מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ו 14.09.2006

אירוע רב רושם לרגל ח"י אלול בבר-אילן

אתמול בערב נערך באוניסרסיטת בר-אילן ערב מיוחד לרגל ח"י אלול. הנואם המרכזי היה הרב בנימין קופרמן, רב בית הכנסת הגדול ברמת-גן, ובחלק האמנותי הופיע ישי לפידות, שהפתיע את הקהל ביכולתו לשיר ניגוני חב"ד ברגש   לכתבה המלאה ולתמונות נוספות
אירוע רב רושם לרגל ח
הרב קופרמן נושא דברים (צילום: מאיר דהן - COL)

 ביום שלישי, י"ט באלול תשס"ו, התקיים ערב מיוחד במינו באוניברסיטת בר אילן, לכבוד ח"י באלול יום הולדת הבעש"ט ובעל התניא וחודש הרחמים והסליחות. יוזמי ומארגני הערב היו שי ורבקה שור, וורד לוי, מארגני שיעורי התניא באוניברסיטה. לשכת רב הקמפוס, דיקאן הסטודנטים ואגודת הסטודנטים נתנו את חסותם לאירוע.

מהותו של הערב הייתה התעוררות לכבוד חודש הרחמים והסליחות מחד, ומאידך - חיזוק ותקווה מתוך חיות ושמחה. החיות והשמחה המודגשים בח"י אלול בכל שנה ושנה, רוח זו קידמה את המשתתפים כבר במבואה לאולם, בדמות תערוכת ציורי נוף של מז'יבוז והסביבה, וכלי נגינה , וכן דוכן ספרי קודש וחסידות שנרכשו ע"י הקהל. מנחי הערב היו שי שור, ממארגני שיעורי התניא, ואבישי - אחד הסטודנטים המשתתפים בקביעות באירועים.

בחלקו הראשון של הערב נשא דברים הרב בנימין קופרמן - רב ביהכנ"ס הגדול ברמת גן. ההרצאה עסקה בשיחה של הרבי בנושא תפילת חנה ובקושיות המתעוררות מיחסו התמוה של שמואל לתפילתה "למה תשתכרי". מהתירוץ לקושיות אנו לומדים שכאשר יהודי מבקש על עצמו בקשות אישיות, למעשה, כוונתה הפנימית של נשמתו היא לבקש את צרכיו לצורך מילוי רצון ה'. הרב קופרמן הדגיש את הצורך בתפילה וזעקה לה' ביתר שאת כתשובה למצב.

בחלקו השני של הערב הופיע הזמר ישי לפידות, מלהקת אוף שימחעס, במופע ראשון מסוגו. ישי הגיש מופע "דיבור-שירה". הוא סיפר סיפורים אישיים המשקפים מצבים ואירועים השייכים לעמנו. כך דיבר לכל אחד ואחת וברקע נוגנה נעימה. כאשר הגיע לשיא בסיפורו, שר אותו כניגון חסידי. ישי הדגיש את התשובה והקריאה לה' תוך הדגשת דרך העבודה המיוחדת של החסידות. הוא הצליח לגעת בנשמתו של כל משתתף בערב בעוצמה רבה.

הקהל יצא בתחושה אישית של קירבה, חיות והתרוממות, ומיד בסיום הערב ביקשו רבים את הדיסק של ההופעה החיה. השירים היו שירי תקווה ובטחון בה', והערב הסתיים בבקשה לגאולה השלמה, בניגון "זאל שוין זיין די גאולה" - "שתבוא הגאולה".

אין ספק כי הערב הותיר רושם חזק על המשתתפים, והיה המשך למסורת של הפעילות החסידית המתקיימת בקביעות בקמפוס, הן בשיעורי התניא הקבועים והן באירועים השנתיים בתאריכים החשובים בתולדות החסידות.

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
מנחה הערב
כ"א אלול ה׳תשס״ו
אבישי רובינשטיין
פרופסר להיסטוריה (עוד מעט)

כל הכבוד אבי!!!!

בן דודך
אבי - ברוקלין ניו-יורק
2.
אבי!!!
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
סופסוף שומעים את הדוקטור!!!!המון הצלחה.
בת דודה
3.
ולבנימין אמר
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
ידיד ה, אהוב על המקום - אהוב על הבריות, שנה טובה ומתוקה,
4.
תזהרו מרובינשטיין!
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
מיסיונר חב"די ידוע.
:)))

שעיה
וינה.
5.
אבי!!!
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
אוטוטו נראה אותך גם מתוועד!
עוד בת דודה
6.
יחסו התמוה של מי ???
כ"ב אלול ה׳תשס״ו
שמואל הוא בנה של חנה שנולד
כתוצאה מאותה תפילה ,,
יחסו התמוה הוא של עלי הכהן ,
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.