מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשס״ו 24.08.2006

שרת החינוך נגד מוסדות חב"ד בצפון?

שרת החינוך יולי תמיר הורתה לחלק חבילות סיוע גדולות לכל גני הילדים באיזור הצפון, למעט גני חב"ד שבתוכם, יש להדגיש, נמצאים ילדים מכל השכבות ■ מנהלי גני חב"ד בצפון שיגרו בימים אלה מכתבים נזעמים לשרת החינוך, בהם הם כותבים בין היתר: "האם אנו אזרחים סוג ב'? האם לא מסרנו את עצמנו למען אותה מטרה? האם לא ספגנו טילים ומצוקות?" ■ דוברת שרת החינוך בתגובה ל-COL: "כולם יקבלו סיוע"  לסיפור המלא • לקריאת המכתב שנשלח לשרת החינוך: לחצו כאן
שרת החינוך נגד מוסדות חב

מאת: חיים ברון

לאחר שנים רבות של קיפוחוהפליה בין מוסדות החינוך והגנים של חב"ד לבין מוסדות החינוך הכלליים, יוצאים מנהלים ברשת גני חב"ד למלחמה - זאת בעקבות החלטה של שרת החינוך, יולי תמיר,  שחבילות הסיוע הגדולות שיחולקו לכל גני הילדים באיזור הצפון, לא יחולקו לגנים של חב"ד על אף שילדי הגנים מגיעים מכל גווני הקשת בישראל ולאו דווקא מאוכלוסיה מיגזרית כזו או אחרת. (אף שגם אותם אין להפלות).

 להלן מכתב אחד מיני רבים שנשלח לשרת החינוך היום ולא זכה לשום תגובה. 

ראשית, ברכות רבות על פועלך ופועל משרדך לטובת ילדי בתי הספר והגנים באזור הצפון, כחלק מתמיכת המדינה בטראומות המלחמה ובתוצאותיה.

א. רשת חינוך חב"ד הינה על סקטוריאלית, כיוון שהיא משרתת ילדים ונוער מכל המגזרים היהודים, היא מאחדת אותם יחד תחת כיפת גג אחת. (בטבריה לדוגמא – רוב ילדי הגנים שייכים למשפחות שאינם דתיות כלל! וכך בעוד ערים...)

ב. ילדי הגנים בגננו הינם ילדים לכל דבר ועניין. גם הם חוו על בשרם את מאורעות המלחמה, גם הם חרדים מאד לעתידם, גם הם קטנים ובלתי מוגנים בעליל, גם הם לומדים במוסדות שאינם מוגנים מפני טילים וכו', גם הם אזרחים שומרי חוק, גם הם ילדים להורים המשרתים בצבא ומשלמים מיסים, גם הם בני אדם!

ג. בשעה שהינך משמיעה את משנתך אודות סיוע לילדי הצפון, עקב הנסיבות הביטחוניות והסוציו-אקונומיות שנוצרו, בהינף יד – גני הילדים ה'מוכר שאינו רשמי' אינם זכאים לסיוע כמו כולם. האם אנו אזרחים סוג ב'? האם לא מסרנו את עצמנו למען אותה מטרה? האם לא ספגנו טילים ומצוקות? האם לא הבלגנו עד עכשיו? האם הורי הילדים לא זקוקים למעט אויר וזמן? האם גם כאן 'העמותות' יתפשו את מה שהמדינה הייתה צריכה לעשות כבר מזמן? האם גם זה לא יזוז עד שנשבית עשרות אלפי ילדים ונעלה אותם לירושלים?

אני מקווה שפנייתנו הכנה תפעל במהרה, אלפי לבבות ממתינים לתשובה", כך מסיימים את המכתב. 

בתגובה ל-COL אומרת דוברת שרת החינוך ליטל אפטר: "ראשית כל, הסיוע עוד לא הועבר לאף-אחד ושנית, כל נושא הסיוע לגני הילדים של הצפון, נמדד לא לפי המגזרים, אלא לפי איזורי מיגון וכולם יקבלו סיוע גם המוסדות המוכרים ואינם רשמיים, בנוסף אני רוצה לציין שעד לרגע זה לא קיבלנו אף מכתב כזה או אחר".

בתגובה לדבריה אומר הרב חיים קרישבסקי ל-COL: "דברים אלה שקריים. אני דברתי עם מספר גורמים במשרד החינוך שאמרו לי מפורשות שהשרה הורתה לא לתת סיוע לחב"ד".

COL ימשיך לעקוב ולדווח אם יהיו התפתחויות נוספות. 

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מענין
ל' אב ה׳תשס״ו
מה קורה שם?
2.
חזק ואמץ
ל' אב ה׳תשס״ו
חיים:
חזק ואמץ
אל תוותר
מחזיקים לך אצבעות

מוישי
3.
יש בחור שיכול לעזור
ל' אב ה׳תשס״ו
יש יהודי חסיד טלנא שכידוע קשורים לחב"ד שמחובר חזק עם השרה תמיר (שמאלני כמותה)
קוראים לו בנדיקט, צריך לפנות אליו הוא מזיז שם דברים (אני אומר מנסיון)
4.
אולי חבל שנחלה לא היתה בקו העימות???
ב' אלול ה׳תשס״ו
לפחות החיידר היה מקבל תקציב נאות והיינו מכניסים את ילדינו לשנה החדשה לבי"ס שנראה כמו שצריך ולא לחירבה...
די לבושה ולאפליה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.