מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ו 12.09.2006

מערות קבורה נחשפו ליד גבעת שושנה בצפת

שני מערות קבורה שששופצו על-ידי חברת 'אוהלי צדיקים' נחשפו השבוע בפני מספר חסידי חב"ד מצפת. על המצבות נכתב כי אלו הם קבריהם הם של עוקבן בר נחמיה ריש גלותא בדור האמוראים המכונה "נתן דצוציתא", ואנטיגנוס איש סוכו - תלמידו של שמעון הצדיק ■ אך יש כבר מי שסבור שקברו של אנטיגנוס איש סוכו לא נמצא בצפת, כי אם בסוכו שבאיזור לטרון  לסיפור המלא ולתמונות נוספות
מערות קבורה נחשפו ליד גבעת שושנה בצפת
המצבה שעל קברו של אנטיגנוס איש סוכו ותלמידו של שמעון הצדיק

השבוע, הודפס ספר ה'תניא' בשכונת גבעת שושנה בצפת, במהלכה נחשפו בפני מספר חסידי חב"ד מערות קבורה שששופצו על-ידי חברת 'אוהלי צדיקים' בראשות הרב ישראל-מאיר גבאי ובידי ישראל הרצברג.

על המצבות נכתב כי הם של עוקבן בר נחמיה ריש גלותא בדור האמוראים המכונה "נתן דצוציתא", ואנטיגנוס איש סוכו - תלמידו של שמעון הצדיק.

הם מרוחקים זה מזה במרחק של כ-30 מטר. הקברים נמצאים על צלע ההר בכניסה מצד שמאל לשכונת 'גבעת שושנה'.

הרב יהודה שטרן מורה דרך טוען כי אנטיגנוס איש סוכו ותלמידו של שמעון הצדיק לא קבור בצפת, כי אם בסוכו שבאיזור לטרון. "על פי המסורת היהודית אנטיגנוס איש סוכו קבור בסוכו לשם היו עולים ומתפללים על קברו. יש במקום שרידים של הקבר".

לגבי קברו של עוקבן בר נחמיה אומר שטרן כי הוא מהאמוראים עליהם תיאר האר"י הק' היכן הם טמונים באיזור צפת, וכי יש סבירות שאכן מדובר בקברו. מי שגילה את הקבר בצפת הרב יוסף רוטשטיין מירושלים מאירגון 'קיברי אבות' בראשות הרב יהודה שטרן.



 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מאמר המפרט את קברי הצדיקים
י"ט אלול ה׳תשס״ו
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sinay/zfat-4.htm
2.
שער הגלגולים הקדמה לז
י"ט אלול ה׳תשס״ו
הנה הציטוט מספר הגלגולים שמשם כנראה ניסו לזהות את הקברים:

גם בלכתך מצפת מדרך בין גבליין הנז"ל, באותו ההר אשר לצד ימינך, שהוא למעלה מן הארת אל קראת של הישמעאלים, תעלה משם ותלך כל ראש ההר ההוא מצפונו לדרומו, ושם כמו חפירה תחת הסלע לצד ימינך, ושם קבור אנטיגנוס אי"ס. ותלך מעט יותר לצד דרום, ושם חפירה ג"כ תחת הסלע לצד ימינך, ושם קבור נתן דצוציתא:

3.
קברי צדיקים בגליל
כ' אלול ה׳תשס״ו
כל נושא קברי הצדיקים הוא ענין כבד, מסובך ומעורפל. חבל שכל מאן דהוא מביע דעה, או מוציא ספר לפני בדיקת ובירור כל מסורת ומסורת אם אכן יש לה אבא.
אהלי צדיקים בראשות י.מ. גבאי משקיעה הון רב למעלה מחמש שנים באיתור ובירור כל קברי התנאים והאמוראים בגליל, ויש בידם חומר רב ומידע רב שיעזור רבות לכל מי שיבקש לידע את האמת. [ליהוי ידוע כי תוך מספר חודשים יצא על ידם 2 כרכים עבי כרס המכילים את כל המידע על ענין זה ואף גילויים של למעלה מ-70 קברים חדשים בגליל ע"פ כתבי יד קדומים ומפות עתיקות]
כתגובה למי שטוען כי אנטיגנוס א"ס אינו קבור בצפת, אין לי מה לומר כי אם לבכות על כך, שכן מי מאתנו יוכל לחלוק על דברי האר"י ז"ל שאמר הכל ברוח הקודש כפי שמעיד תלמידו ר"ח ויטאל, ואם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים.
יש מקום לכתבה מעניינת וגדולה על ענין זה, אולם צריך לחשוב ולהיזהר שלא ליפול עם אינשי דלא מעלי שינסו מכח הדברים להטיל ספיקות במסורות השונות שיש להם בסיס.
מ"מ, מי שמחליט להיכנס לנושא זה רצוי שילמד ראשית מה עליו להשיג ומה עליו לדעת כדי להתחיל להבין על מהות המסורות של קברי הצדיקים בא"י, כמו שכל הרוצה להיות בעל מקצוע צריך ללמוד קודם לכן על המקצוע עצמו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.