מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשס״ו 15.09.2006

מוסקבה: הוחמר עונשו של הדוקר בבית הכנסת

בית משפט במוסקבה גזר היום 16 שנות מאסר על על גלוח הראש אלכסנדר קופצ'ב, שדקר בסכין עשרה מתפללים יהודים במרכז הקהילתי "חב"ד-ברונייה" במרכז מוסקבה ב-11 בינואר השנה. בתחילה נגזרו על קופצ'ק 13 שנים בכלא, אולם בעקבות דרישות התביעה וההגנה, הורה בית המשפט העליון לקיים משפט חוזר  לסיפור המלא
מוסקבה: הוחמר עונשו של הדוקר בבית הכנסת
בית הכנסת 'בלשייא ברונייא' במוסקבה (ארכיון)
קופצ'ק הורשע בהסתה לרצח ובניסיון לרצח ממניעים גזעניים. בהתקפה על בית הכנסת נפצע אחד המתפללים באורח קשה ושלושה נוספים נפצעו בינוני. המרכז, הכולל בית כנסת וישיבה של חב"ד, שוכן סמוך לכיכר פושקין בלב העיר. אחד הפצועים בתקרית היה יחזקאל מנחם אהרון, תלמיד ישיבה מקרית מלאכי.

הדוקר הגיע לבית הכנסת ב-17:30, חמוש בסכין ציידים. עדי ראייה אמרו כי הצעיר קרא לעבר המאבטחים בכניסה: "אני אהרוג אנשים, אני אהרוג אנשים", הדף אותם - ופרץ פנימה. בתוך הבניין דקר התוקף את כל מי שנתקל בדרכו, תוך שהוא משמיע קריאות "הייל היטלר".

השומרים סיפרו אחר כך כי בתחילה חשבו שהצעיר מתלוצץ, אך כשנוכחו לדעת שהוא רציני - היה כבר מאוחר מדי. "ראיתי אדם נכנס פנימה עם סכין גדולה", סיפרה עובדת בבית הכנסת, "ראיתי אנשים שוכבים על הרצפה עם פצעי דקירה". כאשר הצליחו השומרים להשתלט על הצעיר, הוא נעץ את הסכין שהחזיק בבטנו וצעק: "תהרגו אותי. אני הרגתי אתכם יהודונים, עכשיו תהרגו אותי".

אחד הפצועים בתקרית היה רב בית הכנסת יצחק קוגן, שהוא גם בעל אזרחות ישראלית. בנו של הרב, תלמיד הישיבה יוסף קוגן, בן 21, השתלט על התוקף, פרק את סכינו ואחז בו עד לבוא המשטרה.

קוגן, שהפך לגיבור היום, הציל גם בעבר את באי המקום כשגילה ב-1999 פצצה שהונחה בבניין. בין הפצועים גם מנהל מרכז חב"ד בבניין הרב מיכאל מישולבין, בן 34.

בתקופה האחרונה יש עלייה במספר התקריות על רקע גזעני ואנטישמי ברוסיה - בעיקר מצד קבוצות של גלוחי ראש וארגונים גזעניים. ארגוני זכויות אדם ברוסיה טוענים כי התביעה מתייחסת בקלות ראש לפשעים על רקע גזעני ובתי המשפט גוזרים עונשים קלים מדי.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
its about time
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
its about time the arrested this guy Kuptzik, now they should get his brothers VIDAL
2.
חבדניקית
כ"ג אלול ה׳תשס״ו
נא לדייק בשם נמשפחה של הפושע - קופצב ולא להבדיל קופצק
3.
איזה יופי
כ"ד אלול ה׳תשס״ו
אחרי שהוא ייצא מהכלא
הוא יקבל וואחד דקירה ממני
וואי וואי ...
רק שיעיז לצאת...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.