מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ו 19.09.2006

ו' תשרי: העצרת השנתית לזכרה של הרבנית חנה ע"ה

כבכל שנה מביאה בכנפיה השנה החדשה את היום החשוב והמיוחד לנשי ובנות חב"ד – ו' בתשרי, יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית, מרת חנה שניאורסון, אם רבינו, אם המלכות ■ גם השנה, אי"ה, תגענה מאות נשים ביום רביעי, אור לו' בתשרי, לעצרת המסורתית לזכרה ולעילוי נשמתה. בעצרת, שתתקיים אי"ה באולמי 'נאות ירושלים' המחודשים, יודלק נר נשמה, יילמדו משניות השם חנ"ה  לסיפור המלא
ו' תשרי: העצרת השנתית לזכרה של הרבנית חנה ע
הכנס אשתקד (ארכיון)
כבכל שנה מביאה בכנפיה השנה החדשה את היום החשוב והמיוחד לנשי ובנות חב"ד – ו' בתשרי, יום הסתלקותה של הרבנית הצדקנית, מרת חנה שניאורסון, אם רבינו, אם המלכות.

דמותה המיוחדת, עטורת ההוד, שבה ועולה אל מול עינינו, מזכירה את מסירות נפשה, אצילותה וטוב לבה. אמנם הימים הם ימים עמוסים, ימים שבין כסה לעשור, ימים נוראים וחגיגיים, אך היום החשוב זוכה בכל שנה ליחס מיוחד מצד נשי ובנות חב"ד, לכבוד אמו של הרבי.

גם השנה, אי"ה, תגענה מאות נשים ביום רביעי, אור לו' בתשרי, לעצרת המסורתית לזכרה ולעילוי נשמתה. בעצרת, שתתקיים אי"ה באולמי 'נאות ירושלים' המחודשים, יודלק נר נשמה, יילמדו משניות השם חנ"ה. כהמשך לנושא שעלה בכנס הארצי 'נִתֵּן ונחזור ונִתֵּן', יעסוק גם הערב הזה בנושא הנתינה, בזיקה לנתינה של הרבנית חנה בתקופות חייה השונות, לבעלה הגאון הרב לוי יצחק זצ"ל, לבנה, אור עולם, כ"ק אדוננו מורנו ורבינו ולאורחים רבים שהכניסה לביתה בתקופת המלחמה.

סיפורי הכנסת אורחים מאלפים, מימי המלחמה בקיץ האחרון יושמעו בהקשר זה. המשא המרכזי יעסוק ביכולת ההשפעה שלנו על השנה החדשה הניצבת בפתח, בכוח החשיבה החיובית שלנו – "טרעכט גוט ועט זיין גוט". בין לבין תשתלב מיכל מטבריה בניגוני חב"ד ובניגונים המתאימים לימים שהמלך בשדה.

הערב ייפתח בשעה 19:30 בארוחה סביב שולחנות ערוכים. הארוחה תימשך עד לשעה 21:30. לאחר שעה זו יפונו השולחנות ומתוך כבוד לרבנית יוקדש חלקו השני של הערב לתוכנית בלבד.

כבכל שנה תשולב בתוכנית המגבית לקרן חנ"ה. בו' בתשרי תשמ"ה ביקש הרבי בקשה פרטית נדירה: להקים קרן מיוחדת על שם אמו הרבנית, אשר מטרתה היא מימון המבצעים הייחודיים לנשים, הנגזרים ממצוות חנ"ה – כשרות, טהרת המשפחה ונרות שבת קודש. מי אם לא ארגון נשי ובנות חב"ד יתגייס למשימה שכזו? 'קרן חנ"ה' הוקמה, וכבר 21 שנה שפעילות רבה ומסועפת נפעלת דרכה. הדפסה שוטפת של מאות אלפי פרוספקטים בנושאים הנזכרים, הפקת קלטות וידאו ודיסקים, קיום ימי עיון בטהרת המשפחה לאוכלוסיות נשים מגוונות וכן ימי עיון למדריכות כלות.

לאחרונה הופק בכספי הקרן פרוספקט חדש לנשים ולכלות, שנועד להקל עליהן בשמירת מצוות טהרת המשפחה. זהו מאגר הפורס בצורה מרוכזת ונוחה לעיון, מידע עדכני בנושא.

גיוס המשאבים לקרן נעשה אחת לשנה בערב זה. מתרומות הנשים הצדקניות, אשר נוגעת להן הזכות והחובה, להיות חברה בקרן שייסד הרבי על שם אמו, ממומנת הפעילות החשובה. התרומה נעשית על ידי רכישת 'חברות בקרן', בסכום של 390 ₪. שי נאה מוענק לכל חברה. את התרומה ניתן לפרוס בתשלומים נוחים. במהלך הערב גם מכירה פומבית על דולר של הרבי והגרלה לטובת הקרן.

כל אחת מנשי ובנות חב"ד בארץ מוזמנת להשתתף. נציגות הארגון מוזמנות לראות ערב זה כאירוע מרכזי של יום ו' בתשרי ולהגיע מקרוב ומרחוק עם נשות הקהילה. רכישת הכרטיסים במקום, דמי כניסה: 75 ₪, השתתפות בהגרלה: 20 ₪ .
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
למה
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
לפי דעתי זה צריך להיות ארוע המוני ו-75 ש"ח ועוד מחיר נסיעה זה סכום גבוה.ואם הסיבה או חלק ממנה זה הכבוד אז אפשר לקצץ בזה.זה חוזר על עצמו כל שנה ואני יודעת שיש כאלה שלא משתתפות בגלל זה,במיוחד שזה בתקופת החגים.
2.
למספר 1
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
מה שנכון נכון
אני למשל
ואין בזה שום בושה
יוצא הערב מינימום 120/130 שקלים
ב"ה אבל החגים בשליחות והילדים.....
שנזכה לקבל שפע גשמי ורוחני בראש השנה......
3.
לא רק הכסף....
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
לדעתי יש מקום לחשוב בראש ובראשונה על תוכנו של הערב כי נשים באות כדי לכבד את זכרה של הרבנית אם המלכות וגם כדי לתרום. לצערי בשנים האחרונות הגיעו נשים רק כדי לתרום כשהצד העיוני של הערב פשוט לא כיבד את עצמו. בבקשה נא לתת את הדעת על כך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.