מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ו 19.09.2006

חשש להפיכה צבאית בתאילנד, שלוחי חב"ד מרגיעים

יותר מעשרה טנקים חסמו בשעה האחרונה את הרחובות המובילים לבנגקוק בירת תאילנד. ראש הממשלה טקסין צ'ינאוואט הופיע בקולו בטלוויזיה הממלכתית והכריז על מצב חירום חמור בבנגקוק. בנוסף הוא הודיע כי הוא מפטר את מפקד הצבא  ■ הרב נחמיה וילהלם משלוחי חב"ד בתאילנד מסר בשיחה ל-COL כי שלוחי חב"ד לא חוששים, אך מנחים את המטיילים הישראליים להישאר בבית-חב"ד או בבתי המלון ולא להסתובב ברחובות.  "לגורמי ההפיכה אין דבר נגד תיירים, וכך שלא נשקפת להם סכנה, מטרתם היא הפגנת כח נגד הממשלה", אמר  לסיפור המלא
חשש להפיכה צבאית בתאילנד, שלוחי חב
יותר מעשרה טנקים חסמו בשעה האחרונה את הרחובות המובילים לבנגקוק בירת תאילנד. במקביל הפסיקה תחנת הטלוויזיה הצבאית את שידוריה הרגילים. ראש הממשלה טקסין צ'ינאוואט הופיע בקולו בטלוויזיה הממלכתית והכריז על מצב חירום חמור בבנגקוק. בנוסף הוא הודיע כי הוא מפטר את מפקד הצבא.

הרב נחמיה וילהלם משלוחי חב"ד בתאילנד מסר בשיחה ל-COL כי "הטנקים עדיין רחוקים מאוד מבנגקוק הבירה, וכעת החיים ממשיכים כסדרם בעיר. "בשעה האחרונה לא הבחנתי בטנקים בעיר, אך אני מעריך שבלילה הם יגיעו למרכז העיר".

הרב וילהלם אמר כי שלוחי חב"ד לא חוששים, אך מנחים את המטיילים הישראליים להישאר בבית חב"ד או בבתי המלון ולא להסתובב ברחובות. "לגורמי ההפיכה אין דבר נגד תיירים, וכך שלא נשקפת להם סכנה, מטרתם היא הפגנת כח נגד הממשלה". הרב וילהלם סיפר כי הערכות בית חב"ד לראש השנה בשיאה, ובית חב"ד נערך לאירוח כ-1,500 מטיילים ישראליים בתפילות ובסעודות החג.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
תהיו חזקים!
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
בערוץ 7 מדווחים:

"בתאילנד אמורות להתקיים בחירות בחודש נובמבר הקרוב לאחר שבית המשפט לחוקה במדינה קבע כי הבחירות שנערכו שם בחודש אפריל היו בלתי חוקתיות. "

מי יודע למה הבחירות בחודש אפריל (שהסתיים ביום ב אייר) היו לא חוקיות?
את מי מאשימים שם בשחיתות, את ראש הממשלה? כמה זמן נמשכו שם הבחירות, יום אחד?

2.
נראה שהמצב בתאילנד משפיע על כל העולם
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
צריך לברך את השלוחים שיחזיקו מעמד במצב הקשה וימשיכו לגרום קידוש ה.
תשובה לשואל 1 בענין המצב בתאילנד:
הבחירות שם התחילו ב-30 באפריל, ב אייר, ונמשכו שבוע שלם. רוב תושבי תאילנד החרימו את הבחירות שם, כיון שלא הסכימו למעשי השחיתות של ראש הממשלה. מה שהוא עשה זה היה מחטף. הוא רצה למנות מקורבים שלו להיות שופטים בבית המשפט העליון. כל המצב הזה גרם לתנודות קשות במצב בתאילנד ולא רק שם.
3.
תזהרו
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
שלוחים יקרים שמרו על עצמכם ועל הילדים
4.
כל הכבוד לרב נחמיה וילהלם על הייצוג ההול...
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
כידוע כלי התקשורת לא תמיד נותנים את התמונה כמו שהיא, ולפעמים צריך להגיע לשליח חב"ד שנמצא במקום.

נכון שהמצב בתאילנד משפיע על כל העולם. גם אפשר ללמוד משם שכל מצב של שחיתות שלטונית אינו יכול להמשך לאורך זמן. אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. שמעתי שחוץ מראש הממשלה גם חברי הפלרמנט השותפים לו מר לאנגיאנו ומר פלאטקינור חשודים בשחיתות, דבר שעורר עליהם את רוגזם של תושבי תאילנד. זה לא הגיוני שבמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית ימנו חברי פרלמנט ידידים שלהם להיות שופטים. לכן המהפכה בתאילנד מכוונת לא רק נגד ראש הממשלה אלא גם נגד שלושת השופטים שהוא מינה בבחירות לא חוקיות.


העיקר ששלוחי חב"ד עומדים על המשמר ודואגים ליהודים.

כתיבה וחתימה טובה
5.
למענדול וטובי
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
שלוחי מצוה אינם ניזוקים.
חג כשר ושמח!!!
אבי:)
6.
יש בטחון בבית חב"ד בתאילנד
כ"ח אלול ה׳תשס״ו
אין כמו שלוחי חב"ד העושים לילות כימים בעבודת הקודש.
מכל דבר שרואים או שומעים צריך להוציא לימוד בעבודת ה. מהמצב הפוליטי בתאילנד אפשר ללמוד איך השחיתות - במקרה של תאילנד זו השחיתות של ראש הממשלה - לא משתלמת. למרות שהוא ראש הממשלה נבחר, הרי כשהוא התחיל בדרך השחיתות, התברר שהיה פה מקח טעות של הבוחרים, שהחרימו אותו ואת ההנהגות הבלתי חוקיות שלו. התושבים לא הסכימו שהוא ישתמש בכספי האוצר לטובת עניניו, והאופן שבו ניהל את הממשלה ללא אסיפות, רק בעצה אחת עם שני חברי פרמלנט ששימשו כחותמת גומי שלו. אז הוא ניסה לנצח בזכות כיבוש בית המשפט העליון, וגם בזה הוא נכשל, כי התושבים לא הסכימו איתו.
סופו שהוא נמצא מחוץ לתאילנד, וכל ההפיכה נעשתה על מי מנוחות, ונגרם קידוש שם חב"ד בעולם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.