מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ו 19.09.2006

סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים

סדנאות חגי תשרי מועברות בימים אלו בבתי הספר ובגני הילדים, זאת במסגרת הנחלת תודעת החגים ומסורת ישראל לילדי ישראל. הסדנא הפופולארית ביותר, היא 'סדנת השופרות', במהלכה חווים הילדים את שלבי יצור השופר, מקרן גולמית ועד לשופר מוגמר ■ סדנה נוספת היא 'סדנת הדבש' בה מכירים הילדים את עולם הדבורה, ולומדים כיצד נוצר הדבש בו אנו מטבילים את התפוח בסעודת ליל ראש השנה. מרכז צעירי-חב"ד הדפיס חוברת הדרכה למפעילי הסדנאות, וצייד אותם באביזרים מיוחדים למטרה זו  לסיפור המלא
סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים
סדנת שופר ברמת השרון

כ-230 סניפי בתי חב"ד בישראל עסוקים בימים אלו בהעברת סדנאות חגי תשרי בבתי הספר ובגני הילדים, זאת במסגרת הנחלת תודעת החגים ומסורת ישראל לילדי ישראל.

הסדנאות החגים של צעירי אגודת חב"ד, מועברות בימים אלו, לקראת ראש-השנה, ביותר מ-500 גנים ובתי ספר, באמצעות מאות פעילים של למעלה ממאתיים בתי חב"ד בכל רחבי הארץ. 

הסדנא הפופולארית ביותר, היא 'סדנת השופרות', במהלכה חווים הילדים את שלבי יצור השופר, מקרן גולמית ועד לשופר מוגמר. במהלך הסדנה מועברים מסרים ורעיונות הקשורים למצוות שופר כמו גם למצוות הנוספות של ראש-השנה והימים הנוראים בכלל, והילדים מאזינים לקול השופר. תגובות המורות, הגננות וההורים נלהבות במיוחד, הביקוש לסדנאות גדול, ובתי חב"ד רבים נאלצים לדחות פניות של מוסדות חינוך המבקשים להשתתף בסדנאות מהנות אלו.

סדנה נוספת שעורכים בתי חב"ד היא 'סדנת הדבש' בה מכירים הילדים את עולם הדבורה, ולומדים כיצד נוצר הדבש בו אנו מטבילים את התפוח בסעודת ליל ראש השנה. בסדנא משלבים מפעיליה סיפורי חג ומנהגיו.

לצד עריכת הסדנאות מקיימים צעירי-חב"ד ביקורים גם במקומות בהם לא מתאפשר קיום סדנאות מסיבות שונות, מסבירים על השופר וראש השנה, נותנים לילדים למשש את השופר ותוקעים בו בפניהם. ביקורים אלו נעשים על פי רוב בהזמנת בתי הספר עצמם.

מרכז צעירי-חב"ד הדפיס חוברת הדרכה למפעילי הסדנאות, וצייד אותם באביזרים מיוחדים למטרה זו. מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר אומר כי חוברת ההדרכה מקלה מאוד על מנהלי סניפי בתי חב"ד בארץ להפעיל את הסדנאות בהם הם משלבים רעיונות תוכניים על השופר ומצוותו, סיפורים והלכות. משך הפעילות הוא כ-45 דקות, והילדים נחלקים לקבוצות קטנות של חמישים ילדים כל אחת.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
קול השופר נשמע בשרון
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
מנחם חזק וברוך!!! גיסך באורנים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.