מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ו 27.08.2006

ובתפקיד השדכן: הוריקן קתרינה

רחל ומשפחתה נמלטו מביתם ההרוס בניו-אורלינס לעבר טקסס. מענדי חזר לביתו ביוסטון כדי לעזור להוריו עם הפעילות בבית-חב"ד. שניהם בני 22, ורעיון לשידוך מיד עלתה ■ "היינו נפגשים גם בלי קתרינה. כי הקב"ה רצה", ר' מענדי טראקסלר מתעקש. החתונה נערכה בלואיזיאנה ההרוסה עם כיסוי תקשורתי נרחב, והוריהם חזרו לפעול בשליחות. הזוג מתגורר כיום בקראון-הייטס ו"חושב מידי פעם על ההוריקן" ■ וגם: האם יקראו לילדיהם על-שם קתרינה?  לסיפור המלא
ובתפקיד השדכן: הוריקן קתרינה

בימים כהרגלם תפקיד של התאמת בני-זוג פוטנציאליים בקהילה החב"דית מוטל על השדכן או שדכנית. במקרה הזה, של ר' מענדי ורחל טראקסלר, את התפקיד מילא הוריקן 'קתרינה'. כך מספר השבועון היהודי "ג'ואיש וויק" היוצא-לאור בניו-יורק.

מענדי טראקסלר, בן 22, שהיה חלק מצוות הסיוע ותמיכה של חב"ד בבטון-ראו בעקבות אסון הטבע לפני שנה, נסע ליוסטון כדי לעזור להוריו, הרב משה ושושנה טראקסלר, בארגון התפילות והפעילות לימים הנוראים וחגי תשרי בבית-חב"ד שהם מנהלים.

רחל קאופמן, ילידת ניו-אורלינס בת 22, גם נסעה לחגים ליוסטון כדי להצטרף להוריה, הרב דוד ונחמה קאופמן, שנאלצו לעשות את החגים הרחק מביתם ועירם ההרוס מפגעי ההוריקן שזעזע את ארה"ב ותוצאותיו מורגשים עד היום אצל התושבים.

לשני הרווקים החב"דיים הוצע לצאת לפגישה ראשונה בערב סוכות. לאחר חודשים ספורים הם החליטו להתחתן ולערוך את החתונה בניו-אורלינס כדי להביא קצת שמחה לעיר הקורסת.

חושבים על קתרינה מקראון-הייטס

התקשורת המקומית סיקרה את האירוע המשמח בהרחבה, "הכל קורה לטובה", אומר ר' מענדי שעשה את הקיץ האחרון, כמו קודמיו, במחנה הקיץ "גן ישראל" בפארקסוויל, ניו-יורק.

"אם קתרינה לא הייתה מתרחשת, עדיין היינו נפגשים כי כך הקב"ה רצה", הוא מעיר.

הוריה של רחל חזרו לניו-אורלינס, שם ביתם סבל רק מנזקים מינימלים והזוג הצעיר מתגורר כיום בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. רחל מלמדת ומענדי לומד בכולל האברכים.

"אנחנו חושבים על ההוריקן מידי פעם", הם מודים.

כשיוולדו לכם ילדים, בעז"ה, תיתנו להם שמות בהקשר קתרינה, הם נשאלו.

"אנחנו תמיד נשאלים על כך", מענדי עונה. והתשובה היא לא. קתרינה, הוא אומר, הוא חלק מחיינו. זה לא צריך להיות חלק מחיי ילדינו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.