מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשס״ו 25.08.2006

המטרה: לבלום את החינוך העצמאי

משרד החינוך מודאג מהעלייה במספר הלומדים בחינוך העצמאי והפרטי, ומתכוון ליישם תוכנית מיוחדת להחזרת הילדים לחינוך הממלכתי ■ הרב יעקב ליברמן מנהל רשת גני חב"ד בתגובה ל-COL: "אני אומר חד וחלק: אם לא נתעורר, זה יהיה סכנה" ■ מנכ"ל מוסדות החינוך בנהריה ר' חיים קרישבסקי ל-COL: "ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ"  לסיפור המלאשרת החינוך נגד מוסדות חב"ד בצפון?
המטרה: לבלום את החינוך העצמאי
מה כואב להם? ילדים ב'מסיבת חומש' במוסד חב"די • צילום ארכיון: COL
מאת: חיים ברון

משרד החינוך מודאג מהעלייה במספר הלומדים בחינוך העצמאי והפרטי, ומתכוון ליישם תוכנית מיוחדת להחזרת הילדים לחינוך הממלכתי. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי מנתוני המשרד עולה ש-25% מהתלמידים במגזר היהודי בכיתות א', שהם 24,659 ילדים, לומדים מחוץ למסגרת הממלכתית והממלכתית דתית.

שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, אמרה ל-ynet שמדובר בתופעה הולכת וגוברת אותה יש לבלום, אך לא לחסל כליל. "אנחנו בהחלט מתכוונים לעשות מאמץ גדול להחזיר את הילדים למערכת החינוך הממלכתית. אין כוונה לסגור את הזרם המוכר שאינו רשמי, אלא לעשות מאמץ גדול להחזיר את הילדים לחינוך הציבורי".

על-פי הנתונים, 9,514 מבין הנרשמים לכיתות א' בשנת הלמודים הקרובה (תשס"ז) שייכים לחינוך העצמאי. 2,712 משתייכים לרשת החינוך של מעיין התורני, 7,146 לחינוך המוכר שאינו רשמי (שרבים מהם משתייכים לחב"ד) ו-5,287 ילמדו במוסדות שקיבלו פטור.

להילחם בתופעה - כבר מגיל 3

במשרד החינוך חושבים ששום גיל אינו מוקדם מדי, ובכוונתם להילחם בתופעה כבר בגיל שלוש. על-פי התוכנית ייפתחו יותר כיתות לגילאי שלוש וארבע כפי שדורש החוק, המיושם כיום באופן חלקי בלבד. מדובר ב-40 אלף תלמידים שיצטרפו לחינוך חינם בגילאים אלו בשנת הלימודים הקרובה. המטרה היא להגדיל תוך ארבע שנים את המספר הזה ל-280 אלף.

במקביל, יותר גני ילדים יישמו את יום הלימודים הארוך (מ-8:00 ועד 15:30). במקום 530 גנים שפעלו במתכונת זו בשנה החולפת, יפעלו כך 1,200 גנים בתשס"ז. גם מפעל ההזנה וסיוע במלגות לתלמידים עבור תשלומי הורים יורחב. "אנו מקווים שנצליח לצמצם את מספר התלמידים שנוטש את מערכת החינוך הממלכתית", אמר אבואב.

החלק הנוסף הוא פיצול כיתות א'-ב' על מנת שהתלמידים לא ינטשו את המערכת גם בבואם לבית הספר הממלכתי. לכל כיתה יתווספו בשנת הלימודים הקרובה שבע שעות בהן יחולקו התלמידים לקבוצות למידה קטנות בהן ירכשו מיומנויות יסוד: שפה ומתמטיקה. השנה יהיו 350 כיתות כאלה, ובשנה שאחריה - 4,000.

"ההצלחה כואבת להם"

התגובות: הרב יעקב ליברמן המשמש כמנהל גני חב"ד בישראל אומר ל-COL: "מה שפרסמתם אתמול (חמישי) על האפלייה של משרד החינוך, זה בדיוק המגמה: לבלום אותנו. הם מנסים להצר את צעדינו בכל צורה. משרד החינוך רואה את ההצלחה, וזה כואב להם. בשנה הקרובה, ייפתחו עוד עשרות גני-ילדים של חב"ד חדשים ברחבי הארץ, אבל אני אומר חד וחלק: אם לא נתעורר, זה יהיה סכנה". 

מנכ"ל מוסדות החינוך בנהריה אומר ל-COL: "אני חושב ש'ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ' - ככל שינסו להצר את צעדינו, כך ההדרדרות של מערכת הכללי תמשיך. במקום לשפר את עצמם, הם מנסים לבלום אותנו. דבר ראשון, שיעצרו את האלימות שלהם ולאחר-מכן שיבואו לטפל בדברים אחרים.

"מפקחת בכירה במשרד החינוך סיפרה לי השבוע שמשנה לשנה נסגרים יותר ויותר גנים כלליים ולעומת זאת נפתחים גנים רבים של מה שמכונה המוכר ואינו רשמי'".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
חדר איידיש כפר חבד
א' אלול ה׳תשס״ו
התמונה היפה היא מהחדר המוצלח אהלי תורה חיידר אידיש כפר חבד .
2.
חב"ד היה בממ"ד
א' אלול ה׳תשס״ו
כנראה שליברמן אינו יודע מה היתה דעתו של הרבי מה"מ, הרב הורה בזמנו כי חינוך חב"ד יצטרף לממ"ד ולא לחינוך העצמאי, ואם חב"ד תהי בממ"ד, הרי שאין כל סכנה ומה לנו להתעורר ולפעול נגד מגמה זו, לידיעתו של ליברמן, הת"ת בכפר חב"ד הנו משתייך לממ"ד וכן הת"ת בנחלה וכל זה על פי הרואות מפורשות שהיו מהרב מה"מ.
3.
תגובה ל2
ב' אלול ה׳תשס״ו
אתה מדבר על בתי ספר, ליברמן מדבר על גני ילדים, אז אנא...תבדוק לפני שאתה מתקיף אנשים שלוחים של הרבי
4.
לקיחת אחריות על תשלומי שכ"ל
ב' אלול ה׳תשס״ו
אם הרב ליברמן רוצה באמת לעשות משהומועיל למען גני הרשת שיפקח על תשלומי שכר הלימוד בגני חב"ד בארץ ובפרט ברחובות שם המחירים הכי גבוהים בארץ (ולכל מי שיש כסף מיותר שיבוא לקהילת רחובות ויצאו לו ילדים דוקטורים...) ושלא יענה להורים המתלוננים על כך בפניו ש"אין מה לעשות" כמו שנוהג לעשות......
5.
עודד ירושלים
ג' אלול ה׳תשס״ו
בסהכ נקוה שמלחתם תמשיך רק באופן של שיפור תנאים בממלכתי תחרות כזו תאלץ אותנו לשפר תנאים אצלנו
6.
ל 2 ו 4
ג' אלול ה׳תשס״ו
ל2: כל הענין של ממ"ד זה בבתי ספר כנ"ל, ובפרט כאשר מדובר במקום שאין ממ"ד דתי. במקום שינו ממ"ד דתי - הרבי הורה לפתוח חיידר וכדו כי אם לא כן, מה הועילו חכמים בתקנתם. ובגני ילדים לא שייך לפתוח ממ"ד אא"כ מדובר בישוב דתי לגמרי כמו כפ"ח ובני ברק... ביתר... וכו. ל4: הרב ליברמן הינו מנהל תפעולי ומוסדי. הווי אומר שהוא מוסמך לדבר בשם חב"ד או שהוא מנהל את הגנים בצד המינהלתי. אולם הוא אינו הבה"ב של הגנים, וע"כ אין שכר הלימוד קשור אליו כלל!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.