מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ו 12.09.2006

געגועים לראש העיר שתרם קידוש בבית-חב"ד

הוא לא היה יהודי, אבל היה מושרש בקהילה היהודית ובעיקר בחב"ד. ראש העיר פיסטבורג בוב אוקונר נפטר בשבוע שעבר והגעגועים כבר מתחילים, לדברי ר' זאב רודולף, פטרון חב"ד וידידו האישי ■ אוקונר היה נשוי לג'ודי היהודייה שמשפחתה הם מאנ"ש פיטסבורג. אוקונר היה מגיע לבית-הכנסת לאחר שחרית, ואפילו תרם קידוש-התוועדות לאחר בחירתו ■ השליח הראשי הרב ישראל רוזנפלד סיפר כי אוקונר פתר את הקשיים שעלו בעת שיפוץ בית-הספר לבנות חב"ד. "כולם ראו בו חבר אישי. הוא תמיד היה שם עבורינו"  לסיפור המלא
געגועים לראש העיר שתרם קידוש בבית-חב

הקהילה היהודית בפיסטבורג הצטרפה בשבוע שעבר לשאר התושבים באבל על מותו של ראש העיר בוב אוקונר. בעוד שאלפים ראו בו חבר אישי, אצל היהודים הוא היה בן משפחה - בעיקר אצל ליובאוויטש.

נישואיו לרעייתו היהודייה ג'ודי אוקונר נתנה לו קרבה אישית לקהילת חב"ד המקומית ומוסדותיה החינוכיים. ר' יעקב ודידי פלד, משפחת אחותה של ג'ודי הינם מאנ"ש פיסטבורג.

קשריו הם אוקונר המנוח עם היהודים היו עמוקים וחזקים, נכתב בעיתון "פיסטבורג ג'ואיש קרוניל". ראש העיר היה אורח קבוע באירועים יהודיים. "זה לא היה אירוע יהודי אם בוב לא היה שם", אמר חבר העירייה היהודי דוד בוטלר. "הוא לא היה יהודי אבל היה מושרש בקהילה".

ר' זאב רודולף, פטרון מוסדות חב"ד בפיסטבורג וידיד אישי של אוקונר, אמר: "אתה מדבר לאנשים עליו והם מתחילים לבכות. כולם באמת אהבו את האיש הזה. זה ממש מצער".

"כולם ראו בו חבר אישי. הוא תמיד היה שם, זמין ומוכן לעזור לנו", אמר השליח הראשי הרב ישראל רוזנפלד.

טיפל בקשיי בית-הספר

כשחב"ד התחילה לשפץ את הבניין הנוכחי לבית-ספר הבנות, עלו קשיים עם פקידי אדריכלים בעירייה שכמעט מנע מההנהלה לפתוח את המוסד לקראת שנת הלימודים. רודולף טלפן לאוקונר שהיה אז חבר עירייה וניגש ישר לעבודה וטיפל בקשיים בהצלחה.

"הוא היה עושה אותו דבר עבור כולם. אני בטוח שהוא נתן יחס דומה לכל ארגון", הצטנע הרב רוזנפלד.

בעת הקידוש לאחר תפילת שבת, אוקונר היה עוצר בבית-הכנסת 'ליובאוויטש סנטר' כדי לשוחח עם מתפללים ולשבת ליד ילדיו היהודיים. לאחר ניצחונו בבחירות לראשות העיר, הוא אפילו תרם את הקידוש השבועי.

בקהילה אמרו שהיעדרו של אוקונר היה בולט. "הוא הביא את כולם ביחד. הוא נעשה חלק מהקהילה. אנחנו נתגעגע אליו", הוסיף רודולף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.