מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ו 10.09.2006

מז'יבוז': הזמן עמד מלכת

חברי הקבוצה שיצאו בשבוע שעבר מישראל לאוקראינה ביקרו ביום שישי האחרון בעיר מז'יבוז', ופקדו את הציון של הבעל שם-טוב הק'. לפני הכניסה לאוהל סיפר הרב יוסף צבי סגל ראש כולל 'צמח צדק' בירושלים למשתתפי המסע על הבעש"ט, וציטט מדברי רבי מנחם מענדל מויטעבסק זצ"ל שכתב בספרו "פרי הארץ": אחד היה הבעש"ט לפניו לא היה כמוהו ולאחריו לעפר מי יקום"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
מז'יבוז': הזמן עמד מלכת
(צילום: מאיר דהן, COL

הרב סגל הזכיר גם את דבריו הקדושים של אדמו"ר הזקן בעל התניא שבשיחתו עם נכדו היניק והחכים (לימים האדמו"ר הצמח צדק) הפליג מאוד בגודל קדושתו ונשמתו של רבו האדמו"ר המגיד ממזריטש.

לשמע דבריו אלה שאלו נכדו: סבא, אם כך הם הדברים כלפי רבך המגיד אם כן מה כבר היה יכול להיות הבעש"ט?! - מענדל יקירי, נענה הסבא, ובדברו הוא קם ונרתע לאחוריו ואמר: לולא שמעתי מרבי שמורו הבעש"ט היה ילוד אשה היה לי אז קשה להאמין איך שילוד אשה היה מסוגל להגיע לדרגות גבוהות כאלו ופסגות שמימיות כאלה!...

בכתום דברי הרב סגל, נכנסו משתתפי המסע ל'אוהל' הק', ושפכו את צקון לבם בדמעות חמות וברגש רב. משם נסעו כולם במסע של פעם בעגלה רתומה לסוס (משהו שהזכיר את הנסיעות של חסידים לרבותיהם בימים ההם) לכיוון המעיין של הבעל שם טוב.

מעיין זה, במסורת מדור לדור, ידוע שהבעש"ט בנוכחותו של תלמידו המובהק הגאון הגדול רבי יעקב יוסף מפולנאה בעל "תולדות יעקב יוסף" היה נתון במצוקה שלא היה לו מים להכין את עצמו לפני תפילה כדרכו לקיים את הפסוק "ארחץ בנקיון כפי וכו'" ותוך כדי כך התכופף הבעש"ט וחפר בידו הק' בעפר המקום והנה החלו לבצבץ ולנבוע זרם של מים חיים. ידוע שמעיין זה סגולותיו רבים הם.

משם נסעו לבית הכנסת של הבעש"ט ששוחזר במדוייק (על פי תמונות ומסמכים) שם היה נוהג להתפלל בדבקות עליונה ושם סובבו אותו תלמידיו הקדושים וביניהם תלמידו המובהק המגיד ממריטש - שם ישנו גם חדר קבוע בו היה מתבודד מתפלל ולומד המגיד ממזריטש. המקום מרגש מאוד ריהוט בסגנון הישן של פעם מזכיר הוד קדומים. משהו מהאוירה הגבוהה והרוממה ריחפה והורגשה במקום הזה.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
ביהכנ"ס של הב"ח
י"ז אלול ה׳תשס״ו
למי שאינו יודע:

ביהכנ"ס של הבעש"ט הוקם באותו מקום בו עמד קודם לכן ביהכנ"ס של רבי יואל סירקיש מקראקא בעל ה"בית חדש" על הטור, שהתגורר בסוף ימיו במזיבוז.

עד היום, ניתן לראות את שרידי חרבות ביהכנ"ס הנ"ל, בחצר, מימין לשביל הכניסה לביהכנ"ס המשוחזר של הבעש"ט.
2.
קבוצה
י"ז אלול ה׳תשס״ו
קבוצה מוזרה....גם נשים היו שם....
3.
מאירקה
י"ז אלול ה׳תשס״ו
התמונות מאוד יפות.
כל הכבוד לך.
אוהבים:השוער והשויגער
4.
ל-2 מה מוזר?
י"ז אלול ה׳תשס״ו
לא הבנתי מה הפליא בזה שנשים גם באו??!
5.
כנראה
י"ח אלול ה׳תשס״ו
כנראה ר מ"ם מוויטעבסק אמר שלו יקום כהבעש"ט מפני שלא הכיר את הרבי או שהתכוון רק לדורו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.