מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ו 08.09.2006

'חב"ד מחלישה את פעולות המיסיון בקליפורניה'

בעיה רצינית קיימת בקליפורניה: משפחות יהודיות עוברות להתגורר בפרברים והופכות למטרה עבור מיסיונרים, שכן אין בתי-כנסת ובתי-ספר יהודיים בערים אלו. חב"ד הם היחידים שמחריבים את מאמצי המיסיון, דיווח העיתון 'פארוורד' ■ מחקר חדש מגלה כי שלוחי חב"ד הם היחידים "שהותירו את חותמם הבולט בשמונה מתוך חמש-עשרה ערים" ■ "הכנסיות ממהרות לעזור ליהודים עניים", טוען השליח הרב שמואל פאס מריוורסייד שכנגד מסייע בשכר דירה למשפחות נזקקות  לסיפור המלא
'חב

פרברים בקליפורניה זוכים בשנים האחרונות לגידול מתמיד באוכלוסייה, בהם יהודים רבים. העיתון היהודי "פארוורד" מדווח בכתבת סיקור כי ברוב הערים אין קהילה או מוסדות יהודיים וכך היהודים נעשים למטרה נוחה עבור מיסיונרים.

"מחקר על החיים היהודיים בערים האלה גילה כי האזור היה יעד ליזמי היהדות התקיפים ביותר, שלוחי תנועת חב"ד-ליובאוויטש, שהותירו את חותמם הבולט - הקמת מוסדות בשמונה מתוך חמש-עשרה ערים עם קהילות יהודיות גדלות המונות 100 אלף איש", נכתב ב'פארוורד' הליברלי.

"ארגונים אחרים, כמו הרפורמים, היו איטיים יותר להיכנס לתוך המים באוכלוסיות החדשות האלה. וכך נוצר מצב, כמו בקנצ'ו קוקמונגה, שחב"ד הם היחידים שנאבקים במאמצים של מיסיונרים נוצריים".

"הראשונים שהשתלבו היו חב"ד", אומרת הגב' ננסי אייסלנד, פרופסורית לסוציאולוגיה ודת באוניברסיטת אמרוי. "יש גם קבוצות דתיות אחרות שייסדו סניפים באזורים החדשים, אבל זה לא אסטרטגיה קבועה אצלם".

שלוחים בודקים את המיקוד

באזור מורנו וואלי, החמישית ברמת הגידול, שליח חב"ד שהגיע למקום באחרונה אומר כי בית-הכנסת שלו נעשה למרכז יהודי קהילתי, עם תפילות קבועות אבל גם עם עזרה למשפחות ואנשים שמתקשים לשלם שכר דירה או משכנתא. "האופצייה האחרת שלהם הוא ללכת לארגונים נוצרים", אומר הרב שמואל פאס.

הרב פאס מספר כי מאז הגעתו לעיר ריוורסייד לפני שנה וחצי הוא כבר עבר מיקום שלוש פעמים, בכל פעם למשכן גדול יותר בעקבות הביקוש.

חב"ד הראתה הצלחה בתחום. בתי-חב"ד נפתחים עם רב בודד שמתחיל בדירה ומבקר מדלת לדלת. אירה שסקין, גמוגרף יהודי מפלורידה, אומר כי הוא מקבל בקביעות טלפונים משלוחי חב"ד המבקשים לברר על הגידול הדמוגרפי באזורי מיקוד שונים בארה"ב.

הרב יוסי קונין ממרכז חב"ד בחוף המערבי בארה"ב ציין כי שלוחי חב"ד מוכנים ללכת לערים אפילו אם אין דרישה מוקדמת מהתושבים. "כשפתחנו במאליבו, אנשים אמרו 'יהודי מאליבו? הם אף פעם לא יבואו ביחד'. והיה לנו הצלחה ניכרת שם".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
Hey Shmuly
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
good to hear from you.

good luck in your holy work.

MN BW 2002
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.