מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשס״ו 15.09.2006

הירושה בפעולה: הרב שיין מרחיב את הבית-חב"ד

ביורוקרטיה מונעת את העברת הירושה האגדית של 40 מיליון דולר לידי בית-חב"ד בטנלפיי, אולם השליח הרב מרדכי שיין מתכוון להתחיל בעבודות הבנייה להרחבה הבניין בניו-ג'רזי ב-32 אלף רגל ■ את השיפוצים יממנו יהודים מקומיים והחלק מהירושה שהועבר. "כולם צריכים לתת מה שיכולים. כסף נמצא בידי אלוקים ורק צריך לפתוח את הידיים", הרב שיין אומר ■ ראש עיריית טנפליי פיטר רוסטין אמר: "אנחנו ברי-מזל. השלוחים מתמקדים בשירות הקהילה"  לסיפור המלא
הירושה בפעולה: הרב שיין מרחיב את הבית-חב

בית-חב"ד בעיר טנפליי בניו-ג'רזי מתכוון להרחיב את הבניין הנוכחי בעוד 32 אלף רגל בעלות מוערכת של 11 מיליון דולר מתוך ירושה של אחד המקורבים.

הרב מרדכי שיין, השליח ורב בית-הכנסת "בית אהרן פורם" בבית-חב"ד, מסר כי עבודות הבנייה ייחלו ביום ראשון הקרוב ויימשכו קרוב לשנה.

התוכניות להרחבה החלו לפני שלוש שנים, אבל קיבלו דחיפה כשהרמן שטרן, אחד המתפללים שנפטר בשנת 2005, העניק את ירושתו המלאה לחב"ד המקומית. העיתון היהודי "ג'ואיש סטנדרד" דיווח כי הסכום נע בין 30 ל-40 מיליון דולר, והרב שיין מסכים רק לומר כי מדובר "בכמה מיליון".

"הוא היה מאוד מעורב בבית-חב"ד ובבית-הכנסת ותמיד עזר לנו", הרב שיין אמר על שטרן המנוח. אולם בית-הכנסת הנוכחי נקרא על-שם הוריו של שטרן, ובית-הכנסת החדש ייקרא על-שמו.

העצה הכלכלית של השליח

הסכום המלא עדיין לא ניתן לחב"ד והרב שיין אומר כי התהליך החוקי יכול להימשך מספר שנים. הכספים שכבר הועברו יממנו את ההרחבה. אולם גם יהודים נוספים יתרמו לשיפוצים.

"כולם יעזרו. כולם צריכים לתת מה שהם יכולים. לאלוקים יש את כל הכסף. אם אתה רק פותח את הידיים, הוא מספק אותו ושם אותו בחשבון הבנק שלך", אמר השליח המבוסס כלכלית.

לאחר ההרחבה, בית-חב"ד יכלול 10 חדרי לימוד ושיעורים, אולם תפילה בגודל 4 אלף רגל מרובע, אולם אירועים בגודל 4 אלף רגל מרובע וקומת משחקים על גג הבניין. במקום יותקן גם גנרטור חשמלי שישמש את הבניין בעת הפסקת חשמל כמו זו שהתרחשה לפני שבועיים על-ידי הוריקן ארנסטו.

מאות אנשים מגיעים לתפילות ימים נוראים בחב"ד ו"מצטופפים כמו סרדינים". 150 ילדים משתתפים ב'היברו סקול' פעמיים בשבוע ועוד 140 ילדים מגיעים לפעוטון מידי יום. בסניף המקומי של 'מעגל הידידות' לטובת ילדים עם מוגבלויות מעורבים 150 ילדים ומתנדבים.

ראש עיריית טנפליי פיטר רוסטין הביע את שמחתו לשמע תוכניות ההרחבה. "מהרגע שפגשתי את הרב שיין והרב חיים בויארסקי (מנהל הפעילות לנוער בבית-חב"ד), מיד ראיתי שהמטרה שלהם הוא שירות ציבורי לקהילה. אנחנו מאוד ברי-מזל בטנפליי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.