מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ו 04.09.2006

תושבי רמת-אביב מסנגרים על חב"ד

דבריו של הרב הראשי לתל-אביב-יפו הרב ישראל-מאיר לאו, על הצורך הדחוף בהקמת בית-כנסת בשכונת רמת-אביב ג, מעוררים סערה בשכונה ■ במהלך השבוע הגיעו מספר תגובות בנושא לעיתון "צפון העיר תל-אביב" שמפרסמם תחת הכותרת "הקרב על בית הכנסת ברמא"ג" ■ אחד התושבים, אורי בר-לב, כותב: "אנשי חב"ד הפזורים בכל רחבי הגלובוס, הם לא מסיונרים אלא מה שמסמל אותם היא לעבוד את החיים ולאהוב אותם" לסיפור המלא
תושבי רמת-אביב מסנגרים על חב
כותב אורי בר-לב, תושב שכונת תל-ברוך צפון, המציג עצמו כאדם חילוני: "צודק הרב הראשי לתל-אביב, הרב ישראל לאו, שהגיע הזמן להקים לשכונות עבר הירקון בתי כנסת שיהיו מרכזי תרבות יהודיים ויהוו מקום עלייה גם לבני נוער, דבר שעשוי להשפיע גם על מפלס האלימות הצובר תאוצה".

בר-לב מוסיף במכתבו: "הרב לאו הוא מנהיג דתי ורוחני, ליברלי וחביב, היודע לחבב את הדת על כולם, על דתיים וחילוניים גם יחד. הוא מסמל את האחדות בעל שכל כך מפורר. גם אנשי חב"ד הפזורים בכל רחבי הגלובוס, הם לא מסיונרים אלא מה שמסמל אותם היא לעבוד את החיים ולאהוב אותם".

באותה נימה כותב גם אמנון שמש, תושב רמת-אביב גימל: "קומץ אנשים, ובלשון המעטה כאלה שלא מעניינת אותם תורת ישראל ומסורת ישראל, מנסה מזה שנים להטיל את חיתתה על רבבות תושבי השכונה נגד בניית בית כנסת.

"אין ולא כלום בטענה זו כי קבוצה קטנה מאנשי חב"ד המהווה לדבריהם נטע זה, מנסה להשתלט על השכונה. אני תושב השכונה זה 15 שנה, כל מאוויי, כמו של רבים אחרים, הוא לראות בית כנסת אחד ברמת-אביב גימל. ברחוב אליהו חכים בשכונה, באמצע מגרש ריק, ממוקם עדיין שלט בלוי, שמוקם לפני 15-20 שנה: 'כאן ייבנה בית כנסת'".

מוסיף וכותב שמש: "רבים ממתפללי השבת בשכונה נאלצים ללכת כל שבת למרחקים כדי למצוא מקום תפילה ראוי, אני רוצה לציין את העובדה שבראש השנה, ערב יום כיפור וביום כיפור, יש אלפי מתפללים מתושבי השכונה, המוצאים לעצמם בשל הנסיבות מפלט במקומות מאולתרים, כמו במתנ"ס רוזין, בית הספר פינשטיין וגם באוהל הארעי".

(ותודה למערכת "צפון העיר תל-אביב")
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חב"ד כובשת
י"א אלול ה׳תשס״ו
עם כח של הרבי
ולפעול בדרכי שלום כפי רצון הרבי
הנצחון גמור מובטח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.