מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשס״ו 27.08.2006

חרקוב: הרב מוסקוביץ' זועם על ראש העיר היהודי

ראש עיר ושני בנקאים בונים פרוייקט דירות על אתר זיכרון לנרצחים היהודיים בשואה. ההפתעה: שלושתם יהודים ■ עיריית חרקוב אישרה לבנות שכונת מגורים חדשה באזור אתר בו נכלאו אלפי יהודים במלחמת העולם השנייה ■ רבה של חרקוב ושליח חב"ד הרב משה מוסקוביץ' לא מוותר. בכתבה בעיתון היהודי המקומי ובמכתב פומבי שנשלח לעירייה ולתקשורת, הוא טוען: "זהו אתר לאחד האירועים הטרגדיים ביותר בהיסטוריה של חרקוב"  לדיווח המלא
חרקוב: הרב מוסקוביץ' זועם על ראש העיר היהודי

יהודים בעיר השנייה בגודלה באוקראינה קובלים נגד תוכנית לבניית שכונת מגורים באזור אתר זיכרון לגיטו היהודי במלחמת העולם השנייה.

בתחילת החודש, מנהיגי הקהילה היהודית בחרקוב קראו לרשויות המקומיות לעצור את הבנייה.

הרב משה מוסקוביץ', שליח חב"ד ורבה הראשי של חרקוב יחד עם יו"ר הקהילה אלכסנדר קגנובסקי כינו את התוכנית 'לא-מקובלת' מכיוון שהיא תפגע באתר "שהוא ככל הנראה אחד האירועים הטרגדיים שהתרחשו בהיסטוריה של עירנו".

במהלך המלחמה, האזור איכלס אלפי יהודים שהוכרחו לצעוד משם ל'דרוביטסקי יאר' בפאתי העיר. שם, הנאצים ימ"ש ומשתפי-פעולה מקומיים רצחו יותר מ-15 אלף יהודים בשני תאריכים נפרדים.

התוכנית לבנייה רק קיבלה את האישור של העירייה, והקהילה לא ידעה על-כך מקודם לכן, דיווח סוכנות הידיעות היהודית JTA. הכוונה היא להזיז את אתר הזיכרון למיקום אחר כדי לתת מקום לבניית הדירות.

המכתב של הרב מוסקוביץ' שנשלח לראש העיר מיכאל דובקין לא הביא לשינוי בתוכנית הבנייה. באופן אירוני, דובקין הוא יהודי כמו גם בעלי ה'פרייוט בנק', איגור קולומויסקי וגנדי בוגוליובוב, המממנים את הפרוייקט. שלושתם קיבלו בעבר תעודות הוקרה מאת הקהילה היהודית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.