מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ו 19.09.2006

קייב: קציני צה"ל התרגשו בבית ספר צעירי-חב"ד

מחזה בלתי רגיל נראה ביום שני בעיר הבירה האוקראינית, קייב, כאשר שורה ארוכה שסופה לא נראה, של קצינים של צבא ההגנה לישראל, עשו את דרכם לבית הספר "שמחה" חב"ד, לביקור חגיגי ■ המשלחת שנקראת "עדים במדים" כללה 200 קצינים מהחילות השונים וכן אמהות שכולות, וניצולת שואה, ביקרה בבית הספר "שמחה" חב"ד בקייב של אגו"ח בחבר העמים בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, ובראשה עמד מפקד בסיס חיל הים בחיפה, רב-החובל יוחאי בן יוסף  לסיפור המלא וגלריית תמונות
קייב: קציני צה
ילד וקצין צועדים יחדיו בבית הספר היהודי של צעירי-חב"ד בקייב

את המשלחת קבלו 600 ילדי ביה"ס, בשירה נרגשת "הבאנו שלום עליכם", הקצינים עברו בין הילדים וחילקו להם מתנות לרוב, תוך שהם שואלים ומתעניינים אודות הווי ביה"ס.

רגע מרגש היה כאשר גילו לפתע מורות ביה"ס בין חברי המשלחת בוגרת ביה"ס,שמשרתת היום והגיעה אף היא במדי צה"ל. נסיה, החילת ה"טריה" התרגשה מאוד לראות את מספר הילדים הרב, שהכפיל ואף שילש את עצמו במהלך השנים.
לאחר קבלת הפנים החמה, ודברי ברכה מפי שליח הרבי במקום הרב מוטי לבנהרץ, נכנסו הקצינים לביה"ס וסיירו בין הכיתות, הם התרשמו מהאוירה היהודית החמה ששוררת בביה"ס, החל מהמוצגים היהודים שהכינו התלמידים וכלה בקירות ביה"ס המקושטים בערכים יהודים.

הילדים הכינו לקצינים כרטיסי ברכה ל"שנה טובה", והקצינים הכינו לילדים. תת אלוף דרוזי ניגש לשליח הראשי הרב דובער קרסיק ואמר לו: "אני אמנם לא יהודי, אבל לאחר מה שאני רואה פה, את העשיה הנפלאה של שנים רבות, אני מבין מהו החוזק של העם היהודי, ואת הכח שמחזיק את העם אלפי שנים!, נתינה לזולת שלא קימת באף עם אחר!"

לאחר הסיור צפו הקצינים במופע מיוחד שהוכן לכבודם, ע"י תלמידי ביה"ס, בהנחיית הבנות השליחות ממכללת בית רבקה בכפ"ח, חני יעקובוביץ, חיה ריבר, חני קלעצ'י ורחל שטרנברג.

המופע נפתח בתקיעת שופר, וכלל מקהלות ילדים וריקודים, את המופע חתם ריקוד מיוחד שהביע את המוטו של ביה"ס "מצווה גדולה להיות בשמחה", ובאופן ספונטני פתחו הקצינים בשירה וריקודים נרגשים עם ילדי ביה"ס, וסחפו אותם לתוך המעגלים כשהם נושאים אותם על כתפיהם. עין אחת לא נותרה יבשה כשמקהלת ילדי ביה"ס שרה "עם ישראל חי", מי שמכיר את ההסטוריה של היהודים באוקראינה, ועד למחזה המרגש של קציני צה"ל רוקדים עם תלמידי ביה"ס היהודי, לא יכול להישאר אדיש.

תוך כדי הביקור ניגש אחד הקצינים לשליח ר' גבריאל גורדון, והציג את עצמו כחוני מקיבוץ שדה בוקר, והעיד על עצמו שהוא רחוק מיהדות אך מה שראה פה היום זו עבודת קודש!

את התפעלותם של הקצינים ניתן היה לראות בתגובותיהם החמות כאשר בתום הסיור פנה אחד מהם לשליחה הגב' דבורה לאה לבנהרץ ואמר שלאור מה שחווה היום, ברצונו להצטרף לצוות החינוך של ביה"ס, קצין נוסף ביקש לאמץ שני ילדים כשיעלו לארץ.

תגובה נרגשת נוספת היתה, כאשר אחד הקצינים שסיפר שהוא תורם באופן קבוע לחב"ד בארץ הבטיח שמעתה יכפיל את תרומתו בעקבות מה שראה היום.

לאחר מכן נעמדו חברי המשלחת לתמונה משותפת עם ילדי ביה"ס ובדרכם החוצה הניחו תפילין בעזרתם של השליחים הרב ברוך מנדלסון והרב שעיה ברוסלבסקי.

התגובות החמות לביקור ממשיכות לזרום לשליחים, מארגני הביקור אמרו, ששמעו מחברי המשלחת ששיא המסע, שתחילתו במחנות הריכוז בפולין, היה בבית הספר "שמחה" חב"ד, כאשר רואים את דור העתיד של העם היהודי קם גאה ביהדותו.
אין ספק שהביקור המיוחד הותיר רושם עז שלא ימחה הן על התלמידים והן על הקצינים.

את פני המשלחת בחטיבה הצעירות קיבלו השליחות הגב' הניה זילברמן והגב' גיטה מנדלסון, ובחטיבה הבוגרת הגב' רחל גורדון והגב' דבורה לאה לבנהרץ.

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
20 תגובות
1.
איפה הרב רסקין
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
איפה איצקה רסקין? למה לא הגיע במיוחד ללות את הביקור? הוא איש ענק שעושה רבות למען שלוחי הרבי בקייב. ישר כח לכל השלוחים הנפלאים בקייב.
2.
מרגש
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד לחב"ד
3.
מדהים!!!
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
מדהים ומרגש איזה אהבת ישראל
4.
קידוש השם גדול
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד למוטי לבנהרץ זהו קידוש השם ,שם חב"ד ושם הרבי כפשוטו ממנו יראו ויעשו ויצליחו
5.
לבנהרץ אנחנו גאים בכם
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
תמשיכו לעשות חיל
אוהבים אותכם מעבר לים
6.
לקצין דת הרב מויאל
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
לרב מויאל שעוזר תמד במרץ לפעילות של אנ"ש ברמת הגולן טוב לראות אותך במשלחת של צה"ל בקייב לך ולכל המשלחת שנה טובה ומתוקה
בידידת אמת מהצוות שמגיע כל פורים וחנוכה למצעים של הרבי
7.
מוטי עלה והצלח
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
ההצגה מושלמת.
א. מקרית גת
8.
גבריאל מצטנע
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
א. מקרית גת
9.
חזקו ואמצו
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
הקצינים האילו שבקרו מבינים עכשיו טוב יותר את חבד וזה ישפיע בעז"ה על שיתוף פעולה עתידי לכל דבר החל מפעיליות שוטפות ועד " קבוצה" חזקו ואמצו
10.
חני
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
חני טוב לראות אותך!!
11.
אין כמו רסקין
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
השליח הראשי של צאגו"ח לקייב, בראשות היו"ר אהרונוב
12.
איפה הרב יצחק רסקין
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
למה לא מזכירים את זכויותיו הרבות ופעילותו הברוכה בקייב?
13.
חיהלה ריבר כל הכבוד
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
המשפחה מפלורידה!
14.
מדהים. מרגש.
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
למוטי ודבורה לאה.
גם בשעה זו של טרם עלות השחר, כשהעיניים כבר מעורפלות וקשה להבחין בין תכלת ללבן, אני עומד נפעם מול התמונות ופשוט מתרגש. שוב עולה המחשבה האם לא נכון היה להשאיר את השמאטעס לאחרים ולסובב את גלגל החיים לכוון הנכון. במעמדים כאלו אני בטוח שאין לכם בדל חרטה על הבחירה להשאר שם.
תמשיכו בדרככם כי היא הדרך הנכונה.
ככל שתוסיפן בפעולות ובמעמדים כאלו, אין לי ספק שגם זה שרואה הכל יבין לאיזה כוון הוא צריך להפנות את המשאבים הירוקים, ולהשאיר לכם ראש נקי וזמן פנוי לעוד ודוד פעולות חיוביות, שהואף מן הסתם, הנהנה העיקרי שלהן.

שתהיה לכולנו שנה טובה.
שולם
15.
חני , חני, חיהלה ורחל
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
איזה כייף לראות אותכם...
לא פלא שהיה כ"כ מוצלח, אם אתן שם...
נראה שאתן עושות הרבה חייל שם בשליחות..!!
תצליחו!!
חברות מתגעגעות מהארץ
16.
למוטי וגבריאל ולשאר העוסקים
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
ב"ה
ידידי מוטי וגבריאל ולשאר העוסקים-במלאכת הקודש בקייב
הפעם יותר מתמיד ניכר מהתמונות איזה מרגש המעמד ואיזה עשייה כבירה אתם מחוללים בפעילות ילדי ישראל בגולה... אין הרבה מילים להביע את ההרגשה לנוכח הילדים החמודים . אשר מוצלים בפעילותכם הברוכה למען עם ישראל . אתם שליחי הציבור המסורים יתן השם לכם כוח ולהוסיף ולקרב עוד משפחות יהודיות למסורת ישראל סבא.
ולסיום שנה טובה לכל החברים מתוך בראיות ואושר להתראות
יוסי וינטרוב-קנדה
[email protected]
17.
לברוך וגיטי מנדלסון
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
אנו מבינים שאתם עושים חיל!!!
ישר כח!!
מתגעגעים...
18.
חני יעקובוביץ
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
מ-ד-ה-י-ם

ניזני
19.
חילה, חני, חני ורחלי
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
עלו והצליחו
נראה שהיה מדהים

מרוסיות כלשהן
20.
רב חטיבה 300 הרב אליעזר אמויאל
ה' חשוון ה׳תשס״ז
אתה גדול !
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.