הרגיעו את המשפחות הרבות שהתקשרו לבית-חב"ד  לסיפור המלא
אבא ואמא, הכל בסדר... מטיילים בבית-חב"ד, אמש • צילום: חב"ד תאילנד
הפיכת בבנגקוק: הדיווחים על טנקים ברחובות בירת תאילנד היכו גלים בכל העולם, אולם המקומיים דיווחו אתמול (שלישי) על אווירה רגועה יחסית. ישראלים בבנגקוק סיפרו כי לא מורגש שום דבר חריג ברחובות בירת תאילנד.

איציק מצרפי, מטייל בבנגקוק, סיפר לאתר ynet: "הגעתי אתמול ואנחנו מתבצרים כרגע בבית חב"ד עם עוד עשרות ישראלים. רק בקומה שלנו יש כ-30 איש. למטה יש כנראה עוד, כולם שולחים אס.אם.אסים, יש לחץ גם ברמה האישית. חוששים. הרב נחמיה, רבה של חב"ד, מייד סגר את הדלת ונשארנו לארוחת ערב.

"קלטנו שיש בלאגן לפי זה שראינו את הבסטות מתקפלות בסביבות 22:30. פתאום אתה קולט שכולם מתקפלים ולא ברור למה הם עושים זאת כל כך מוקדם.

"זה לא אופייני. כולם רצו לתוך בית חב"ד ואנחנו שומעים בהלה. אנשים שמתקפלים והולכים. אחד הישראלים כאן סיפר שהכל התחיל בשוק בפט-פונג, שפתוח עד השעות הקטנות של הלילה. אנשים תוך 10 דקות נעלמו מהשוק".

"חב"ד נותנים אווירה נעימה"

מצרפי התראיין גם לערוץ 7 שם סיפר: "אכלנו ארוחת ערב ויצאנו החוצה לעשן סיגריה, ופתאום אנחנו קולטים מסביבנו את כל הבאסטות התאילנדיות מתקפלות בשעה 22:00 כשבדרך כלל זה קורה ממש באמצע הלילה. פתאום בא ישראלי שגר כאן בתאילנד ואמר לנו 'חבר'ה תיכנסו פנימה'.

"המורדים השתלטו על כל הערוצים המקומיים, גם של הרדיו וגם של הטלוויזיה. כל מה שראינו זה חדשות דרך רשת CNN באיזשהו פאב שפתוח ליד. הסתכלנו ובאמת ראינו את החדשות האלה. לקח לנו קצת זמן להבין שבאמת זו הפיכה שגרמה לכל בעלי הבאסטות להתקפל", סיפר.

בינתיים נמצא מצרפי יחד עם ישראלים רבים נוספים בתוך בית חב"ד בנגקוק. לדבריו, הרב נחמיה, ראש בית חב"ד בנגקוק, תידרך את הישראלים הרבים שהתכנסו בבית חב"ד מאז הגיעו הידיעות על ההפיכה, וביקש מהם שלא לצאת בינתיים מן הבית.

עוד ציין כי האווירה בקרב הישראלים בבית חב"ד טובה ביותר, אך המחשבות על הדרך חזרה לגסט האוס לא מרפות. "הרב והחבר'ה של חב"ד מנסים לתת פה את האווירה הכי נעימה שאפשר כדי שלא נילחץ, אבל בכל זאת, לא הכי כיף לחשוב מה יקרה אחר כך כשנצטרך לצאת לכיוון בית המלון שלנו, הגסט האוס".

מן הפן האישי הוסיף, כי הוא חושש ביותר שלא לעמוד בהתחייבות שנתן ללקוח אותו הוא אמור ללוות טלפונית במהלך אירוע, וכי הוא אינו יודע מה יעלה בגורל הטיסות שתכנן להמשך שהותו בתאילנד. "מחר בשעה שש יש לנו טיסה לקוסמוי ואני לא יודע מה קורה שם בכלל, אני לא יודע אם בכלל תהיה טיסה, והרבה חבר'ה שיש להם נסיעות ארוכות, של בין 14 ל-15 שעות באוטובוס, החליטו לבטל את הנסיעה, מהחשש שיעלו פורעים על אוטובוסים כמו שקרה בקולומביה. אבל בינתיים האווירה פה היא של 'בוא נחכה ונראה מה יהיה'".

קולו של השליח מרגיע

"לא מרגישים ברחובות כלום. אמנם יש פחות מכוניות, אבל מעבר לכך אין התרחשויות", סיפר אתמול לעיתון 'הארץ' מטייל ישראלי בבנגקוק בשם אסף, שהגיע לבית חב"ד בעיר אתמול יחד עם רבים אחרים שהתאספו במקום. אסף הגיע לחודש ומתכוון להישאר כמה ימים בבירה, ולנסוע אחר כך לאיים או לצפון. לדבריו, "הבלגן הוא יותר בארץ מאשר פה".

כתב COL מוסיף, כי הרב נחמיה וילהלם, מנהל בית-חב"ד בבנגקוק התראיין אתמול (שלישי) למספר כלי-תקשורת הישראליים ודיבר ברגיעה מוחלטת על המצב. "הטון הרגוע שלך מרגיע אותנו", אמרה לו יונית לוי מערוץ 2 ששוחחה עימו במהלך המהדורה המרכזית. 

נערכים לראש-השנה

ואילו באתר בית-חב"ד תאילנד נכתב: "ההורים בארץ בלחץ הרבה יותר מאיתנו" זה המשפט שחוזר על עצמו בניסוח כזה או או אחר מפי כל מטייל שיוצא מחדר האינטרנט. "מצחיק שאנחנו בבנגקוק וצריכים להתעדכן על מה שקורה אצלינו מההורים או התקשורת בארץ".

לאחר ה"הפיכה הצבאית", בית חב"ד קיבל את פניהם של מאות מטיילים שזרמו במשך הלילה להתעדכן, לעדכן ולהרגיע את הוריהם המודאגים.

הכל התחיל בשעות הערב המאוחרות. השמועות החלו לרוץ – "הפיכה צבאית בתאילנד". מה שהיה נשמע כבדיחה הולך ומסתבר כמשהו אמיתי, אך בפועל ברחובות לא מרגישים פעילות מיוחדת, הרחובות שקטים מאוד, התנועה דלילה והמרכזים הציבוריים סגרו את דלתותיהם.

בשונה מההפיכה הצבאית הקודמת בשנת 82, הפעם היא עוברת בשקט וברוגע יחסי, היות והעם התאילנדי רובו ככולו מחזיק אצבעות לצבא. לכן, סביר להניח שהפעם הכל יעבור בשלום.

בבית חב"ד הודיעו כי 'הבית שלך במזרח' פתוח כרגיל לכל אחד, בכל ענין, וההכנות לראש השנה ממשיכות כתיקונן תוך היערכות לסדר ראש השנה ברוב עם.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
i מענדי
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
א גוט גיבענשט יאר
2.
מנדי ניימרק!!!
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
מזל שיש COL שנדע איפה אתה בעולם!!!
בהצלחה
3.
אחחח תענוג לראות...
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
כיף לישראלים שם שיש להם בחורים שכאלו שדואגים להם..

חברים מקבוצה תשס"ה
4.
Yosi &Shmulik shalom from Peru!!
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
Hy guys !!
Good to see you!!!!
Dash from kulam here
Hezi
5.
מנדי!!!
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
יפה לראות אותך......
מתגעגעים - המשפחה
6.
אבא איציק
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
שמחתי לראות אותך שיהיה לך שנה טובה ומתוקה וטיול מהנה
תחזור מהר אוהבת אותך ומתגעגעת הדרי
7.
הרב נחמיה, יוסי שמוליק מנדי ואוריאל
י"ז תשרי ה׳תשס״ז
טוב לראות אתכם!
הגעתי לכאן במקרה ממש ושמחתי לראות אתכם באותו לילה הזוי שהיה בבנגקוק!
מאוד נהניתי!

שמוליק - אני מקווה שאתה שולט כבר באקורדים של "ברוך הגבר" הא?

ביי
רועי פרל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.