מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשס״ד 29.11.2003

'חב"ד נהפכו לציונים וציונים נעשו לחב"דניקים'

"חב"ד החלו לאמץ את מסירות הנפש על הציבור הציוני לענייני ארץ-ישראל ולפעמים גם בענייני פוליטיקה (ביבי טוב ליהודים). גם החבר'ה הציוניים הולכים ומאמצים את המסירות של חב"ד בענייני ארץ-ישראל, ועוד היד נטוייה" - כך טוען הרב שמואל אליהו, רבה של צפת במאמר (מקומם, קצת) בעלון "מעייני הישועה". הרב, שמכיר מקרוב את חסידי חב"ד בעירו והיה ידיד קרוב של הרב המנוח, הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, כותב כי חסידי חב"ד נהפכו לציונים בעוד שהם נעשו לחב"דניקים. "הטשטוש בין כיתות שונות אינו חיובי כל-כך - יש ערך ל'גאוות יחידה'. לחב"דניקים יש את הכובע המיוחד עם הקנט'ש והוא מרגיש חלק מדבר אחד וגדול. גם ל"כיפה הסרוגה" יש ערך של כיתה, היא משייכת את האדם לתנועה גדולה". בכתבה המלאה - תוכלו לקרוא את המאמר במלואו, ואם יש לכם 'קפידה' על הכתוב בו, אתם מוזמנים להגיב (באופן מכובד וענייני, כמובן).
'חב
הרב שמואל אליהו בהכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הרב לוי ביסטריצקי
לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
23 תגובות
1.
שליח
ד' כסלו ה׳תשס״ד
תמוה מעיניי מניין לרב אליהו כזאת הבנה שבחב"ד התחילו להפנים שאנו כבר נמצאים בתהליך של גאולה . מן הראוי היה שיציין ולו מקור אחד לדבריו.
אבל במחשבה שניה אוליי היותו מתגורר בעיר כמו צפת ששם מרחפת הדיעה של המשיחיים שבתוכנו שכבר הגיעה הגאולה... השפיעה על דעתו המלומדת
ואוליי כוונה אחרת בדבריו.
2.
רבותי
ד' כסלו ה׳תשס״ד
אין אפס. הוא צודק וקולע למטרה. אפילו שזה לא נעים לשמוע
3.
אוי לנו שכך מגדירים אותנו
ד' כסלו ה׳תשס״ד
מי היה מאמין שיבוא יום ויקראו לנו ציונים! מספיק לעיין בדברי כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע על ענין הציונות ומטרתו כדי להזדעזע מהכינוי הזה.
זה חיובי ה'כיפות' מאמצים את המבצעים של הרבי, כי זו החלטה שלהם ואדרבה זו היתה מטרתו של הרבי שהענין יתקבל בכל החוגים והעדות שזה יהיה דבר מן המנין. אבל עצם זה שמכנים אותנו ככה דורשת מאיתנו חשבון נפש על ההתערבות בפולטיקה בארץ שפגעה בכולנו, לכל הדעות!
4.
הוא לא ידיד חב"ד!
ד' כסלו ה׳תשס״ד
אם הוא היה באמת ידיד היה בא ופונה לרבני חב"ד וכו' אבל אם הוא הולך ומפרסם זאת בעיתונים זאת אומרת שלא אכפת לו אם זה יפגע בחב"ד.
נ.ב.
עכשיו הגיע הזמן לעשות אחדות היות שהפילוג יודע גם לבחוץ ואם יעשו אחדות זה יהיה קידוש שם ליובאוויטש.
יישר כח לאתר חב"ד און ליין הנפלא.
5.
יש אמת מסויימת בדבריו
ד' כסלו ה׳תשס״ד
אנחנו ציונים ולא "ציונים".
אנחנו דבקים בארץ ישראל=ארץ הקודש נטו.

וככל שדביקתנו בקדושתה של ארץ ישראל גדולה יותר, כך גדלה סלידתנו ממה שמייצגת ה"ציונות" (במרכאות) .
לשון אחר; ה"ציונות" (שבמרכאות) חיללה את קדושתה של הציונות האמיתית -התורנית-המקורית.

המאמר של הרב אליהו נחמד למדי, למעט הקביעה שכביכול חסידי חב"ד מכירים בעובדה שאנו בתהליך הגאולה, אבל לא עליו תלונותינו אלא אל התמהוניים שבתוכנו שאינם יודעים להבחין בחוט הדק (אבל המשמעותי) שבין סוף הגלות לתחילת הגאולה.
6.
תגובה ל4
ה' כסלו ה׳תשס״ד
הרב אליהו דווקא כן נחשב כידיד של חב"ד וחסידיה, ואין על מה לפנות לרבני חב"ד בנושא הזה. כי לא מדובר במשהו לזקוק לתיקון מיידי, אלא קו מחשבתי-אידיאולוגי שהלך ונבנה במשך השנים.
ועכשיו לידיעתך, חב"ד הרבה יותר חזקה ואיתנה ממאמרים או כתבות בעיתונות, או דברי ביקורת מרבנים מסויימים. זה היה בעבר וגם ימשיך להופיע בעתיד. אנחנו נמשיך בשלנו, אולי עם שינויים קלים אסתטיים, אבל נמשיך לפרוץ ולכבוש ולא יעזור לאף-אחד. לא לעסקנים האינטרסנטים או לקיצונים במחנינו. הרבי שומר עלינו מלמעלה, ליובאוויטש חיה וקיימת!!
7.
להבין את דבריו
ה' כסלו ה׳תשס״ד
הרב אליהו מדבר בשפתו, אבל מתכוון כי חב"ד אכן אימצה את המאבק להביא את המשיח, כפי שהורה הרבי, ולקחה על עצמה גם להאבק למען ארץ ישראל, כאשר מנגד הציבור הדתי לאומי אימץ את הגישה של מבצעים. זה הכל מה שהוא אומר, בשפתו הוא. הוא צודק. ואם יש חבדניקים שעדיין לא הבינו שצריך לפעול להביא את המשיח, הרב אליהו הזכיר להם.
8.
הרב אליהו טועה
ה' כסלו ה׳תשס״ד
חב"ד לא אומרת שאנחנו בתוך הגאולה, אלא בימות המשיח שהוא אמור להביא את הגאולה. גאולה מגיעה רק לאחר בניין בית המקדש. יחי המלך.
9.
תגובה ל8
ה' כסלו ה׳תשס״ד
אתה נשמע תמהוני למידי . אוליי תסביר לי את החידוש החדש שישנם שלושה שלבים . ימות המשיח. בנין בית המקדש. ולאחמ"כ הגאולה. אוליי גם את זה מצאת בדברי הרבי זי"ע
10.
מה באמת מקומם את הרב אליהו?!
ה' כסלו ה׳תשס״ד
נראה שהציבור הדתי לאומי, כמו גם סקטורים אחרים בציבור הדתי והכללי, לא רואים את תהליך ה'התחב"דות' בעינים יפות. אין זה פלא, איפוא, על המגמתיות בדבריו של הרב אליהו.
'נצח ישראל לא ישקר' - ליובאוויטש היתה ותשאר אותנטית ויחודית בבחינת 'מה שמן כאשר מערבין אותו עם שאר משקין וכו'' וד"ל.
11.
לקרוא וללקק את האצמעות
ה' כסלו ה׳תשס״ד
כתבה מרתקת, ומלמדת על החדירה של הרבי בנשמות של כל יהודי באשר הוא, נכון הוא לא רוצה לקרוא לילד בשמו ומחפש דרכים משונות להסביר את זה (ואולי נתנו לו גם כמה סיבות בסגנון "ביבי טוב ליהודים" "בתי חב"ד יש"ע" ועוד דברים שלא הכרנו לפני ג' תמוז) אך דבר ברור הוא שברוך ה' היום הרבי חודר גם לכאלו שלפני ג' תמוז היו נאורים ושייכו את עצמם למתנגדים - וכל זה עוד מפי אחד ממנהיגיהם- הייתי ממליץ לתלות את הכתבה בכל בית חב"ד וכך אכן אעשה אי"ה
12.
הרב אליהו יכול להמשיך לרצות...
ה' כסלו ה׳תשס״ד
אכן, ללא שום ספק, יש התקרבות בקרב הציבור הד"לי לתנועת חב"ד, ובכלל בקרב הציבור החרדי והדתי - שומרי התורה והמצוות.
מי הי' מאמין לפני עשרים שנה שבחורים ליטאיים יעמדו עם דוכנים להנחת תפילין. אה, טוב לעיניים שכך רואות!
אלא שכל זה הוא בהתקרבות לחב"ד. אך דא עקא שלא הצלחתי להבין במה מתבטאת ההתקרבות של חב"ד להשקפות המזרחי - האם הכמיהה לגאולה, וההכרה שנמצאים בשלב הסופי לפני' היא חדשה? והרי כבר הרבי הקודם (כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע) הפיץ בכל העולם את הסיסמא "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" ועוד ועוד.
13.
תגובה ל-9
ה' כסלו ה׳תשס״ד
אין קשר בין ימות המשיח לגאולה. הרבי ביחידות כ' כסלו תשנ"ב אמר שכבר נמצאים בתוך ימות המשיח. ימות לשון רבים. גם בתקופת הגלות יש ימות המשיח. ולכן רק כאשר המשיח מביא בפועל את הגאולה, כלומר בניין ביהמ"ק וקיבוץ נדחי ישראל מתחילה בפועל הגאולה. אני לא תמהוני. תתחיל ללמוד גם אתה תבין.
14.
מפחד להיות רק מושפע ...
ה' כסלו ה׳תשס״ד
כל תנועה אידיאולוגית, המוכנה להתחלק עם אחרים - הרי היא מפחדת, אולי חל עיוות כלשהוא אצלה. ולכן מאחר והציונים שואבים מתנועת חב"ד, הרי הם חייבים להצדיק את עצמם שהשפיעו.
אלו שני זרמים הנראים מבחוץ כדומים, ודווקא הם שונים בתכלית השינוי. ויש לי הרבה היכרות עם כך עם השטח.
אבל בא נראה את הרב אליהו לומד חסידות, ומאפשר ללמד חסידות במקומות בהם יש לו השפעה - ובזה בלבד ייבחן.
15.
מה זה ציוני?
ה' כסלו ה׳תשס״ד
עם ציוני זה הכמיהה לציון אזי אנחנו ציונים אבל ברור שאין הכוונה למה שכב' הרב מייצג וכבר האריך בזה בגליון האחרון של פרדס חב"ד גל' 11 הרב יעקב הורביץ שי' במאמרו כ"ח באייר כיום חג האמנם ותן לחכם ויחכם עוד
16.
אדה"ז השתחרר ממאסר בזכות ארץ ישראל
ה' כסלו ה׳תשס״ד
רבינו הזקן כותב בתניא שבזכות צדקת ארץ הקודש הוא יצא ממאסר.
הרבי זי"ע בכל שיחותיו הוא מבטא כמיהה לארץ ישראל לשלימותה וקדושתה,
אז מה ,האם יש איזו חידוש שאנחנו מגלמים את הציונות בטהרתה?

אלא מאי? ככל שקדושת ארץ ישראל יקרה בעיניננו כן גדולה הדחיה שלנו מאותו גורם ששמו מדינת ישראל שעושה ובמיוחד לאחרונה את הכל לחילול קדושתה של הארץ ("ןתבואו ותטמאו את ארצי ונחלתי שמתם לתועבה").

ציוני של ארץ ישראל - כן,
של מדינת ישראל -לא.

אלא, שלאחרונה מתברר כי ה"ציונים" של "מדינת ישראל" מוותרים גם על ארץ ישראל, ואז לפתע הרב שמואל אליהו וחבריו "גילו את אמריקה" שבעצם הציונים האמיתיים אינם ה"ציונים"- מפא"י ויורשיהם (למרות שהם אוחזים בהגה השלטון של המדינה ראשית צמיחת גאולם) אלא דווקא החרדים בכלל והחבדניקי"ם בפרט.

כך שלא חב"ד התקרבו לציונות, אלא הרב אליהו וחבריו התאכזבו ולכן התרחקו מ"הציונות".
17.
ליידער ליידער
ה' כסלו ה׳תשס״ד
להיכן הגענו ?

ידוע מכתבו המפורסם של אדמו"ר
נ"ע

לגבי מאן דהו שניסה למצוא סימוכין לרעיון הציונות בדא"ח
ועל זה כותב אדמור רש"ב נ"ע

בזה"ל

והמטיל צחנתו בקדש הקדשים לא יאבה ד' סלוח לו...

וד"ל
18.
תגובה ל-17 ממגיב 16
ה' כסלו ה׳תשס״ד
לפני שלומדים חסידות צריך קצת מה שנקרא "הבנת הנקרא".

אם הבנת מדברי שאני מחפש סימוכין בדא"ח להצדקתת הציונות, ולא שת ליבך לההבדל בין "ציונות" לציונות

(שמת לב אולי כמה פעמים מוזכרת המילה ציון והכמיהה לציון בסוף ה"קינות" של תשעה באב? שמעת פעם על הפסוקים; "ציון היא - דורש אין לה", "כי אלוקים יושיע ציון"),

-אז כנראה ש"הבנת הנקרא" אינו, ליידער, הצד החזק שלך. קורה.
19.
במילים אחרות...
ו' כסלו ה׳תשס״ד
מי אמר שאסור למזרחיסטים להיות חבדניקים?

בטענתו של הרב אליהו זה נשמע שמאוד כואב לו הלב על כך שהרבה הרבה חוגים מאמצים את מבצעי הרבי.

אצל הרבי לא מצאנו הבדל בין לבוש האדם למעשיו.
הרבי דרש מכולנו ללמוד חסידות ולא משנה איזה כיפה הוא חובש.

וזה שהיום ב"ה חסידי גור מחלקים נרות שבת במרכזי ערים...
וכל ערוצי הקודש... מדברים(דיברו) על משיח בפרהסיה... בהשתקוקות...
הכל בזכות הרבי.

ואין כאן איסור של "התערבבות" חלילה.
אדרבא, כל אחד צריך לשאוף לשלמות... ולעשות את הטוב ביותר בשביל להצליח במשימה העיקרית של הכנת העולם לביאת משיח.

ולא משנה איך הוא נראה... ולאיזה זרם הוא משתייך..

בהצלחה!
20.
הגיע הזמן לחשבון נפש
ו' כסלו ה׳תשס״ד
בתור תושב קראון-הייטס המארח בחורים רבים המגיעים מארה"ק, ולפעמים גם מבקר בארה"ק, צורם לי כל פעם מחדש כשאני שומע בחור "משלנו" מתייחס למדינה בשם - ישראל. כך, פשוט. לא "מדינת ישראל" לא ארה"ק - ישראל. מעניין מה חושבים אותם בחורים כשקוראים שיחות של הרבי ורואים את הביטוי "ישראל"? או מה הם חושבים כששומעים ש"ישראל אף על פי ש(לא) חטא ישראל הוא"?

לדאבוננו, הציונות חלחלה למחננו בדרכים שונות. על הרבנים והעסקנים לתת את הדעת ואת הדין על כך.

מי נתן רשות להכנס לפוליטיקה???

האם זכור למישהו לשון ההוראה מבחירות תשמ"ט? הלא אז היתה זו הוראה באופן ח_ד_ פ_ע_מ_י להתערב לטובת מפלגה שלא היה בה ייצוג חב"די (רשמי - חה"כ מזרחי לא ייצג את חב"ד באגו"י).

מי נתן לכם רשות להסתאב?

די לפוליטיקה!
21.
משלמים את מחיר הנורא
ו' כסלו ה׳תשס״ד
של ביבי טוב? ליהודים
22.
וואס וויל מען פון עם
ט"ו כסלו ה׳תשס״ד
מען זעט אז ער פארשטייט ניט צופיל, אבער ניט געפערלאך.
23.
כל מי שפעל אם אל
כ"ט שבט ה׳תשס״ד
כל מי שעושה ופועל למען גאולת עם ישראל יקבל את שכרו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.