מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשס״ו 13.09.2006

עו"ד ציבין: תקלה ומכשלה כשרותית באל על

עו"ד נחמה ציבין, הפעילה בתנועה להגינות שלטונית, בראשות מר מרדכי איזנברג, פנתה היום לחברת אל-על בדרישה להסיר את המכשלה הכשרותי. המדובר בנוסעי אל על הטסים בטיסות חברת אל על הנקראות "קוד שיריניג" והמקבלים בטיסה ארוחות לא כשרות. מדובר בהסדר לפיו, אל על מוכרת כרטיסים שלה לטיסות המבוצעות ע"י חברות זרות  לסיפור המלא 
עו
(אילוסטרציה)

כתוצאה מכך נוסעים תמימים סבורים כי האוכל המוגש להם בטיסה הנו כשר, הואיל והכרטיס הוא כרטיס אל על שעליו מצויין מספר טיסה של אל על והוא אף צובר נקודות באל על עקב טיסה זו. הנוסע התמים מקבל למעשה ארוחה לא כשרה של החברה הזרה, בעוד הוא חושב שהיא כשרה כמו כל המזון המוגש באל על. כידוע חברת אל על מקפידה על אלמנט הכשרות ופעם היתה לאל על פרסומת:

We don't fly until everything is Kosher
יתר על כן, חלק מהנוסעים, מגיעים לטיסה, עייפים ורעבים ומאחר ואין להם אוכל כשר, אין הם עומדים בנסיון ומתפתים לאכול את המזון הלא כשר.

במכתבה, דורשת עו"ד ציבין, בין היתר, כי לכל נוסעי אל על בטיסות המבוצעות על ידי חברות זרות, יסופקו ארוחות כשרות. לחילופין נדרשת החברה לציין בכרטיס באופן בולט כי הארוחות בטיסה אינן כשרות וכן לפרסם עובדה זו ולחייב את סוכני הנסיעות להתריע בפני הנוסעים כי הארוחות אינן כשרות ויש להזמין מראש אוכל כשר.
ציבין מסיימת את מכתבה בתקווה כי חברה המזוהה עם מדינת ישראל וחלק גדול מנוסעיה שומר על כשרות, תעשה הכל כדי להסיר מכשלה זו ובהקדם.

המכתב לאל על הינו המשך לפעילותה של התנועה להגינות שלטונית בענייני כשרות.
התנועה להגינות שלטונית באמצעות מיסדה והעומד בראשה מר מרדכי איזנברג פעלה בבג"צ לחיזוק מעמד כשרות הרבנות הראשית ורבנויות הערים בישראל, בין היתר בעתירות שגרמו לוועדה בין משרדית לרפורמה בשרותי ההשגחה על הכשרות, קורסים ובחינות למשגיחי כשרות, הפסקת ניגוד העניינים ביחסי משגיח מושגח ע"י ניתוק הקשר הכספי ביניהם.

כמו כן גרמה עתירת התנועה לפסק דין המורה למועצות הדתיות ברחבי הארץ שלא להוציא תעודות כשרות אלא בחתימתו של המרא דאתרא רב העיר המכהן ולא בחתימת פקידי המועצה הדתית.

נוסף על כך עתרה לאחרונה התנועה לבג"צ בכדי לאכוף סימון מרכיבי חלב נכרי על כלל המוצרים המכילים מרכיבים שכאלו, בין היתר מוצרי מחלבות תנובה ושטראוס.

מכתבה של עו"ד ציבין:

י"ט אלול, תשס"ו
 12 ספטמבר, 2006

לכבוד
אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ
תל אביב

באמצעות פקס מס' 7602233-03

שלום רב,

הנדון: תקלה והכשלה כשרותית


1. הובאו בפנינו מספר תלונות בדבר חשש להכשלת נוסעים בחברת אל על באכילת אוכל שאיננו כשר.
2. המדובר בהסדר הנקרא Code Sharing, לפיו, עפ"י הסכמים עם חברות תעופה זרות, מוכרת אל על כרטיסים לטיסות של אל על, כאשר בפועל הטיסות מבוצעות על ידי חברות זרות.
3. מכאן שנוסעים תמימים היודעים כי הארוחות המוגשות בטיסות אל על הינן כשרות, סבורים לתומם כי גם הארוחות בטיסה של החברה הזרה הינן כשרות ולעיתים הם מוכשלים באכילת נבילות וטריפות ממש, בלא שחלילה התכוונו לכך.
4. אשר על כן נבקשכם כדלקמן:
א. לדאוג כי גם בטיסות שבהסדר הנ"ל, יסופקו לנוסעים מנות אוכל כשרות ולמנוע הרמטית מצב בו נוסע הרוכש כרטיס בחברת אל על יקבל בטיסה שבפועל, מזון בלתי כשר.
ב. לחילופין נבקשכם לפרסם כי הארוחות המוגשות לנוסעים בטיסות Code Sharing אינן כשרות.
ג. לחייב את סוכני הנסיעות להתריע בפני הנוסעים כי הארוחות אינן כשרות ולכן יש להזמין מראש אוכל כשר.
ד. כי בכרטיס האלקטרוני ו/או בכל כרטיס שהוא, יהיה רשום באופן בולט כי הארוחות בטיסה אינן כשרות.
5. הננו בטוחים כי חברה המזוהה עם מדינת ישראל וחלק גדול מנוסעיה שומרי כשרות, תעשה הכל על מנת להסיר מכשלה זו ובהקדם.


בכבוד רב

_____________
נחמה ציבין, עו"ד
ב/ התנועה להגינות שלטונית  (ע"ר)

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אנא המשיכו לטפל בזה
כ' אלול ה׳תשס״ו
ראיתי את זה בטיסה של "סוויס אייר"- יהודים תמימים אוכלים ממש טרף כי לא עלה בדעתם שזה לא טיסה בפועל של סוויס ולא אל-ע, וכן הערתי על זה לשירות לקוחות של אל על. הרבה הצלחה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.