מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשס״ו 18.09.2006

שמחת תורה בישיבה קטנה חב"ד באלעד

אווירה חגיגית ומרוממת אפפה את ישיבת חב"ד באלעד בשעה שהתלמידים חגגו סיום שנת לימודים מוצלחת, ולראשונה הוציאה הישיבה מחזור בוגרים לישיבות גדולות ברחבי הארץ ■ אולם אין ספק שגולת הכותרת היתה מסיבת סיום "מבצע תורה - ה'תשס"ו" שבה חולקו תעודות הוקרה מיוחדות לתלמידים שהשקיעו את מרצם וכוחם ולמדו בע"פ מאות דפי גמרא  לסיפור המלא וגלריית תמונות מאת צלם COL מאיר דהן 
שמחת תורה בישיבה קטנה חב
הרב מרדכי מלכה מרא דאתרא אלעד נואם באירוע (צילום: מאיר דהן, COL)

אווירה חגיגית ומרוממת אפפה את הישיבה בשעה שהתלמידים חגגו את סיומה של שנת לימודים מוצלחת בס"ד, ולראשונה הוציאה הישיבה מחזור בוגרים לישיבות גדולות ברחבי הארץ.

אולם אין ספק שגולת הכותרת היתה מסיבת סיום "מבצע תורה - ה'תשס"ו" שבה חולקו תעודות הוקרה מיוחדות לתלמידים שהשקיעו את מרצם וכוחם ולמדו בע"פ מאות דפי גמרא, וכמו"כ למדו י"ב פרקי תניא ועשרות מאמרים ושיחות בע"פ במשך שנת הלימודים ה'תשס"ו, שזה עתה הסתיימה.

באירוע הרב מרדכי מלכה מרא דאתרא - אלעד, (עפ"י סדר א"ב) הרב חנניה-יוסף  אייזנבך ראש ישיבת תומכי תמימים - בני ברק, הרב ישראל גרינברגר רב קהילת אהבת ישראל, ויזניץ - אלעד, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי רב נחלת הר חב"ד ומזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק, ורב קהילת חב"ד באלעד הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי.

כמו"כ נכחו באירוע מיוחד זה הורי תלמידים וידידים שבאו לשמוח בשמחתה של תורה באירוע שגרם לקידוש שם שמים וקידוש שם חב"ד.

ראשון הדוברים הי'ה ראש הישיבה שהפליג בדברי שבח לתלמידים המצטיינים ששקדו לילות כימים על התורה ועל העבודה, וקישר את האירוע עם יום זה - אור לכ"ה אלול - תחילת הבריאה, ולמרות זאת רק בבריאת האדם נשלם המטרה באופן דזה היום תחילת מעשיך וכן הוא לגבי הישיבה ש"זה היום תחילת מעשיך" שאירוע זה הוא סוף מעשה במחשבה תחילה עיקר סיבת הקמת הישיבה, ואח"כ הודה לקב"ה על הזכות שנפלה בחלקו ועל הסייעתא דשמייא בכל צעד ושעל, ובעזהי"ת כן ימשך וביתר שאת וביתר עז.

לאחריו פתח התמים ישראל יצחקי שי' ב"דבר מלכות" מענייני דיומא - בעניין ר"ה יוהכ"פ ועשי"ת. לאחריו דיבר ראש ישיבת בני ברק הרב אייזנבך שהסביר את הק"ו ומה דוד מלך ישראל שלא למד מאחיתופל אלא שני דברים בלבד וכו' דהיות שאצל יהודי התורה פרה ורבה ולכן מובן דאפי' הלומד אות אחת וכו' כי זה מתרחב ונהי'ה יותר משני דברים בלבד שלמד דהע"ה מאחיתופל.

אח"כ הוזמן לשאת את דבריו הרב מרדכי מלכה מרא דאתרא אלעד, - שהגיע לאירוע מלווה בעוזרו ויד ימינו ר' מיכאל דור - מנכ"ל מוסדות דרך המלך -, שקישר את האירוע עם פרשת השבוע "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת" שהשימה בפיהם היא באופן דשירה ואזי תורתו מתקיימת ומשתמרת, והפליג בדברי שבח על הישיבה ועל שמה הטוב ההולך לפניה.

אחריו נשא דברים הרב ישראל גרינברגר רב קהילת אהבת ישראל, ויזניץ - אלעד, שהרבה לדבר בשבחה של הישיבה והתמימים "כל מקום שחב"ד תוקעים יתד רואים את ההצלחה והסייעתא דשמיא הגדולה".

אחריו דיבר הרב ירוסלבסקי שליט"א רבה של קהילת חב"ד נחלת הר חב"ד ומזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק, על הנחת רוח שנגרם לנשיא הדור ע"י מעמד מיוחד זה ובירך את התמימים שיעלו מעלה מעלה במעלות התורה והחסידות. אחרון הנואמים היה רב קהילת חב"ד באלעד הרב שנ"ז ירוסלבסקי שהתפעל מהתפתחות הישיבה ומאיכות התמימים שי'.

ואז הגיע הרגע המיוחל שבו עלו בזה אחר זה התמימים הזוכים לקבל את תעודת ההוקרה והפרסים, ראשון הזוכים בכרטיס טיסה לחצרות קדשינו הי'ה התמים המצויין ישראל יצחקי שעמל ויגע במשך כל השנה על מנת להצליח במשימה חשובה זו של לימוד מסכת שבת בע"פ - והוכתר על ידי ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב שליט"א כ"חתן תורה", אחריו עלו בזה אחר זה "סגני חתן התורה" התמימים: שמואל ריבר, חיים וייספיש, אליסף לויוב, שאול לישנר שי'. לאחריהם עלו ה"מצטיינים" התמימים: שלום דובער בלינוב, אלחנן גורליק שי', ואחריהם התמימים ה"משקיעים": אריאל משה, אור גוטליב, מנחם מנדל פישר, יהודה אנקאווה, שמואל ישראלי.

אירוע זה והפרסים נתרמו ע"י ידיד הישיבה הרב משה הלוי קליין לאויוש"ט, לע"נ אביו החסיד הרב ר' אברהם אליעזר בן הר"ר שלמה ז"ל.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
נחת רוח.
כ"ה אלול ה׳תשס״ו
אמנם לא נוכחתי במסיבה אבל התמונות מדברות בעד עצמן, ושמה הטוב של הישיבה מראה עד כמה אפשר להצליח כשהולכים במסירות נפש ובהתקשרות לאילנא דחיי. כבוד הר בלינוב שליט"א הישיבה באלעד מקדשת את שם חב"ד בצורה הטובה והראויה ביותר, יתן לכם השי"ת כהנה וכהנה בגו"ר.
א. ג. כפ"ח
2.
ל1
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
כאחד ההורים אני כן השתתפתי במסיבה, ולא היה קץ לתענוג שלי. יש כאן סיפור הצלחה רציני ביותר. התמימים המצויינים שגמרו באמת את כל מסכת שבת הם המבחר שבמבחר, והרבי מתגאה בהם. לראש ישיבת אלעד ולצוות המוצלח, רוב ברכות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.