מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ו 14.09.2006

חקירה בשגרירות לאחר זלזול באשה חב"דית

כל מה שהגב' דבורה-לאה בנדורנקו רצתה בשגרירות ישראל במוסקבה הייתה ויזה כדי לבקר את סבתה החולה בת 85 בכרמיאל. אולם הפקידים חשבו אחרת ■ בנדורנקו העובדת בבית-חב"ד בעיר וולגוגרד נדרשה להוכיח לפקידים שהיא לא עוסקת 'בסחר אנוש' וכעבור חצי שנה היא עדיין לא קיבלה אישור כניסה לישראל ■ משרד החוץ הישראלי מכחיש את ההתנהגות הבוטה, אולם בעקבות פנייה מחברת-הכנסת מרינה סולודקין, שרת החוץ ציפי ליבני הורתה על פתיחת חקירה  לסיפור המלא
חקירה בשגרירות לאחר זלזול באשה חב

משרד החוץ הישראלי הורה על פתיחת חקירה באופי הטיפול בתהליכי הענקת ויזה ואישור כניסה בקונסוליית ישראל במוסקבה בעקבות זלזול חמור באישה חב"דית.

הפרשייה שפורסמה לראשונה בעיתון הישראלי באנגלית "ג'רוזלם פוסט" הניעה את חברת הכנסת מרינה סולודקין מ'קדימה' לשלוח מכתב תלונה לשרת החוץ ציפי ליבני ולדרוש בדיקה בהתנהגות הפקידים בקונסולייה הישראלית.

ה'פוסט' דיווח כי בשני מקרים נפרדים, נשים יהודיות רוסיות שביקשו לקבל ויזת תיירים לישראל נדרשו בבוטות 'להוכיח שהן לא עוסקות בסחר בנשים'.

באחד המקרים, הגב' דבורה-לאה בנדורנקו, אישה שומרת מצוות ולובשת פאה העובדת בבית-חב"ד בעיר וולגוגרד ברוסיה, זכתה בזלזול בוטה מאת הפקידים.

הגב' בנדורנקו ביקשה ויזה לישראל לפני שישה חודשים כדי לבקר את סבתה החולה בת 85 שמתגוררת בכרמיאל, אולם בקונסולייה סירבו לתת לה אישור כניסה לישראל וטענו כי נסיעה נובעת 'ממניעים לא כשרים'.

משרד החוץ 'חצי מכחיש'

במכתבה, ח"כ סולודקין ביקשה מהשרה ליבני "אישית" להורות על פתיחת חקירה בנושא ואם הטענות נכונות - לפטר מיידית את הקונסול במוסקבה.

"אני חושבת שהתנהגות כזו מאת נציגים רישמיים של מדינת ישראל גורמת נזק קשה גם למדינה וגם לתושבים, במיוחד שרבים מהם מהגרים מברית המועצות לשעבר", סולודקין כתבה.

"הם גרים כאן, עובדים ומשלמים מיסים - ואין שום זאת לעובדי הקונסולייה הישראלית להתייחס אליהם ולמשפחתם בזלזול מביש".

אדי שפירו, דובר במשרד החוץ בירושלים, הכחיש כי התנהגות כזו קיימת בשגרירות במוסקבה אבל אמר כי מכיוון הרצינות של הטענות חקירה נפתחה בנושא. "אם יוכח נכון, נדרוש מפקידי הקונסולייה להתייחס בצורה מקצועית לכל המבקשים ויזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.