מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשס״ו 11.09.2006

יצא לאור: פרדס חב"ד גליון י"ז

עיון בין דפי הגיליון החדש של פרדס חב"ד מראה כי מגוון הנושאים העולים בו הוא רחב. הלכה ומנהג, פרקי הגות ונתיבות דעת ובירור מקחם של רועי הדורות, תורת רבותינו נשיאנו לדורותיהם ■ זמן רב חיכו הקוראים לגליון נוסף והגליון החדש של פרדס חב"ד (י"ז) בעריכת הרב טוביה בלוי לא הפתיע אותנו. כקודמיו, גם הוא רצוף מאמרים תורניים ברמה גבוהה ובעלי ענין רב, ומשתתפים בו מיטב הכותבים בחסידות חב"ד  לסיפור המלא
יצא לאור: פרדס חב
במדור דבר המלך מופיע הפעם אג"ק מרתקת מכ"ק אדמו"ר זי"ע לד"ר אברהם גולן שהיה מבכירי משרד התחבורה באה"ק. בסופה של האיגרת מופיע הרקע שקדם לכתיבת המכתב.

העיסוק בנשיאת כפיים באה"ק לא פוסח גם על גליון זה ועוסקים בנושא זה הרב ישראל יוסף הכהן הנדל והעורך הרב טוביה בלוי. מחקרו המאלף של הרב עמרם בלוי בנושא השד"רות של רבי אורי אורנשטיין מוצא אף הוא את מקומו במדור עיונים במשנת חב"ד ומנהגיה.

מאמרו של הרב יהושע הכהן גרוס דן באופן החזקת ד' המינים בעת אמירת ה"הושענות". הרב יוסף קרסיק מאריך במאמרו בסגולת המצה וטעמיה והרב יצחק יהודה רוזן כותב על שריפת לולב וערבה בביעור חמץ. את המדור חותם מאמרו של הרב חיים רפופורט בנוסח תפילת נחם.

במדור בדברי רבותינו זיכה את הלומדים הרב ברוך אבערלאנדער במאמר מחקרי מקיף ומענין על הנוסח ומספר התיבות בסידור אדמו"ר הזקן. מאמריהם של הרב אברהם אלאשווילי, הרב יוסף יצחק בלינוב, הרב אלחנן רקובר, הרב שמואל מנחם שניאורסון עוסקים כולם בשו"ע אדמו"ר הזקן.

הרב מרדכי מנשה לאופר כתב על ברכת הגומל בעמידה. על איסור קטניות בפסח כתב הרב בערל לאזאר. וחותם את המדור הרב לוי יצחק ראסקין במאמר על תהליך מכירת חמץ - הלכה למעשה כאשר הגה"ח הרב משה יהודה לייב לנדא מעיר עליו.

העורך הרב טוביה בלוי מזכה אותנו בי"ד שביבים. המדור תגובות קובע ברכה לעצמו כמו גם המדורים פרפראות, סופרים וספרים, ומבט לאקטואליה אל משקפי הנצח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.