מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ו 27.08.2006

פסטיבל מוסיקה כאמצעי להכיר את השכנים

הרב יוסי ורחל-ביילא יפה רכשו באחרונה שטח חדש לבניית בית-חב"ד בברנפורד, קונטיקט, וחיפשו דרך לעשות היכרות עם השכנים, במיוחד היהודיים ■ הפתרון הגיע בדמות פסטיבל מוסיקה יהודית בהשתתפות אלף אנשים, נשים וילדים שמחים ורוקדים. "השכנים יכלו להתחבר ולהכיר את האנשים המעורבים בחב"ד", הרב יפה אומר ■ לצד הגיטריסט לייזר לויד מרמת בית-שמש, הציגו תיאטרון הבובות של ר' יעקב הורביץ' ותערוכת תשמישי קדושה של רונן יור. היה שמח  לדיווח המלא
פסטיבל מוסיקה כאמצעי להכיר את השכנים

פסטיבל המוסיקה היהודית הראשונה שאורגנה בברנפורד, קונטיקט, הצליחה לקבץ 1000 יהודים מהעיר והאזור שורליין. תיירים רבים מגיעים לאזור להנות מתערוכות אמנות, עתיקות וחקלאות.

"זה היה דרך טובה להביא יהודים ביחד במקום ציבורי, ללא החשש שיש לכמה מהם מבית-כנסת", אומרת הגב' רחל-ביילא יפה, שליחת חב"ד המקומית. "אנשים יכולים להיות הססנים ולהרגיש מאויימים, אולם שאתה מציג את עצמך, הם רואים אדם נורמלי ופתוח".

זה שבע שנים שהיא פועלת בברנפורד יחד עם בעלה השליח הרב יוסי יפה. ימים אחדים לפני הפסטיבל, הם חתמו על חוזה לרכישת שטח לבניית בית-חב"ד ליד הכביש המהיר I-95.

לא רק שהפסטיבל היה הפעם הראשונה שבשר כשר נראה צלוי בעיר, זה גם היה עיתוי טוב לשלוחים להציג את עצמם לקהל חדש. "אנחנו רצינו לקחת את ההזדמנות לשכנים החדשים שלנו ללמוד עלינו, שיוכלו לשוחח איתנו ולהתחבר עם האנשים שמעורבים עם חב"ד", הרב יפה אומר.

בפסטיבל הופיעו הגיטריסט לייזר לויד שמתגורר כיום ברמת בית-שמש עם להקתו. הופיעו גם תיאטרון הבובות של ר' יעקב הורביץ' ותערוכת תשמישי קדושה מאת רונן יור. בחזית רקע של הכותל המערבי, המשתתפים הוזמנו להניח תפילין ולהתפלל.

"אנשים שמחו להיות שם ולהוסיף לשמחה. זה היה יום מלא בהנאה", התבטאה הגב' גויס סאלטמן, תושבת קונטיקט בת 39, כשעברה לדפדף בין הספרים היהודיים שהוצגו במקום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.