מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ו 14.09.2006

השליח הועמד לעימות מול שני הפורעים

שני הצעירים שציירו צלבי קרס וכתובות נאצה על חנות יודאיקה בבעלות חב"דית בבוקה-רטון הודו במעשה אולם טענו שאינם אנטישמים אלא "רק מעשה קונדס" ■ הפרליט המחוזי בפלורידה בארי קרישנר הזמין את שליח חב"ד הרב זלמן בוקיעט, ניצול שואה ואחרים מהקהילה היהודית להתעמת מול הפורעים "שיבינו את המעשה חסר הטעם" ■ בעל החנות "יידישקייט" ר' יוסף ברוק אמר לעיתונות שמכיוון שנמצאים בחודש הרחמים והסליחות, הוא מוחל על השחתת חנותו  לסיפור המלא
השליח הועמד לעימות מול שני הפורעים

שני גברים צעירים מפלורידה המואשים בביצוע מעשים אנטישמיים הועמדו לעימות מול נציגי הקהילה היהודית בבוקה-רטון במשרדו של פרקליט מחוז פאלם-ביטש.

קונור רניארי בן 19, וג'ורדון ג'נטייל בן 18 התנצלו על הריסת רכבים וחנות תשמישי קדושה השנה, ואמרו כי הם לא ידעו שמעשיהם האלימים יפגעו ברגשות של הקהילה היהודית. הם הודו באשמה.

בין האישים שהתבקשו להשתתף בעימות היה הרב זלמן בוקיעט, שליח חב"ד בוולטמן שבית-חב"ד שלו שוכנת בסמיכת למקום בו בוצעו המעשים האנטישמיים. השתתפו גם ניצול שואה נורמן פריימן, שוטרים ונציג של הליגה נגד השמצה.

"הכוונה בעימות הייתה כדי לתת הרגשה לנפגעים בקהילה היהודית שיש מי שמאזין להם. זה היה רעיון משמעותי למעשה חסר טעם", אמר הפרקליט בארי קרישנר.

'מזל שמדובר בילדים משתוללים'

לפי דו"ח שפורסם באחרונה, מספר האירועים האנטישמיים בפלורידה נמצאת במגמת עלייה. 199 אירועים נרשמו במהלך שנת 2005, מול 173 בשנת 2004, 102 בשנת 2003, ו-93 בשנת 2002.

בחקירה, שני הצעירים הבהירו כי הם אינם אנטישמיים וכי הם ראו את פעולות ההרס כמעשה קונדס.

העיתון "סאות' פלורידה סאן סנטניאל" דיווח כי עם היקרב השנה היהודית החדשה, תקופת הרחמים והסליחות, בעל חנות היודאיקה בקניון 'מישון ביי פלזה' הודיע שהוא מוחל לקונור רניארי שהשחית את חזית החנות "יידישקייט" בכתובת גרפיטי של "תשרפו את היהודים".

הבעלים החב"דיים, ר' יוסף-חיים ברוק, אמר: "אני שמח לשמוע כי מדובר בילדים שהשתוללו. טוב לדעת שזה לא היה איזה קבוצה מאורגנת של אנשים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.