מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשס״ד 01.12.2003

"חותמי הסכם ז'נווה - בוגדים ופושעים"

"הרבנים האלה אומרים את מה שאמר אתמול החמאס - ויש ביניהם דימיון רב" - זו הייתה אמירתו החצופה של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק, מחותמי הבנות ז'נווה, בתגובה לכתבה באתר ynet על פסק ההלכה על רבני עמותת "פיקוח נפש" הקובע כי החותמים על ההסכם הינם 'בוגדים' ויש להעמידם לדין על-כך. כתב ynet לענייני חרדים, אילן מרסיאנו, הוסיף כי "רבני העמותה זכורים בין היתר כמי שפירסמו פסקי הלכה נגד ממשלתו של רבין ופעולותיה במהלך תהליך אוסלו. בין היתר הוציאו פסק הלכה לפיו המוסר שטחים מביא לשפיכות דמים".
יו"ר עמותת "פיקוח נפש", הרב יוסף גרליצקי נואם בכינוס חירום בירושלים של איחוד הרבנים למען עם ישראל וארץ-ישראל, חודש סיון תשס"ג
פסק הלכה: "חותמי הסכם ז'נווה הם בוגדים" פרסום ראשון: ועד רבני עמותת פיקוח נפש, המאגד 250 רבנים ובהם בנו של הרב עובדיה יוסף, מצהיר בפסק הלכה שפרסם כי החותמים על הסכם ז'נווה הם "בוגדים" ויש להעמידם לדין. אותו ועד רבנים פירסם פסקי הלכה נגד מדיניות ממשלת רבין - זמן לא רב לפני הירצחו של ראש הממשלה אילן מרסיאנו האם ההסתה חוזרת? ל-ynet נודע כי פסק הלכה שהוציאה קבוצת רבנים, ובראשם בנו הבכור של הרב עובדיה יוסף מנהיג ש"ס, הרב יעקב יוסף, טוען כי החותמים על הסכם ז'נווה הם "בוגדים". ההסכם אמור להיחתם בטקס בז'נווה הערב (יום ב'). על פסק ההלכה חתומים חברי ועד רבני "עמותת פיקוח נפש" ברשות הרב יעקב יוסף, הרב יוסף גרליצקי מחב"ד והרב דוד דרוקמן, רב העיר קריית מוצקין (שהוציא לפני מספר שבועות פסק הלכה לפיו יש לשרוף את ההסכם). העמותה נוסדה בתקופת ממשלתו של יצחק רבין והיא מאגדת בתוכה כ-250 רבנים. רבני העמותה זכורים בין היתר כמי שפירסמו פסקי הלכה נגד ממשלתו של רבין ופעולותיה במהלך תהליך אוסלו. בין היתר הוציאו פסק הלכה לפיו "המוסר שטחים מביא לשפיכות דמים". אמש התכנסו הרבנים והוציאו פסק הלכה חמור נוסף, הפעם נגד מחברי הסכם ז'נווה: המעשה מוגדר כ"בגידה", וחותמי ההסכם - "בוגדים". עוד נאמר בהחלטת הרבנים כי "יש להעמיד לדין את הישראלים המשתתפים בקרנבל ההסכם - באשמת חתירה תחת אושיות המדינה ועירעור ביטחון ישראל". הרב דוד דרוקמן אישר ל-ynet את ההחלטה שלו ושל חבריו, והבהיר: "יש להעמיד את הפושעים האלה לדין בגין בגידה בעם ישראל. יש להוציא אותם מחוץ למחנה האנושי. הם פושטים את צווארינו לשחיטה". בחלקו השני של פסק ההלכה תוקפים הרבנים את איציק סודרי, הדובר לשעבר של תנועת ש"ס, ואת עו"ד דוד גלס, היועץ המשפטי של ש"ס, שהוזמנו לנסיעה לז'נווה. בפסק הדין מכנים אותם הרבנים "סוררים ופורקי עול מלכות שמיים" וקוראים לרב עובדיה יוסף להתנער מהם לחלוטין. איציק סודרי אמר בתגובה ל-ynet: "זה פסק הלכה הזוי של אנשים הזויים. אני מתפלא שיש מי שמוכן לקרוא להם בתואר הנכבד רבנים". "על היועץ המשפטי לפעול" ח"כ אופיר פינס מהעבודה פנה בעקבות הפרסום ב-ynet ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה לחקור את הרבנים המעורבים. לדבריו, מדובר ב"פסק הלכה חמור שיכול לעודד גורמים קיצוניים לקחת את החוק לידיים". "הגיע הזמן להפסיק את הטיפול הסלחני ברבנים משתלחים שכנראה לא למדו דבר מרצח ראש הממשלה, יצחק רבין", דברי פינס. ואילו תומכי ההסכם שהגיעו לז'נווה לא הופתעו מפסק ההלכה נגדם. מנהל מטה ז'נווה, גדי בלטיאנסקי, אמר ל-ynet בתגובה: "על הציבור הדתי בראש ובראשונה מוטלת החובה להוקיע מתוכו את המשתמשים לשווא בדת ובהלכה כדי ללבות שנאה והסתה. מי שלא יתנער מדברי הבלע האלה עלול להיות שותף לתוצאות הרות האסון שעלולות לבוא". הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, מחותמי ההבנות, אמר בז'נווה כי "הרבנים האלה אומרים את מה שאמר אתמול החמאס - ויש ביניהם דימיון רב".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
מי זה שמדליף?
ו' כסלו ה׳תשס״ד
איך YNET קיבלו כל כך מהר את המידע ועשו ממנו צימעס?

הרבה לפני שאנחנו בכלל שמענו על זה.

הטיפשות של הרבנים פה ברורה כשמש, ולמה שוב "בוגדים"? זו מילה עם קונוטציות חמורות מאוד, הם לא חיו כאן לפני כמה שנים?

מילא "חצופים", "מורדים" או אני לא יודע מה, אבל למה בוגדים?

טיפשות.
2.
תגובה
ו' כסלו ה׳תשס״ד
אנו מודים לכם שציינתם את אתרנו ונתתם לכך משקל מכובד. אבקש להוריד מהשם של כתבנו אילן מורסיאנו את המילה פרובוקציות. אילן עושה עבודה נפלאה ומסקר בהגינות את כל המגזרים בציבור החרדי וחב"ד. וגם כעת נתן סקירה הוגנת תוך מתן ביטוי רחב לרבני ישראל. אבקש לנהוג בלשון מקובלת באתרכם המכובד.
תודה
3.
לאדון תגובה מס' 1
ו' כסלו ה׳תשס״ד
בגלל שהם רודפים אחר כבוד ,
כמה שיותר קצוני ,כך יותר פרסום וכבוד
ישר-אל
4.
כשמדברים בשפה של בית מרקחת אף אחד לא מתי...
ו' כסלו ה׳תשס״ד
הולכת חבורת נוכלים וממרידה את כל אומות העולם - את כל "הזאבים נגד ה"כבשה", הולכת החבורה הזאת ויוצרת לחץ עולמי לעקור מאה וחמישים אלף יהודים מביתם, לפרק את צה"ל, למסור את ירושלים וחברון, והעוילם ישן.

אם עמותת פקוח נפש היתה מתבטאת בסגנון הסטרילי הציבור היה ממשיך בתרדמתו.

בעידן התקשורת היום אם אינך משתמש בגימיק איש איננו יודע שאמרת משהו.

התגובה של רבני פקוח נפש יישרה את הגוו של הרבה יהודים
5.
תגובה 4
ו' כסלו ה׳תשס״ד
צודקת בהחלט. מאז פסק הרבנים אנשים מתבטאים בחריפות נגד ביילין. מעניין מאד. אני מאזין לתקשורת ושומע את התגובות. בהחלט יישר כח לרב דרוקמן והרב גרליצקי והרב יעקב יוסף. הם עמודי האש ההולכים לפני המחנה. סוף סוף מישהו פותח את הפה נגד החבורה הזאת המחריבה את מדינת ישראל.
6.
תגובה ל-1
ו' כסלו ה׳תשס״ד
ממידע ברור שקבלתי, האתר ויינט קיבל את המידע מבנו של הרב יעקב יוסף, יוני יוסף, שהשתתף בכנס. מטרת הפרסום היה ליצור לחץ על סיעת ש"ס בכנסת לקבל החלטה חריפה נגד ז'נבה היום בצהריים. ואכן הסיעה גינתה את סודרי וההחלטה הייתה מאד חריפה עקב הוראתו של הרב עובדיה יוסף שליט"א. יש דברים שלא כל העולם יודע. הרבנים הם רציניים ותאמינו לי שאין תקלה תחת ידם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.