מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשס״ו 19.09.2006

מועמדים למזכ"ל האו"ם מבקשים תמיכת חב"ד

סוכנות הידיעות היהודית JTA חושפת את הנעשה מתחת לפני השטח בהתמודדות לתפקיד הנחשק מזכ"ל האו"ם. דיפלומטים מבקשים את הקהילה היהודית ונעזרים על-ידי חב"ד ■ השליח הרב לוי שם-טוב ארגן מפגש בין המועמד ההודי שאשי טראור עם ראשי ארגונים יהודיים, המועמד התאילנדי סורקיארט סתירתאי ביקש "פגישה אישית" איתו ונשיאת העצרת הכללית מבחריין היא ידידה ■ וגם: הרב שם-טוב מתכוון להפעיל נוכחות חב"דית בתפקיד מלא באו"ם  לסיפור המלא
מועמדים למזכ
המפגש הייחודי בין המועמד טראור והיהודים בבית-חב"ד וושינגטון

העצרת הכללית של האו"ם שנפתחת היום (שלישי) תהווה יריית הפתיחה להתמודדות על תפקיד מזכ"ל האו"ם הנחשק שיתפנה בסוף השנה הלועזית, ומתברר כי המועמדים מנסים לגייס את תמיכת הקהילה היהודית בארה"ב באמצעות חב"ד.

קופי אנאן האפריקאי יסיים את קדנציה בת 10 שנים בתחושת החמצה, מבחינת היהודים, בשל כשלונו להפסיק את הגינויים התדירים על 'ישראל הכובשת', חוסר פעולה נגד אנטישמיות גוברת, אזלת יד מול הקריאה להשמדת ישראל והכחשות השואה של נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד, שלא לדבר על הכור הגרעיני שהוא מקים.

באופן מסורתי, המזכ"ל מוצע על-ידי חמשת חברי מועצת הביטחון (ארה"ב, רוסיה, צרפת, סין ובריטניה) ל-192 חברי העצרת הכללית שמאשרים את הבחירה. המועמדים מאמינים כי ליהודים יש השפעה מסויימת על הסלקציה ומנסים לעשות רושם טוב.

בחוגים הדיפלומטים מסתובבים חמישה שמות אפשריים (להלן, לפי כמות התמיכה בסקרים): באן קי-מון, שר החוץ של דרום-קוריאה; שאשי טראור, דיפלומט הודי ותת-מזכ"ל האו"ם; סורקיארט סתירתאי, סגן ראש ממשלה בתאילנד; ג'איאנתה דנאפלה, יועץ בכיר לנשיא סרי לנקה; הנסיך זאייד אל-חוסיין, שגריר ירדן לאו"ם.

ד"ש מהמועמד מתאילנד

סוכנות הידיעות היהודית עולמית JTA דיווחה כי מנהיגים יהודיים בוושינגטון התראו השבוע עם טראור ההודי בפגישה שאורגנה על-ידי חב"ד-ליובאוויטש, "שמייצגת את התפתחות הקשר היהודי עם האו"ם".

המפגש נערך בבית 'ידידי ליובאוויטש בארה"ב' בארגון השליח הרב לוי שם-טוב והעסקן האורתודוקסי מיכאל לנדאו. מתחת לתמונה של הרבי ומפת בתי-חב"ד בעולם, טראור שוחח עם נציגי שדולת אייפא"ק למען ישראל, הועד היהודי אמריקני, בני ברית הבינלאומית, הליגה נגד השמצה, המועצה למען היהדות הסובייטית ו-AJIRI - ארגון יהודי הפועל באו"ם.

"אני יכול לדבר בשם תנועה עם נוכחות אנרגטית וממושכת ב-73 מדינות", הרב אמר. כתב JTA רון קמפיס טוען כי "מעורבותה של חב"ד היא סימן נוסף שהתנועה, שבמשך שנים נמנעה מבריתות עם ארגונים יהודיים מרכזיים, עכשיו יוצרת אותן".

ל-COL נודע כי המועמד מתאילנד סורקיארט סתירתאי פנה ביוזמתו לרב שם-טוב וביקש "פגישה אישית". השניים אכן נפגשו בניו-יורק במהלך הקיץ האחרון.

סגנו של סתירתאי נפגש באחרונה עם הרב הראשי לישראל יונה מצגר והשליח בבנקוק הרב נחמיה וילהלם וסיפר להם על היכרותו עם הרב שם-טוב. "מאוד התפעלנו מאשיותו המיוחדת", הוא אמר וביקש מהשלוחים למסור לרב שם-טוב דרישת שלום ממנו ומהבוס שלו - המועמד להיות מזכ"ל האו"ם.

ידידות עם הנשיאה מבחריין

הנשיאה החדשה של העצרת הכללית באו"ם (תפקיד מתחלף מידי שנה) היא הגב' חיה אל-חליפא מממלכת בחריין המוסלמית. הרב שם-טוב בעל ההשפעה נפגש גם עימה בחודש האחרון, וביקש ממנה לפעול נגד ההשמצות הנמשכות על ישראל בארגון הבינלאומי. "עלינו להפוך את המתיחות לידידות", הוא אמר לה.

הנשיא הקודם של העצרת הכללית יאן אליאסון הוא "שוודי המקורב לתנועת חב"ד", לפי עיתון 'הארץ'. לפני מספר חודשים, אליאסון אירח בביתו בניו-יורק פגישה עם רבנים, עסקנים ופעילים יהודיים. בפתיחה כובד הרב שם-טוב ושקט שרר במקום, כשחזר על שיחה של הרבי בפרשת השבוע, דיווח העיתונאי שמואל רוזנר.

"אם יבואו המדינות החברות באו"ם בידיים נקיות ובראש פתוח, כל אחת ומסורתה, כל אחת ותרומתה, יהיה כל העולם עשיר יותר, נעים יותר", הרב אמר לו.

לפי 'הארץ', אליאסון באמת פעל נמרצות לחיזוק עמדת ישראל באו"ם וכדי לקדם את הרפורמות ההכרחיות כדי לאזן את העמדות הפרו-ערביות. לפני כניסתו לתפקיד, הרב שם-טוב ארגן עבור אליאסון מפגש ראשוני עם ראשי ארגונים יהודיים.

בקרוב: חב"ד קבוע יותר באו"ם

JTA גם דיווח כי "חב"ד, קבוצת ההפצה הדתית הנלהבת, זוכה באחרונה לפרופיל גבוה באו"ם, ומראיינת נציגים בתפקיד מלא לפעול עם הארגון הבינלאומי".

הרב שם-טוב מוביל את היוזמה לייסד נוכחות חב"דית קבועה באו"ם, הם דיווחו. חלק ממאמציו יישאו פרי בתקופה הקרובה: חב"ד-ליובאוויטש תוכר רישמית כ-NGO (ארגון לא-ממשלתי) על-ידי האומות המאוחדות.

גורמים בארגונים יהודיים אמרו שחב"ד והאו"ם תואמים שקולים בעקבות הנוכחות הקבועה שיש לחב"ד במדינות שאין להם נוכחות יהודית מלבדם.

"לחב"ד יש רשת בינלאומית אפקטיבית של יהודים", אמר שי פרנקלין, מנהל קשרים בינלאומיים בקונגרס היהודי העולמי.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
shliach
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
if you do in the UN what you do in Washington Lubavitch will be proud !
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.